Повідомлення теми і завдань уроку. Вибір об’єкта проектування. Типи й етапи проєкта. Аналіз моделей аналогов. Планування роботи з виконання проекту. Виявлення проблеми в різних сферах середовища - родини, школи, громади. Розроблення опитувальника для виявлення проблем у створенні нових продуктів (міні-маркетингові дослідження)Розроблення мети, завдань проекту, критеріїв, яким має відповідати майбутній виріб. Ознайомлення з історичною довідкою про обраний об’єкт проєктування і виготовлення. Дизайн-аналіз традиційних та сучасних виробів-аналогів, елементів їх композицій. Складання плану власної проєктно-технологічної діяльності з врахуванням наявного досвіду й ресурсних можливостей.
Проектно-технологічна діяльність - це обгрунтована і спланована наперед творча, навчально-трудова діяльність, яка передбачає обгрунтування, планування, розроблення конструкції, технологію виготовлення та реалізацію об’єктів проектування.організаційно-підготовчий етапконструкторський етаптехнологічний етапзаключний етап
Отже, цей етап проектування складається з таких стадій: пошук ідей, які допоможуть визначитися із темою проекту,формування мети і очікуваних результатів діяльності,міні-маркетингові дослідження, обґрунтування проекту, формування основних параметрів,підготовка історичної довідки про об’єкт проєктування,аналіз моделей-аналогів. Засобами діяльності (співпраці) виступають особистий досвід, досвід учителя та однокласників, а також засоби масової інформації – журнали, книги, Інтернет та ін. Листівка - це.. подарунок на згадкупам’ятний предметджерело поповнення спогадів. Організаційно-підготовчий етап проекту.
Завдання 1. Виберіть із запропонованих слів ті, які ви будете використовувати в роботі над проєктом:розробити, виготовити, створити, удосконалити, виконати, намалювати, зшити, виліпити, освоїти. Додайте до обраних слів назву виробу. Завдання 2. Дайте відповідь на орієнтовні запитання:в якій техніці буде виконано виріб? (наприклад “аплікація”, “вишивка”.яке застосування виробу? (наприклад “для подарунку”)для кого буде призначено? (наприклад “для бабусі”)з чого виготовлено виріб? (наприклад картону, текстилю, фетру чи фоамірану)корисність вашого виробу? (наприклад практичне значення чи моральне задоволення)чому або кому буде присвячено виріб? (наприклад “День народження”, “Новорічні свята”)Визначення мети та завдання творчого проєкту.
Маркетингові дослідження Маркетинг - це діяльність для формування попиту та задоволення потреб споживачів. У широкому сенсі призначення маркетингу полягає в “визначенні та задоволенні людських і суспільних потреб”. Опитування - це метод збору інформації про об’єкт дослідження в ході безпосереднього (інтерв’ю) чи посередкованого (анкетування) спілкування шляхом реєстрації відповідей на досягненя мети і завдань дослідження. Питання - це письмове або усне звернення з метою виявлення думки у процесі дослідження. Анкета (опитувальний лист, запитальник) являє собою систематично організований набір питань, які визначаються метою та завданням дослідження. Респондент - це особа, яка бере участь в опитуванні (той, хто відповідає на питання анкети, і той, у кого беруть інтерв’ю.Інтерв’юер - особа, яка здійснює спілкування з респондентами за допомогою опитувальника з метою збору інформації.
Доцільність виготовлення проєктного виробу. Люди, яким подобається створювати щось своїми руками, можуть зробити найрізноманітніші вироби, предмети для облаштування інтер'єру. Сьогодні на полицях в магазинах є безліч листівок, вони різноманітні і симпатичні,великі і маленьки. Зробивши листівку своїми руками, можна не тільки проявити фантазію і влити частинку душі в виріб, а також заощадити бюджет. Отже, варто виділити особистий час для цієї місії. Переваги ручної роботи: Чому варто зробити листівку своїми руками? Втілюючи в реальність що-небудь власними руками, людина може: Повною мірою проявити свою фантазію і створити таке обрамлення, яке подобається. Заощадити гроші. Наповнити простір будинку своєю енергетикою. Це лише деякі фактори, які вказують на те, що робити листівки своїми руками варто.
Критерії, яким має відповідати майбутній виріб. Функціональність: раціональність розмірів, забезпечення вимог гігієни, забезпечення зручності в використанні. Комбінованість та технологічність: кількість операцій, використаних при виготовлені об’єкту,; доцільність та доступність використання матеріалів, технік технологій виконання згідно структури виробу (монолітна, каркасна, оболонкова). Естетічність: форма об’єкту, її характеристика та доцільність; доцільність поєднання форми об’єкту з декором; корисність нововведень; якість та доцільність опорядження, оздоблення та захисту виробу (шліфування, лакування, фарбування). Конструктивність: раціональне використання матеріалу, простота конструкції, надійність конструкції, експлуатаційна конструкція. Ергономічність: кількість часу, витраченого на виготовлення об’єкту; доцільність та кількість витраченого матеріалу на виготовлення об’єкту; відповідність виробу до зазначених функцій об’єкту.
Історична довідка про обраний об’єкт проєктування. Листівка. Перша листівка з'явилася в туманному Альбіоні в 1794 році. Якийсь художник Добсон відправив своєму другові поздоровлення зі святом, на якому намалював зі зворотної сторони картинку із зображенням сімейства навколо ялинки. Другові це сподобалося, і на наступний рік новоявлені листівки розлетілися вже по всіх знайомих спритного художника. Звичайно, незабаром ідею підхопили підприємці, що пустилися малювати вітальні картки на продаж. Є й інша версія. Вона говорить, що вперше листівки з'явилися в 1841 році у вітрині книгарні в Шотландії. Чи не самі шотландці придумали цю версію, щоб позбавити англійців слави першовідкривачів? За пальму першості сперечаються й французи. Стверджуючи, що одне з перших згадувань про листівки ставиться до 1777 року, коли "Паризький поштовий альманах" помістив повідомлення про те, що " поштою пересилаються як поздоровлення на всілякі випадки мальовані картинки часто з текстом; вони пересилаються відкритими для всякого". Яка із цих версій більш правдоподібна точно не знає ніхто. Одне безсумнівно - що перша листівка з'явилася із приводу Нового Року. І сьогодні різдвяні й новорічні листівки, мабуть, користуються найбільшою популярністю серед усіх поштових карток.
Види листівока) за змістом: інформаційні, вітальні,листівки-запрошення,листівки-закладки, листівки-візитівки, валентинки, ритуальні листівкиб) за формою: плоскі, об'ємні, одинарні, подвійні;в) за оздобленням: вишиті, в'язані гачком, спицями, з використаннямприродного матеріалу, макраме, ниткової графіки, бісерного рукоділля, аплікації.
Стандартні листівки. Це надруковані на високоякісному папері листівки, що мають прямокутну форму, складені вдвічі або мають вид картки. На передній стороні листівки присутній декоративний малюнок, бувають прикраси бантом або блискітками. Всередині або на зворотному боці пишуть повідомлення, яке відповідає випадку (ювілей, весілля, Новий рік і т.д),є й спеціальний простір, щоб відправник міг залишити свій підпис.
Кардмейдинг. Види листівок за технологією оздоблення. Створення листівок з паперу називається кардмейдинг. В його основі – використання паперу і різних додаткових матеріалів. У досвідченого скрапера при виготовленні листівки в хід піде все – стрічки, невеликі паперові, тканинні квіточки, вирубка – вирізані з паперу елементи, гудзики, мереживо і багато іншого.
Айріс фолдінг Сама техніка Айріс фолдінг прийшла до нас з Голландії. Зараз цю техніку асоціюють з «райдужним розкладанням» смужок паперу в одне єдине. Суть роботи в цій техніці полягає в створенні певного елемента шляхом складання стрічок різнокольорового паперу. Види листівок за технологією оздоблення
Практична робота: Аналіз моделей аналогів. Зразки, які будуть у банку даних називаються моделями-аналогами. Вони подібні за призначенням до твого майбутнього виробу. Зроби аналіз моделей –аналогів і обери базову модель, яку використаєш для розробки власного проекту. Базова модель - це модель-аналог із банку ідей, яка найбільше відповідає вимогам. Вона є основою для вдосконалення.
Моделі - аналоги листівки в різних техніках виконання 1. Опиши характерні особливості виробів-аналогів, оціни їх за показниками якості.2. Результати запиши в таблицю в зошиті. 3. Зроби висновок: На мою думку накращим є варіант № ___ тому, що ______________ . Я думаю, що зможу виготовити виріб за 4-6 уроків. Практична робота: Аналіз моделей аналогів. {AB0 B6756-55 B0-421 B-A294-3 B209 EF513 AE}вимоги до конструкціїмодель 1модель 2модель 3 модель 4 Естетичний та оригінальний вигляд (оригінальність)Зручність у використанні (практичність)Простота конструкції та виготовлення. Використання недорогих матеріалів (економічність)Технологія виконання
Листівка - це завжди витвір мистецтва, і особливо яскраво це виражено в листівках ручної роботи. Зазвичай листівка є фрагмент з щільного паперу, на лицьовій стороні якого розташовується зображення (фотографія, ілюстрація) а зворотна використовується для написання тексту. Листівки можуть бути представлені в якості корпоративної продукції, виготовлятися для широкої друку або бути індивідуальним проектом. Найчастіше зустрічається два види листівок: в формі картки або ж листівка-книжечка. Я бажаю , щоб Ви зуміли створити власні листівки та отримати від процесу великий заряд натхнення для своєї майбутньої творчості. Висновки