Урок "Поклич Хібукі"

Про матеріал
Виготовлення правил класу для оздоблення класної кімнати. Мета: розвивати уміння запобігати конфліктам, розглядати способи їх вирішення; розвивати комунікативні здібності, виховувати найкращі людські зі сформованою життєвою компетентністю — уміння жити у суспільстві, розвивати дрібну моторику рук.
Перегляд файлу

Комунальний заклад « Харківський ліцей № 64 Харківської міської ради»

 

 

Конспект уроку "Дизайн і технологій" 1 клас

 

ТЕМА «Наші правила»

 

image

СУХОРУКОВА ТЕТЯНА МИКОЛАЇВНА

Вчитель початкових класів

 

 

 

ТЕМА «Наші правила»

Очікувані результати:учень працює з ручними інструментами , дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю; розмічає деталі на матеріалі за допомогою шаблонів або трафаретів; дотримується послідовності виготовлення виробу з допомогою вчителя;

Мета: розвивати уміння запобігати конфліктам, розглядати способи їх вирішення; розвивати комунікативні здібності, виховувати найкращі людські зі сформованою життєвою компетентністю — уміння жити у суспільстві, розвивати дрібну моторику рук.

Обладнання для учнів:  кольоровий папір, ножиці, клей, фломастери.

Обладнання для вчителя: зразок готового виробу, мультимедійне обладнання. Хід уроку

1.     Організація класу

Створення позитивного психологічного клімату класу.

Всіх до класу він скликає

Голосистий наш дзвінок,

І ми радо поспішаєм

На цікавий наш…(урок)

2.     Мотивація навчальної діяльності. Вправа «Мозковий штурм»

 

Учитель. У вас є друзі: хлопчики чи дівчатка? (Відповіді учнів.) Учитель. Чимало хлопчиків і дівчаток легко знаходять собі друзів. Вони люблять спілкування, їм подобається знайомитись з новими людьми. Але є діти, яким важко знайти собі справжнього друга. Є й такі, що зовсім не вміють товаришувати, часто сваряться.

Метод «Асоціативний кущ»

Учитель.Які слова асоціюються зі словом «сварка»?

(Бійка, конфлікт, зло, образа, приниження тощо...)

Музична хвилина з подальшим обговоренням

Учитель.Прослухайте пісню. «Якщо добрий ти» Б. Савельєв  https://www.youtube.com/watch?v=tH79U6_Nam8&t=131s

(Звучить пісня з мультфільму про Леопольда «Якщо добрий ти».)

Сьогодні в гості до нас завітав мій друг — ХІБУКІ. Він буде присутній у нас, слідкуватиме за роботою на уроці, даватиме корисні поради.

Бесіда з ХІБУКІ - Доброго ранку, діти!

-   У кого з вас є друзі?

-   А кого в класі хтось коли-небудь ображав?

3. Повідомлення теми і мети уроку

Учитель. Так, ХІБУКІ, на жаль, у нашому класі діти часто не можуть зрозуміти одне одного, поступитися, вибачитися і тому виникають сварки, конфлікти, навіть бійки, як у вірші. Поетична хвилина

Хіба це клас?

Нема ні миру, ні любові — Розтанули і зчезли вмить. Розбив Віталик носа Вові, І той заплаканий стоїть.

Замазали весь зошит Галі,

Погане слово хтось сказав.

Пішла біда гуляти далі...

Хтось Колі ручку поламав.

Скубнули Таню за косичку,

Вона ображена мовчить, З книжками скинули поличку, Ну як в такому класі жить?

Де хлопці і дівчата б'ються І прозиваються весь час.

Де над бідою всі сміються...

Скажи мені, хіба це клас?

                                   С. Махотін

Бесіда

-   Буває у нас так?

-   А подобаються вам такі ситуації?

Учитель. Отже, на сьогоднішньому уроці ми повторимо правила поведінки, поміркуємо, що таке дружба, що таке конфлікт. Виявимо причини конфліктів, які наслідки несуть за собою та навчимося і запобігати конфліктам і розв'язувати їх.

Повторення правил роботи у групах

Учитель. Для роботи на уроці нам слід повторити правила.

ü Говорити по черзі, а не всі водночас.

ü Не перебивати того, хто говорить.

ü Дотримуватися «правила піднятої руки».

ü Заохочувати всіх однокласників до роботи.

Гра «Впіймай добро»

Учитель. Якими рисами повинна володіти людина, щоб про неї сказали, що вона добра? Плескаємо в долоні, коли чуємо таку якість?

(Грубість, скромність, щедрість, заздрість, гнів, ненависть, терпіння, милосердя, лінощі, чесність, сміливість, жадність, любов, совість, чуйність.)

Учитель. Ви добре знаєте, якими треба бути.

Вправа «Подолай злість»

Учитель. У кожній людині є частина добра і частина зла. І дуже важливо навчити перемагати в собі злість, коли вона виникла.

-        Скажіть, а кому подобається бути злим?

-        Так ми виглядаємо (схема злого обличчя), коли сердимось.

-        Хочете дізнатись, як побороти злість, нікому не шкодячи?

-        Візьміть листок, уявіть, що вас щось чи хтось розлютив, направте свою злість на цей аркуш, порвіть, помніть і викиньте його геть у смітник.

Така вправа допоможе вгамувати, приборкати у собі негативні злі відчуття. А ще можна заспівати веселу пісеньку, послухати тиху музику, попросити батьків купити боксерську грушу- Як ви думаєте, що може статись з людиною, яка не захоче перемагати в собі зло?

(Серце такої людини вкриється колючками, перестане жаліти, любити, радіти .Людина стає байдужою, бездушною, жорстокою.)

Учитель. Якщо раз, вдруге, втретє зробити щось погане, це стане звичкою, і згодом перетворить на людину з лихим характером, з колючим серцем, яку ніхто не буде поважати і любити.

Руханка з Патроном https://www.youtube.com/watch?v=foFUavVgKg4

4. Закріплення вивченого матеріалу.

Гра-інсценізація

Учитель. Що ж робити, коли бачиш, як поруч б'ються товариші чи хтось ображає меншого?

Зараз ХІБУКІ навчить вас, як можна захиститися, не влаштовуючи бійку (один учень, нападає з кулаками на ХІБУКІ).

Інсценізація 1

- Ей кулак, ти чого б’єшся? Ти всіх так сильно штовхаєш, а себе можеш? Трясись, рука, трясись і більше не бийсь!

Інсценізація 2

- Ой, а в тебе вуха від злості позеленіли. Я знаю одного хлопчика, він багато бився, і в нього назавжди вуха залишилися зеленими.

Учитель. Спасибі, ХІБУКІ! Діти, ви зрозуміли, що не треба на образу відповідати бійкою. А краще пожартувати, навіть посміятися із кривдника, таким чином, уникнути конфлікту.

ХІБУКІ.Запам'ятайте це і ніколи не робіть того, чого б не хотіли, щоб вчинили з вами.

ХІБУКІ. Пропоную потиснути лапки і записати ці правила. ПОКЛИЧ НА ДОПОМОГУ ХІБУКІ 

ДОДАТОК 1 

Виготовлення правил, оздоблення лапками.

vДОМОВСЯ

vЗУПИНИСЬ, СТОП!

vПАПІР, НОЖИЦІ, КАМІНЬ!

vОБГОВОРИ!

vПОПРОСИ ВИБАЧЕННЯ !

vЗАЛИШ ЯК Є !

vЗАЧЕКАЙ, ОХОЛОНЬ!

vПОКЛИЧ НА ДОПОМОГУ ХІБУКІ

Учитель.

üПравила безпеки на уроках дизайну та технологій.

üРозглянь й назви з чого ти будеш виготовляти вироби ü Назви предмети з якими ти будеш працювати ü Пам’ятай! Твої вироби повинні бути: 

 

5.     Практична діяльність учнів

Демонстрація інструкційної картки. 

Робота за поданим планом.  ДОДАТОК 2

6.     Демонстрація виробів

Виставка робіт (фотосесія).

7.     Підсумок

На дошці відповіді, запропонувати дітям приклеїти лапку.  

Міні-тест

Як ви будете діяти у конфліктній ситуації?

      Образите іншого у відповідь.

      Порахуєте до 10, щоб заспокоїтися.

      Вдарите того, хто вас образив.

      Заплачете.

      Вчините сварку.

 

8. Рефлексія

Учитель. Обміняйтеся своїми «лапками» із найкращими побажаннями.

 

pdf
Пов’язані теми
Трудове навчання, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 серпня 2023
Переглядів
371
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку