Комунальний заклад « Харківський ліцей № 64 Харківської міської ради»
Конспект уроку "Дизайн і технологій" 1 клас
СУХОРУКОВА ТЕТЯНА МИКОЛАЇВНА
Вчитель початкових класів
ТЕМА «Наші правила»
Очікувані результати:учень працює з ручними інструментами , дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю; розмічає деталі на матеріалі за допомогою шаблонів або трафаретів; дотримується послідовності виготовлення виробу з допомогою вчителя;
Мета: розвивати уміння запобігати конфліктам, розглядати способи їх вирішення; розвивати комунікативні здібності, виховувати найкращі людські зі сформованою життєвою компетентністю — уміння жити у суспільстві, розвивати дрібну моторику рук.
Обладнання для учнів: кольоровий папір, ножиці, клей, фломастери.
Обладнання для вчителя: зразок готового виробу, мультимедійне обладнання. Хід уроку
1. Організація класу
Створення позитивного психологічного клімату класу.
Всіх до класу він скликає
Голосистий наш дзвінок,
І ми радо поспішаєм
На цікавий наш…(урок)
2. Мотивація навчальної діяльності. Вправа «Мозковий штурм»
Учитель. У вас є друзі: хлопчики чи дівчатка? (Відповіді учнів.) Учитель. Чимало хлопчиків і дівчаток легко знаходять собі друзів. Вони люблять спілкування, їм подобається знайомитись з новими людьми. Але є діти, яким важко знайти собі справжнього друга. Є й такі, що зовсім не вміють товаришувати, часто сваряться.
Метод «Асоціативний кущ»
Учитель.Які слова асоціюються зі словом «сварка»?
(Бійка, конфлікт, зло, образа, приниження тощо...)
Музична хвилина з подальшим обговоренням
Учитель.Прослухайте пісню. «Якщо добрий ти» Б. Савельєв https://www.youtube.com/watch?v=tH79U6_Nam8&t=131s
(Звучить пісня з мультфільму про Леопольда «Якщо добрий ти».)
Сьогодні в гості до нас завітав мій друг — ХІБУКІ. Він буде присутній у нас, слідкуватиме за роботою на уроці, даватиме корисні поради.
Бесіда з ХІБУКІ - Доброго ранку, діти!
- У кого з вас є друзі?
- А кого в класі хтось коли-небудь ображав?
Учитель. Так, ХІБУКІ, на жаль, у нашому класі діти часто не можуть зрозуміти одне одного, поступитися, вибачитися і тому виникають сварки, конфлікти, навіть бійки, як у вірші. Поетична хвилина
Хіба це клас?
Нема ні миру, ні любові — Розтанули і зчезли вмить. Розбив Віталик носа Вові, І той заплаканий стоїть.
Замазали весь зошит Галі,
Погане слово хтось сказав.
Пішла біда гуляти далі...
Хтось Колі ручку поламав.
Скубнули Таню за косичку,
Вона ображена мовчить, З книжками скинули поличку, Ну як в такому класі жить?
Де хлопці і дівчата б'ються І прозиваються весь час.
Де над бідою всі сміються...
Скажи мені, хіба це клас?
С. Махотін
- Буває у нас так?
- А подобаються вам такі ситуації?
Учитель. Отже, на сьогоднішньому уроці ми повторимо правила поведінки, поміркуємо, що таке дружба, що таке конфлікт. Виявимо причини конфліктів, які наслідки несуть за собою та навчимося і запобігати конфліктам і розв'язувати їх.
Учитель. Для роботи на уроці нам слід повторити правила.
ü Говорити по черзі, а не всі водночас.
ü Не перебивати того, хто говорить.
ü Дотримуватися «правила піднятої руки».
ü Заохочувати всіх однокласників до роботи.
Учитель. Якими рисами повинна володіти людина, щоб про неї сказали, що вона добра? Плескаємо в долоні, коли чуємо таку якість?
(Грубість, скромність, щедрість, заздрість, гнів, ненависть, терпіння, милосердя, лінощі, чесність, сміливість, жадність, любов, совість, чуйність.)
Учитель. Ви добре знаєте, якими треба бути.
Учитель. У кожній людині є частина добра і частина зла. І дуже важливо навчити перемагати в собі злість, коли вона виникла.
- Скажіть, а кому подобається бути злим?
- Так ми виглядаємо (схема злого обличчя), коли сердимось.
- Хочете дізнатись, як побороти злість, нікому не шкодячи?
- Візьміть листок, уявіть, що вас щось чи хтось розлютив, направте свою злість на цей аркуш, порвіть, помніть і викиньте його геть у смітник.
Така вправа допоможе вгамувати, приборкати у собі негативні злі відчуття. А ще можна заспівати веселу пісеньку, послухати тиху музику, попросити батьків купити боксерську грушу- Як ви думаєте, що може статись з людиною, яка не захоче перемагати в собі зло?
(Серце такої людини вкриється колючками, перестане жаліти, любити, радіти .Людина стає байдужою, бездушною, жорстокою.)
Учитель. Якщо раз, вдруге, втретє зробити щось погане, це стане звичкою, і згодом перетворить на людину з лихим характером, з колючим серцем, яку ніхто не буде поважати і любити.
Руханка з Патроном https://www.youtube.com/watch?v=foFUavVgKg4
4. Закріплення вивченого матеріалу.
Учитель. Що ж робити, коли бачиш, як поруч б'ються товариші чи хтось ображає меншого?
Зараз ХІБУКІ навчить вас, як можна захиститися, не влаштовуючи бійку (один учень, нападає з кулаками на ХІБУКІ).
- Ей кулак, ти чого б’єшся? Ти всіх так сильно штовхаєш, а себе можеш? Трясись, рука, трясись і більше не бийсь!
- Ой, а в тебе вуха від злості позеленіли. Я знаю одного хлопчика, він багато бився, і в нього назавжди вуха залишилися зеленими.
Учитель. Спасибі, ХІБУКІ! Діти, ви зрозуміли, що не треба на образу відповідати бійкою. А краще пожартувати, навіть посміятися із кривдника, таким чином, уникнути конфлікту.
ХІБУКІ.Запам'ятайте це і ніколи не робіть того, чого б не хотіли, щоб вчинили з вами.
ХІБУКІ. Пропоную потиснути лапки і записати ці правила. ПОКЛИЧ НА ДОПОМОГУ ХІБУКІ
ДОДАТОК 1
Виготовлення правил, оздоблення лапками.
vДОМОВСЯ
vЗУПИНИСЬ, СТОП!
vПАПІР, НОЖИЦІ, КАМІНЬ!
vОБГОВОРИ!
vПОПРОСИ ВИБАЧЕННЯ !
vЗАЛИШ ЯК Є !
vЗАЧЕКАЙ, ОХОЛОНЬ!
vПОКЛИЧ НА ДОПОМОГУ ХІБУКІ
Учитель.
üПравила безпеки на уроках дизайну та технологій.
üРозглянь й назви з чого ти будеш виготовляти вироби ü Назви предмети з якими ти будеш працювати ü Пам’ятай! Твої вироби повинні бути:
5. Практична діяльність учнів
Демонстрація інструкційної картки.
Робота за поданим планом. ДОДАТОК 2
6. Демонстрація виробів
Виставка робіт (фотосесія).
7. Підсумок
На дошці відповіді, запропонувати дітям приклеїти лапку.
Як ви будете діяти у конфліктній ситуації?
• Образите іншого у відповідь.
• Порахуєте до 10, щоб заспокоїтися.
• Вдарите того, хто вас образив.
• Заплачете.
• Вчините сварку.
8. Рефлексія
Учитель. Обміняйтеся своїми «лапками» із найкращими побажаннями.