Презентація творчого досвіду учителя "Використання освітніх інновацій як шлях до формування компетентностей учнів та розвитку креативності учасників освітнього процесу".

Про матеріал
В презентації представлено педагогічне кредо, принципи роботи, проблема, над якою працює учитель; використання сучасних технологій для розвитку креативного мислення у дітей в освітньому процесі: інтерактивні технології, технологія критичного мислення, ІКТ, прийоми технології "Створення ситуації успіху", " Школа Ейдетики", тестові технології,технологія диференційованого навчання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Сторожева Вікторія Вікторівна Вчитель початкових класів КЗЗСО І-ІІІ ступенів “Ватутінський ліцей №1 Ватутінської міської ради Черкаської області” Використання освітніх інновацій як шлях до формування ключових компетентностей учнів та розвитку креативності учасників освітнього процесу.

Номер слайду 2

Моє педагогічне кредо: Любити свого учня потрібно всяким – талановитим і не дуже, веселим і сумним, спокійним і непосидючим, бо в кожній дитині є сонце, яке дуже важливо не загасити.

Номер слайду 3

Працюю за принципами: - Ніколи не навчати дитину так, як вчили мене, бо вона народжена в інший час, в інших умовах і житиме по-іншому. - Цікавість. Доступність. Творчість. - Працювати так, щоб навчання приносило учням радість, успіх і задоволення. - Не буде вогника у вас - вам ніколи не запалити його в інших.

Номер слайду 4

Проблемне питання : Використання освітніх інновацій як шлях до формування ключових компетентностей учнів та розвитку креативності учасників освітнього процесу.  

Номер слайду 5

За словами американського педагога-психолога А. Маслоу перед нами, педагогами, висунуті такі важливі завдання: - ми повинні навчити дітей бути креативними в тому сенсі, щоб вони були готові сприймати нове, вміли імпровізувати, не боялися змін, уміли зберігати спокій; - ми маємо виростити новий тип особистості – людей-імпровізаторів, здатних миттєво приймати творчі рішення.

Номер слайду 6

Креативне мислення - дозволяє повною мірою розкрити природні здібності дитини: неординарність думок, спроможність до висловлення різноманітних ідей, здатність до широких узагальнень, розвиток уяви; допомагає швидко реагувати й аналізувати проблеми у будь-якій галузі знань, знаходити оптимальні рішення для розв’язання завдання.

Номер слайду 7

Дитина на уроці

Номер слайду 8

Формування креативного мислення У своїй педагогічній практиці використовую такі сучасні технології:

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Робота в парах Зразки завдань: 1. Гра “ вчитель – учень ” : по черзі читають по реченню або по 2 рядки у віршах. 2.Скласти за малюнком опис головного героя ( тварини, предмета) 3. Діалог “ Розмова по телефону з незнайомцем ”. 4.Перевірка таблиць множення та ділення. 5. Підбери риму до слів.

Номер слайду 11

Лист по колу Учні по черзі (по колу) записують речення (слова) на задану тему. Отримавши листок у сусіда, кожен виконує завдання, а потім передає іншому.

Номер слайду 12

Робота в парах Зразки завдань: 1.Опишіть одного героя твору очима іншого. 2.Опишіть одну і ту саму подію з погляду різних героїв твору. 3.Діалог “Розмова по телефону з незнайомцем (героєм твору)”. 4. Підбери риму до слів. 5.Спробуйте із окремих рядків, написаних на частинах листівки, скласти вірш.

Номер слайду 13

Учні самі обирають свою роль у грі, висуваючи припущення про ймовірний розвиток подій, створюють проблемну ситуацію, шукають шляхи її вирішення. Рольова гра. Драматизація

Номер слайду 14

Прийом – «Показ» вірша Для кращого запам’ятовування віршів використовую. Разом з дітьми придумуємо рухи. По-перше, так веселіше, а значить, слова і зміст запам'ятаються краще. По-друге, така маленька гра допоможе дитині краще орієнтуватися в просторі і користуватися руками. По-третє, рухова діяльність на уроці – ще нова фізхвилинка.

Номер слайду 15

Мікрофон

Номер слайду 16

Мозковий штурм Мета – зібрати якомога більше ідей : - кожен має право висловитись; - пропозиції мають висловлюватися почергово, конкретно, стисло; Основи здоров’я Тема. Інфекційні хвороби. Завдання І група – Як хвороботворні мікроби потрапляють в організм людини? ІІ група – Як захиститися від шлункових інфекцій? ІІІ група – Що робити, щоб не захворіти на грип?

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Методика “Гронування” спонукає учнів думати вільно та відкрито стосовно певної теми. Вона націлена на стимулювання мислення про зв’язки з окремими поняттями.

Номер слайду 19

Методика «Сенкан» спонукає з великого обсягу інформації відібрати головне й відтворити в стислій формі. Використовується, наприклад, під час підбиття підсумків уроку.

Номер слайду 20

Урок української мови. 3 клас. Тема. Загальне поняття про прикметник. Сенкан (під час роботи над помилками, словникова робота) 1.Слово (хто? що?) автомобіль 2. Ознаки (Який?Чий?) Новий, легковий, синій, батьків, сучасний. 3. Дії ( Що робить?) Їздить, мчить, ламається. 4. Речення. Я їжджу на новому автомобілі 5. Синонім. Транспорт, машина

Номер слайду 21

Для розвитку асоціативного мислення, уяви використовую методику “Асоціативний кущ”

Номер слайду 22

Незакінчені речення Формулюю початок речення і пропоную дітям закінчити його. Учень повинен почати свій виступ із запропонованої формули. Наприклад: " Це оповідання навчило мене..." “ Для мене була корисна така інформація… “ Щоб бути здоровим, потрібно…”

Номер слайду 23

Метод «позначок» (читання з помітками) Одним з активних методів на уроці читання, природознавства, основ здоров’я який допомагає учням опрацювати інформацію, краще її запам’ятати, є метод «позначок» (читання з помітками). Перед читанням тексту проводжу «мозковий штурм» для визначення наявних знань у дітей з даної теми. Знайомлячись з текстом, учні роблять олівцем певні помітки: знак «!», якщо інформація цікава і корисна; знак «?», якщо інформація здивувала, викликає заперечення, знак «+» , якщо інформація нова.

Номер слайду 24

Технологія диференційованого навчання Традиційно враховую індивідуальні можливості кожного учня і практикую диференційовані самостійні завдання. Наприклад, при розв’язуванні задачі клас поділено на три групи: І група (сильніша) – складають вираз; ІІ група (середні) – розв’язують діями; ІІІ група (слабші) – за поданим планом: 1. Скільки берез посадили діти? … - … = … 2.  Скільки разом дубів та берез посадили діти? … + ...=…     …

Номер слайду 25

Прийоми технології „ Створення ситуації успіху ” прийом „Даю шанс”(допустив учень помилки у прикладах, словникових словах чи не вивчив вірш –« Я тебе завтра обов’язково запитаю, я впевнена, що ти вдома краще підготуєшся». прийом «Ефект навіювання»: « Я вірю, що задача для тебе легка, ти її розв’яжеш”. прийом „Емоційне прогладжування” – констатація будь-якого факту успіху, прищеплювання дитині віри в себе : «От бачиш, постарався і написав гарно, правильно, без помилок») прийом „Загальна радість” – це емоційний відгук навколишніх на успіх члена свого колективу(плескаємо в долоні, дякуючи учневі за найкращу відповідь, розказаний вірш, переказ) .

Номер слайду 26

Необхідним атрибутом та доречним доповненням уроку з розвитку дитячої креативності є мультимедійні презентації, які використовую і як дидактичний матеріал, і як ілюстрації до зорового чи слухового сприймання певного завдання, і як узагальнені схеми теоретичного матеріалу, і як аудіо- та відеодоповнення до слова учителя.

Номер слайду 27

Діалоги в ігровій формі “ Жива розмова” Переказ тексту. Спочатку я задаю перше питання –перший учень відповідає, друге питання – другий учень повторює відповідь першого і дає відповідь на своє питання і т.д. Учень (виконує роль головного персонажу твору) переказує від 1особи) , а інший учень – повинен впізнати казку, героя та задати кілька запитань «головному герою» ( увійти у діалог). Розмова письменника(казкаря) з героєм твору, з метою дізнатися причини певних вчинків або що хотів би змінити, або пораду дати.

Номер слайду 28

Методика «Школи Ейдетики». За методикою ейдетики потрібно уявити образ кожного слова і намалювати його. Цей прийом використовую на уроці української мови на етапі роботи зі словниковими словами: правопис ненанолошених звуків [е-и]в кореннях слова. Малюю дерево, на гілках - листочки- спільнокореневі слова (весна, весняний, весняночка, веснонька, або малюнок-фартух з кишенею. Спираючись на метод Цицерона (розміщення інформації в просторі), можна допомогти учням засвоїти й запам'ятати правопис словникових слів, таблички додавання і віднімання, множення і ділення: «ведмідь», «6+6=12» розмістити — над дверима, «завдання», «18:3=6» — на вікні , «дерево», «12-6=6» — у горщику для квітів.

Номер слайду 29

“Ріпка” 6 3 + 3 Три людини, три тварини Тягнуть ріпку за хвоста. Хто нам швидко відповість, Робітників всіх скільки? - Шість (6)!

Номер слайду 30

Методичний посібник для вчителя початкових класів навчання грамоти (букварний період) 1 клас “Звуки всі - одна сім’я та ще літери від А до Я” Цінність посібника у тому, що ігри, художньо-зорові образи літер, потішки, вірші, загадки, скоромовки, чистомовки, вправи пальчикової гімнастики, підібрані за змістом, об’єднані спільною темою, допомагають дітям оволодіти необхідними знаннями, збагатити їх словниковий запас, сприяють правильній артикуляції звуків, розвивають фонематичний слух, пам’ять та фонетичну і орфоепічну правильність мовлення, привчають зосереджувати увагу й слухати пояснення, формують вміння самостійно застосовувати засвоєне на практиці. Матеріали посібника можуть бути в цілому або вибірково використані на уроках навчання грамоти і сприятимуть підвищенню ефективності уроків, допоможуть сформувати інтерес до навчання, любов до рідної мови.

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Розвиток креативного мислення та творчих здібностей учнів у позакласній роботі Процес розвитку творчих можливостей не може обмежуватися лише уроками. Важливу роль у цьому відіграє позакласна робота. А це і конкурс на кращий твір (прозу, поезію), на кращого читця віршів, випуск газет, малюнки до прочитаних художніх творів, інсценізація казок, вироби з природнього матеріалу, зустрічі з письменниками-земляками, проведення свят,декада «Шевченківські березини», Всеукраїнська Українознавча гра-конкурс «Соняшник», Міжнародний конкурс на кращого знавця мови імені П.Яцика , олімпіади.

Номер слайду 33

ВИСНОВКИ Використання інноваційних технологій дає змогу створювати навчальне середовище – співробітництво вчителя і учнів, в якому теорія і практика засвоюються одночасно, а це сприяє розвитку світогляду дітей, логічного і критичного мислення; допомагає виявляти і реалізовувати індивідуальні можливості, здібності учнів; формувати компетентності, приймати альтернативні рішення, формувати свої власні ідеї та думки за допомогою різноманітних засобів. Універсальних рекомендацій щодо застосування інноваційних технологій навчання не існує. Як показує практика, кожен вчитель самостійно приймає рішення щодо використання методів на основі свого власного досвіду, враховуючи особливості розвитку та підготовленості своїх учнів.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Северіна Рената
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
3 березня 2021
Переглядів
2036
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку