Рік народження: 2 травня 1956р. Освіта: неповна вища. Загальний стаж: Педагогічний стаж: Стаж роботи в ліцеї: 25 років. Підвищення кваліфікації: національна академія педнаук України університет менеджменту освіти інститут післядипломної освіти інженерно-педагогічних працівників, м. Донецьк, 2014 Загальні відомості про майстра виробничого навчання Гетке Оксана Юріївна
Конкуренція на ринку праці та підвищення якості продуктивності праці, вимагає від робочих високих професійних знань, технічної грамотності та рівня культури праці. Професійно-технічний заклад повинен гарантувати рівень підготовки, який відповідає міжнародним вимогам, інтересам розвитку України і регіональним потребам. На вирішення зазначених проблем спрямована діяльність майстрів виробничого навчання нашого навчального закладу. Реалізація навчально – виховного процесу може бути ефективною лише за умови поповнення форм, методів здійснення навчального і виховного процесу. Особисто я працюю над методичною проблемою: «Впровадження сучасних інноваційних технологій у навчально-виробничий процес». В еволюції навчально - виробничої діяльності учнів професійно – технічних навчальних закладів, на мою думку, важливу роль відіграють: зміст навчально – виробничої діяльності та форми й методи її реалізації. Мета і завдання власної педагогічної діяльності
Осмислення проблеми формування висококваліфікованого працівника неможливе без вивчення й втілення у навчально-виробничий процес інноваційних технологій. Успіх навчально-виробничого процесу, ефективність кожного уроку як його складова структура, багато в чому залежить від майстра в/н, його рівня підготовленості, кваліфікації та педагогічної готовності. За мету педагогічної діяльності, спрямованої на здійснення навчально – виробничого процесу, вбачаю саме розвиток власних професійних вмінь та навичок, поліпшення ефективності та якості всього навчально-виховного процесу. Основні завдання, які я ставлю перед собою:оптимізація уроків виробничого навчання в навчальних майстернях та на виробницві;застосування інноваційних методів навчання;впровадження інноваційних виробничих технологій у навчально-виробничий процес
Конкуренція на сучасному ринку праці, вимагає від робітника не лише глибоких теоретичних знань, практичних вмінь та навичок, а й швидкої модернізації, креативності, постійного оновлення власного досвіду у виробничій сфері. Саме тому майстрам виробничого навчання необхідно постійно опановувати нові технології, розвивати власне мислення, удосконалювати вміння та навички, щоб заохочувати до активної виробничої діяльності учнів - не як виконавців поставлених завдань, а як творчих особистостей, здатних до активного пошуку й втілення інноваційних технологій виробництва. Зайшовши до крамниці, ми часто зустрічаємо привітне і доброзичливе обличчя, на якому буквально читається запитання: "Чого Ви бажаєте?". Інколи ці люди стають настільки близькими нам, що ми сприймаємо їх як друзів, і, прийшовши до магазину, раді їх бачити по той бік прилавка. Саме тому, на мою думку, ця професія є досить актуальною й вимагає високого професіоналізму. Передумови, які сприяли впровадженню інновацій у навчально – виробничий процес
Сприяють впровадженню інноваційних технологій виробництва у навчально – виробничий процес, згідно вимог ринку праці:попит на робітничу професію «продавець продовольчих товарів; продавець непродовольчих товарів; адміністратор»;науково-технічний прогрес;розвиток пізнавального інтересу в учнів до обраної професії. Результатом власної діяльності щодо впровадження інновацій у навчально-виробничу сферу вбачаю - випуск висококваліфікованих, конкурентоспроможних робітників. Мета та очікувані результати
У своїй роботі я велику увагу надаю тісній співпраці із підприємствами – роботодавцями, щоб разом з учнями досконало володіти проблемами сучасного продавця та спрямовувати діяльність на оновлення системи підготовки майбутніх продавців. Вивчення сучасних технологій та досвіду зарубіжних колег, по здійсненню професійної підготовки учнів, відбувається за дуальною системою та вимагає значної організації навчально-виробничої діяльності учнів, реорганізації навчально-виробничих майстерень. Процес реалізації навчально-виробничого процесу здійснюється завдяки співдружності з торгівельними мережами міста: ТОВ «Пакко Холдинг», ТОВ «ЄКО», ТОВ «Фоззі Фуд», які допомагають в оволодінні новітніми технологіями виробництва та використання новітніх матеріалів. Зміст навчально- виробничої діяльності з застосуванням інновацій
В період вивчення конкретних операцій того чи іншого трудового процесу, я намагаюсь формувати в учнів елементи професійної дисципліни, творчості й культури праці, основ професійної компетенції. Навчально-виробнича діяльність складається передусім з уроків виробничого навчання. Кожна дидактична мета, що реалізовується на конкретному уроці виробничого навчання, як правило, вирішується при виконанні того чи іншого практичного завдання. Для цього учні повинні: знати різновиди матеріалів та технологію робіт;сучасні інструменти, правила роботи з ними, безпека праці;технологічний процес виконання тих чи інших робіт. Важливе значення для моєї професійної та педагогічної діяльності має робота за програмою «Intel. Навчання для майбутнього». Адже це організована форма роботи, що орієнтована на засвоєння цілого розділу програми, сприяє формуванню навичок високого рівня. Завдяки методу проектів здійснюється раціональне поєднання теоретичних знань і можливостей їх практичного застосування для розв’язування проблемних завдань у спільній колективній діяльності учнів.
Результатом моєї власної діяльності є, по-перше, підбір навчально-виробничих робіт, які за змістом, складністю та об’ємом повинні забезпечувати планомірне і послідовне ускладнення та удосконалення професійних вмінь і навичок, що стимулюють пізнавальну діяльність учнів. По-друге, доцільне групування структурних елементів уроку за характером моєї діяльності, як майстра виробничого навчання та діяльності учнів, як майбутніх кваліфікованих робітників. Основні елементи всім відомі: організаційний момент, вступний, поточний та заключний інструктаж. По-третє, учні самостійно аналізують технологічний процес, який застосовують, дають оцінку доцільності його складових та можуть коректувати його, завдяки внесенню раціоналізаторських пропозицій. Результативність застосування власного досвіду
Таким чином, в ліцеї створені необхідні умови для організації навчально-виховного процесу з підготовки робітників з професії«Продавець продовольчих товарів; продавець непродовольчих товарів; адміністратор», відбувається постійне оновлення виробничого процесу інноваційними технологіями виробництва, їх швидке втілення у практичну діяльність. Для майстра виробничого навчання, на мою думку, найголовнішим є удосконалення педагогічної майстерності, а саме - вміння урівноважити науковий, прикладний та творчий аспекти своєї праці, це стан невпинного педагогічного пошуку універсальних та ефективних моделей втілення виробничого процесу, що забезпечувало б комплексний характер розвитку особистості учня, сприяло б його духовному піднесенню. Прогресивні методи та безпечні прийоми праці - основа високого рівня якості праці. Працевлаштуваня учнів за обраною професією 100%. За пропозиціями підприємств - роботодовців вносяться уточнення у навчальну документацію із врахуванням результатів аналізу навчальних досягнень учнів і потреб конкретних організацій та вирішується питання про розширення переліку професій, за якими буде здійснюватись підготовка учнів в ліцеї.