Михайло
Бойчук
Український художник світового рівня
АВТОПОРТРЕТ
Отримав фінансову підтримку від митрополита Навчався у :
ВІДНІ
КРАКОВІ
МЮНХЕНІ (за допомоги Андрея)
ПАРИЖІ (за допомоги Андрея)
З травня по жовтень 1899 року обдарований 17-річний юнак мав перші мистецькі студії в Відні. Як пізніше писав сам художник, півроку він безкоштовно працював у приватній школі якогось віденського маляра і опановував художню науку. За цей час він трохи вивчив німецьку мову і добре засвоїв експозиції столичних музеїв, з яких найбільше полюбив фаюмські портрети, “твори грецьких майстрів, вихованих на єгипетському мистецтві”.
П’ять років навчання Михайла Бойчука у краківській Академії витончених мистецтв були для художника і дуже доброю професійною школою, і інтенсивним надолуженням прогалин в загальній освіті. У цей час Польща переживає період відродження національної культури, це спонукає Бойчука до роздумів над національною культурою, як її розвинути та популяризувати. Під час навчання Михайло березня участь у виставках в Кракові та Львові.
У 1904-1905 роках він вчився у Карла фон Марра. «Щодень малюю в Академії до полудня, а з полудня і в свята роблю вдома композиційні вправи або бігаю переглядати виставки в музей», - писав Бойчук своєму патрону. Крім того, він вдосконалює свою німецьку мову і стежить за мистецьким життям. У листі, написаному в серпні 1905 року, Бойчук пише що відвідує у місті величезні виставки живопису, скульптури й архітектури. Навчання в Мюнхенській академії мистецтв художник мусив перервати
через службу в австрійському війську
У1907 р. мрія Михайла Бойчука про навчання в Парижі, де «вариться» нове мистецтво, здійснилася.Спочатку Михайло вчився в академії Вітті, в
іспанського художника Г. Англяда, а коли в 1908 році відкрилася академія
Рансона, де заправляли вихідці із художньої групи “Набі”, що практикувала
Академія Вітті постімпресіонізм і продовження гогенівської лінії в мистецтві, Бойчук перейшов туди. Ще у Львові Михайло почав цікавитися давньоруським і
візантійським монументальним мистецтвом, тому практики набістів, яких цікавило водночас монументальне мистецтво, народне і релігійне, були йому близькі.
Академія Рансона
Іван Падалка, Василь Седляр, Марія Трубецька, Катря Бородіна, Еммануїл Шехтман, Антоніна Іванова, Костянтин Єлева, Онуфрій Бізюкова.
У школі Бойчуків займалися не тільки малюнком та живописом, але й скульптурою, керамікою, театральним мистецтвом та іншими видами мистецтва.
Радянський агітпром 20-х років
«Автопортрет» – Сергій Колос
Скринька та ляльки
Пише свої картини в монументалізькому стилі
ПОРТРЕТ ШЕПТИЦЬОКОГО
ПОРТРЕТ ШЕВЧЕНКА
ПОРТРЕТ СЕРДЛЯРА
ТРАГІЧНИЙ ФІНАЛ
25 ЛИСТОПАДА 1936 РОКУ ОРГАНИ НКВС ЗААРЕШТУВАЛИ МИХАЙЛА ЛЬВОВИЧА БОЙЧУКА, А 13 ЛИПНЯ 1937 РОКУ В КИЄВІ РАЗОМ З ЙОГО ТАЛАНОВИТИМИ УЧНЯМИ ІВАНОМ ПАДАЛКОЮ ТА ВАСИЛЕМ СЕДЛЯРОМ РОЗСТРІЛЯЛИ. ДРУЖИНУ СТРАТИЛИ 11 ГРУДНЯ 1937 РОКУ ТАКОЖ ЯК «ШПИГУНКУ» І «ДРУЖИНУ КЕРІВНИКА НАЦІОНАЛІСТИЧНОЇ ТЕРОРИСТИЧНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ СЕРЕД ХУДОЖНИКІВ». МАЙЖЕ УСІ ЙОГО УЧНІ БУЛИ РЕПРЕСОВАНІ. БІЛЬШІСТЬ РОБІТ ЗНИЩЕНО, НАВІТЬ СПАЛЕНО ЕСКІЗИ.
ЩО ПРО НЬОГО ВІДОМО СЬОГОДНІ?
СЬОГОДНІ, УКРАЇНІ Є ЧИМ ПИШАТИСЬ. НАМ ВАЖЛИВО ЦЕ ПАМ'ЯТАТИ. НАША КРАЇНА МАЄ НЕ ТІЛЬКИ БЕЗЛІЧ ТАЛАНТІВ, А Й НЕПЕРЕСІЧНИХ НОВАТОРІВ ТА ВИНАХІДНИКІВ. СЕРЕД НИХ І МИХАЙЛО БОЙЧУК. ЙОГО ІНДИВІДУАЛЬНІСТЬ ТА УНІКАЛЬНИЙ СТИЛЬ ВПЛИНУЛИ НА ГОЛОВНІ НАПРЯМКИ СУЧАСНОГО УКРАЇНСЬКОГО МИСТЕЦТВА. ВІН МАВ ТАЛАНТ ОБ'ЄДНУВАТИ НАВКОЛО СЕБЕ ОДНОДУМЦІВ.