Презентація уроку "Іменники назви істот і неістот, конкретні й абстрактні", 6 клас НУШ

Про матеріал
Презентація уроку з української мови (формування знань, умінь і навичок) "Іменники назви істот і неістот, конкретні й абстрактні" за вимогами НУШ та дотримання вимог охоронного режиму для учнів 6 класу на формування основних предметних компетентностей.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Доброго ранку, сонце! Доброго ранку, земля! Доброго ранку, Україно моя, Шкільна родина моя!Організаційний момент

Номер слайду 2

Двадцять дев’яте листопада. Класна роботаІменники назви істот і неістот, Конкретні й абстрактніУро. К для учнів 6 КЛ. нуш ПІДГОТУВАЛА: ВЧИТЕЛЬКА Слов’янської спеціальної школи № 23 Донецької обласної ради. Марченко Маргарита Володимирівна

Номер слайду 3

М Е Т А:– навчальна: розширити і поглибити знання учнів про іменник як самостійну частину мови; ознайомити із назвами істот і неістот, конкретними та абстрактними; формувати вміння правильно розпізнавати ці назви іменників у реченнях і текстах;– розвиваюча: розвивати вміння виділяти головне в роботі на уроці, комунікативні навички, мислення, творчі здібності; стимулювати бажання досліджувати й аналізувати мовні явища; збагачувати словниковий запас учнів; коригувати пам'ять, увагу, орфографічну пильність;– виховна: плекати любов і пошану до української мови та рідного слова, виховувати інтерес до навчання.

Номер слайду 4

Гра “ТАК” чи “ні”Усього частин мови – 9?Частини мови поділяються на дві групи: самостійні та службові. 3. Іменник - це самостійна частина мови, яка означає назву предмета.4. Іменник відповідає на питання який? яка? яке? які?5. Іменник виконує синтаксичну роль будь-якого члена речення?6. Іменник має такі морфологічні ознаки: рід, число, відмінок.7. Подумайте: земля, родина, мир, мова — це іменники?8. Найчастіше іменник виступає в реченні підметом і додатком.9. Сьогодні у вас гарний настрій?10. Ви готові активно працювати?

Номер слайду 5

НАЗВИ ІСТОТ І НЕІСТОТ{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Істоти Неістоти Хто ?Що?• осіб (учитель, школяр, лікар);• тварин (голуб, горлиця, лев);• міфологічні істоти (мавка, лісовик, домовик);• померлих (мрець, небіжчик, покійник);• означення людей у переносному значенні (пень, колода, зірка);• назви шахових фігур, карт (валет, пішак, ферзь)• явища природи (вітер, ожеледь, буревій);• неживі предмети (парта, ручка, книжка);•абстрактні поняття (жаль, щирість, доброта);• дії та явища(читання,виховання);• мікроорганізми бактерія, вірус);•іменники, що позначають сукупність людей, речей і тварин (юрба, зграя, приладдя).

Номер слайду 6

Записати іменники у дві колонки: Зоря, ластівка, армія, любов, ельф, історія, дракон, загін, Інна, натовп, Австралія. З перших букв виписаних слів складіть фразеологізм. Розподільно-словниковий диктант {21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Назви неістот. Назви істот

Номер слайду 7

П е р е в і р к а{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Неістоти Істоти Що?Хто?зоряарміялюбовісторія загіннатовп. Австралія. КЛЮЧ: Залізна леді ластівка ельф дракон Інна

Номер слайду 8

Патріотична руханкаhttps://www.youtube.com/watch?v=9iq. VQGq. Y0q. M

Номер слайду 9

Метод “Коло ідей” ПОДИВІТЬСЯ НАВКРУГИ!ЩО ВАС ОТОЧУЄ?

Номер слайду 10

Конкретні назви Стіл ноутбук стілець канцелярське приладдя. Телефончашкагодинник. Шафаліжко

Номер слайду 11

Абстрактні назви. Радість. Захоплення. Смуток. Біль. Жаль. Любов. Коханняпатріотизм

Номер слайду 12

ВАЖЛИВО РОЗРІЗНЯТИ

Номер слайду 13

Прийом Фотографування. Усе, що можна сфотографувати, є конкретним. А те, що не можна сфотографувати, - абстрактним.

Номер слайду 14

пр. Актично: Розгляньте картинки. На них зображено абстрактні іменники. відгадайте їх і запишіть

Номер слайду 15

П е р е в і р к а

Номер слайду 16

Психологічне розвантаження. Вправи для очей https://www.youtube.com/watch?v=G3 J12f. BEE5 I&t=320s. Заплющіть очі, розслабте руки, ноги, тулуб. Уявіть тепле, ласкаве сонечко та його ніжне промінняч­ко. Вони торкаються вашого лоба, правої та лівої щічок, під­боріддя, долоньок, живота, колін, пальчиків ніг. Не поспішаючи, вдихніть носом. Не поспішаючи, видихніть через рот.

Номер слайду 17

Гра « Лінгвістичний ланцюжок»Учні по черзі шукають і називають іменник із поданого тексту, характеризують його: конкр. чи абстр.; 2) іст. чи неіст. Скільки легенд і казок пов’язано з конваліями! Кажуть різне: у конваліях нібито ховаються на ніч сонячні зайчики; квітки конвалій — то ліхтарики гномів; у них живуть маленькі лісові чоловічки — ельфи. Одна з легенд оповідає, що конвалії— то щасливий сміх мавки, який перлинками розкотився в лісі, коли вона відчула радість кохання (За С. Приходько).

Номер слайду 18

Інтерв'ю зі Знайком. Сьогодні на уроці: Я дізнався (-лася) ...          Мене здивувало...                 Я навчився (-лася) ... Я удосконалив (-ла)... Мене зацікавило ... Мене надихнуло ... Я зрозумів (-ла), що можу ... Мені сподобалося ...

Номер слайду 19

Домашнє завдання(Обери сам):§41, с. 78 - 79 – повторити правила. С. 79 Вправа 7 - А. Переписати вислови, знявши дужки (дост. рівень). Б. Надписати над кожним іменником по дві його характеристики: 1) конкр. чи абстр.; 2) іст. чи неіст. (вис. рівень). УСПіхів!

Номер слайду 20

Д Я К У Ю З А У В А Г У !

pptx
Додано
14 грудня 2023
Переглядів
390
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку