М Е Т А:– навчальна: розширити і поглибити знання учнів про іменник як самостійну частину мови; ознайомити із назвами істот і неістот, конкретними та абстрактними; формувати вміння правильно розпізнавати ці назви іменників у реченнях і текстах;– розвиваюча: розвивати вміння виділяти головне в роботі на уроці, комунікативні навички, мислення, творчі здібності; стимулювати бажання досліджувати й аналізувати мовні явища; збагачувати словниковий запас учнів; коригувати пам'ять, увагу, орфографічну пильність;– виховна: плекати любов і пошану до української мови та рідного слова, виховувати інтерес до навчання.
Гра “ТАК” чи “ні”Усього частин мови – 9?Частини мови поділяються на дві групи: самостійні та службові. 3. Іменник - це самостійна частина мови, яка означає назву предмета.4. Іменник відповідає на питання який? яка? яке? які?5. Іменник виконує синтаксичну роль будь-якого члена речення?6. Іменник має такі морфологічні ознаки: рід, число, відмінок.7. Подумайте: земля, родина, мир, мова — це іменники?8. Найчастіше іменник виступає в реченні підметом і додатком.9. Сьогодні у вас гарний настрій?10. Ви готові активно працювати?
НАЗВИ ІСТОТ І НЕІСТОТ{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Істоти Неістоти Хто ?Що?• осіб (учитель, школяр, лікар);• тварин (голуб, горлиця, лев);• міфологічні істоти (мавка, лісовик, домовик);• померлих (мрець, небіжчик, покійник);• означення людей у переносному значенні (пень, колода, зірка);• назви шахових фігур, карт (валет, пішак, ферзь)• явища природи (вітер, ожеледь, буревій);• неживі предмети (парта, ручка, книжка);•абстрактні поняття (жаль, щирість, доброта);• дії та явища(читання,виховання);• мікроорганізми бактерія, вірус);•іменники, що позначають сукупність людей, речей і тварин (юрба, зграя, приладдя).
Психологічне розвантаження. Вправи для очей https://www.youtube.com/watch?v=G3 J12f. BEE5 I&t=320s. Заплющіть очі, розслабте руки, ноги, тулуб. Уявіть тепле, ласкаве сонечко та його ніжне проміннячко. Вони торкаються вашого лоба, правої та лівої щічок, підборіддя, долоньок, живота, колін, пальчиків ніг. Не поспішаючи, вдихніть носом. Не поспішаючи, видихніть через рот.
Гра « Лінгвістичний ланцюжок»Учні по черзі шукають і називають іменник із поданого тексту, характеризують його: конкр. чи абстр.; 2) іст. чи неіст. Скільки легенд і казок пов’язано з конваліями! Кажуть різне: у конваліях нібито ховаються на ніч сонячні зайчики; квітки конвалій — то ліхтарики гномів; у них живуть маленькі лісові чоловічки — ельфи. Одна з легенд оповідає, що конвалії— то щасливий сміх мавки, який перлинками розкотився в лісі, коли вона відчула радість кохання (За С. Приходько).