Презентація уроку з інтегрованого курсу “Всесвітня історія. Історія України" з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. На уроці використані такі форми роботи: інтерактивні вправи, перегляд відеоролика, робота з картою, робота в групах, вправа "Історична математика", "Хмара слів", "Валіза".
Розділ 2. Стародавні цивілізації Азії та Африки. Тема уроку: Індійська цивілізація. Підготувала: Ткаченко Оксана Миколаївна, вчитель історії Нечаївської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів ім. Ю.І. Яновського Компаніївської районної ради Кіровоградської областіПрезентація уроку з інтегрованого курсу “Всесвітня історія. Історія України”. 6 клас
Мета уроку:схарактеризувати особливості природно-географічних умов півострова Індостан та їхній вплив на заняття населення та розвиток цивілізацій в Індії; визначити основні досягнення Індської та Ведійської цивілізацій; розвивати вміння працювати з картою та джерелами інформації; показати зв’язок історії України з історією давньої Індії, виховувати повагу до історії інших народів. Обладнання:мультимедійна система, презентація до уроку, фліп-чарт, роздруковані QR-коди, атласи, контурні карти, клейкі папірці, картки-пазли, підручник. Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Очікувані результати: Після цього уроку учні зможуть:характеризувати природно-кліматичні умови і географічне розташування Індії та її населення;називати племена, що населяли Індостан у давнину, перші цивілізації долин річок Інд та Ганг та їх правителів;визначати закономірності розвитку цивілізацій у долинах річок (на прикладах вивчених країн);продовжувати працювати з атласом та контурною;застосовувати та пояснювати поняття та терміни: «джунглі», «Індська цивілізація», «Хараппська цивілізація», «Мохенджо-Даро», «арії», «раджа», "веди", "санскрит", «імперія Маур'їв»;розвивати хронологічні вміння;визначати вплив природних умов на життя та характер діяльності давніх індійців
Перегляд відеоролика Країна чудес Винятково багатоманітна і багатолика ця країна - така далека і водночас близька. «Країною чудес» називали її мореплавці й мандрівники минулого за казкову красу і багатство. «Країною снігів і пальм» - за вічнозелену рослинність і величні хребти Гімалаїв. Це країна контрастів, «Країна мовних джунглів», оскільки тут налічується понад 1,5 тис. мов і говірок. Ця країна -воістину велична, де живе працьовитий, талановитий, сповнений почуття власної гідності народ. Тож давайте полинемо на крилах пізнання у чудову країну Індію. Прийом «Мозковий штурм» - Діти, а що вам відомо про загадкову і дивовижну країну Індію?Мотивація навчальної діяльності
Вивчення нового матеріалу. Природно-географічні умови Індії Робота з атласом та контурними картами (пошуково-дослідницька) - за допомогою умовних зображень на карті охарактеризуйте географічне положення Індії; - знайдіть головні річки Індії. Звідки вони беруть початок? Підпишіть назви річок на контурній карті; - знайдіть гори, що знаходяться в Індії та відмітьте їх на контурній карті. Що ви про них знаєте з географії?
Вивчення нового матеріалу. Бесіда: Чи були в Індії умови, що сприяли виникненню людської цивілізації? Які саме? (Тепло, волога, достатня кількість води) Як особливості географічного положення Індії впливали на життя її населення? (Великі річки створювали можливість для розвитку зрошувального землеробства; протяжна берегова лінія сприяла морській торгівлі; гори на півночі захищали від холодних вітрів і ворожих набігів) Що було спільного в природних умовах Стародавнього Китаю та Стародавньої Індії? (Спільне: жаркий клімат, наявність великих річок: у Стародавньому Єгипті — Ніл, у Дворіччі — Тигр і Євфрат. Відмінне: в долині Інду рідко випадають дощі, то в долині Гангу з другої половини червня до вересня ллють дощі безперервно, і долину річки вкривають непрохідні ліси і болота.)
Працюємо з поняттями:Індська цивілізація – цивілізація, яка існувала у ІІІ – на поч. ІІ тис. до н.е. у районі р. Інд. Ведійська цивілізація – цивілізація кінця ІІ – середини І тис до н.е., що виникла в результаті поєднання культури аріїв і місцевих племен. Арії («благородні люди») — кочівники-скотарі, що прийшли з північного сходу. Раджа — вождь племені аріїв (правитель Індії). Веди – Санскрит -
Підведення підсумків уроку. Вправа “Валіза”Напишіть, що вас найбільше вразило, що запам’ятали, чим здивувала Давня Індія і прикріпіть на карту. Чи всі питання щодо вивчення країни ми розглянули на уроці? На наступному уроці на вас чекає захоплююча подорож культурними місцями Індії, ви дізнаєтесь про винаходи індійців, якими ми користуємось й нині. Оцінювання
Індія нікого не залишає байдужим «Земля мрій і романтики, нечуваного багатства і небувалої злиденності, розкоші і бідності, палаців і халуп, голоду і чуми, духів і велетнів, ламп Аладіна, тигрів і слонів, кобр і джунглів; країна сотень народів і мов, тисячі релігій, двох мільйонів богів…» Марк Твен
Використані джерела: Учительська світлиця – сайт для сучасного вчителя /http://uchitelska.at.ua/publ/konspekti_urokiv_dlja_serednikh_klasiv/konspekti_urokiv_iz_vsesvitnoji_istoriji_6_klas_nova_programa/urok_28_starodavnja_indija/34-1-0-4358 Сайт osvita.ua/ http://osvita.ua/school/lessons_summary/history_world/32724/Сайт “Методична скарбничка”/ http://metoduchka.com/konspekt-davnja-indija/Навчальна програма/ https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas