Розробка уроку для учнів закладів професійно (професійно-технічниної) освіти на уроки виробничого навчання, за професією "Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування".
Підготовка до розбирання електродвигунів Під час розбирання не допускається пошкодження розбирання вузлів. Деталі, зчленовані з натягом, знімають універсальними знімачами Робоче місце оснащується столом з поворотним колом, стендом для знімання підшипників, набором знімачів, гайковертами, набором ключів Збільшення зазору на кожен відсоток веде до збільшення струму холостого ходу на 0,6% і зниження потужності на 0,3%
ПУ-ЦРЭО-003 Порядок розбирання електродвигунів Вивести передній підшипниковий щит з заточування станини за допомогою віджимних болтів або важеля Віджим проводити рівномірно, поки щит повністю не вийде з центрируючого заточування Підтримувати вал, не допускаючи удару ротора по статору Вивести ротор з статора спеціальним пристосуванням, не зачепивши їм за статор і обмотку статора
ПУ-ЦРЭО-003 Порядок розбирання електродвигунів При ускладненому знятті напівмуфти користуються автогенними пальниками № 5. При цьому необхідно: Вал, на який насаджена деталь, обернути мокрим азбестовим полотном або азбестом Прогрівання пальниками починають з зовнішніх країв деталі і поступово переходять до посадочних поверхонь Іноді для охолодження вала застосовують тверду вуглекислоту Знімач при цьому повинен перебувати в натягнутому стані
Порядок розбирання електродвигунів При демонтажі шарикопідшипників з валу ротора АД повинні виконуватися такі вимоги: Не допускається знімання шарикопідшипників за зовнішнє кільце При неможливості знімання підшипника за внутрішнє кільце підшипник, знятий за зовнішнє кільце, бракується Не допускається застосування молотків, зубил або виколоток для знімання підшипників Забороняється наносити удари по сепараторові, шариках і іншим деталях шарикопідшипника
Контроль підшипників мають механічні пошкодження деталей (відколи, тріщини, обриви заклепок, злами і задирки на сепараторах) кольори мінливості і сліди перегріву, раковини і лущення, корозію на доріжках кочення сліди електроопіку у вигляді безперервного ряду точок, тріщини на тілах кочення, а так само грубі ризики і забоїни на доріжках кочення Для повторного використання не допускаються підшипники
Контроль підшипників Перевірку розмірів посадкових поверхонь підшипників виробляють індикаторними скобами, індикаторними нутромірами або спеціальними приладами по номенклатурі ВНИИПП При перевірці підшипників в зібраному вигляді на легкість обертання звертають увагу на шум підшипників, заїдання і гальмування Для заміни мастила створюють умови, що виключають потрапляння бруду в підшипник Мастилом наповнюють весь простір між сепаратором, шариками і роликами. Камеру зсередини і зовні заповнюють до половини.
Порядок складання електродвигунів. Перед складанням комплектують всі вузли та деталі АТ. Деталі повинні бути очищені від пилу, бруду та іржі, а внутрішні поверхні підшипникових щитів пофарбовані емаллю ФСХ-23, ФСХ-25 На замкових поверхнях і місцях посадки підшипників не повинно бути механічних пошкоджень Відремонтовані ротори повинні бути відбалансовані. При необхідності статор і ротор продувають стисненим повітрям при тиску 0,2 МПа
Порядок складання електродвигунів. 1-Встановити і закріпити коробку виводів і під'єднати вивідні кінці 2-Встановити рим-болт так, щоб його площина розташовувалася по осі обертання АД 3-Встановити болт заземлення 1 4-Встановити на вал ротора внутрішній вентилятор 5-Вкласти в канавку внутрішньої підшипникової кришки ущільнення 6-Протерти посадочні поверхні валу під підшипники дрантям 2 4 3
Установка внутрішніх кришок і насадка підшипників на вал Нагріти підшипники до 80 ° С. Нагрівання підшипників проводити на індукційній установці або в масляній ванні. Встановити підшипники кочення до упору ударами молотка по трубчастій оправці або запресувати (зовнішній діаметр трубчастої оправи повинен бути менше зовнішнього діаметра внутрішнього кільця підшипника). Вкласти в кільцеву канавку вала запірне пружинне кільце, якщо воно передбачено конструкцією.
Установка підшипникових щитів і кріплення їх болтами Встановити підшипникові щити на підшипники і провести їх запрессовку Встановити задній підшипниковий щит на підшипник (з боку, протилежного робочому кінця вала), орієнтуючи його по вкрученій технологічній шпильці. Прикріпити за допомогою кріпильних виробів (болтів, шпильок) щит до станини, не затягуючи їх остаточно.