Історія і фольклор. Усна історія. Вступ до історії,5 клас
Номер слайду 2
План уроку1. Повторення домашнього завдання. Поняття Усна історія. Закріплення вивченого матеріалу
Номер слайду 3
Перевірка д/з. Поясніть поняття міф, факт та фейк. Як перевірити достовірність історичної інформації?Сформулюйте декілька речень про одну з перших жінок-істориків.
Номер слайду 4
УСНА ІСТОРІЯСпосіб дослідження минулого через запис і вивчення спогадів його свідків. Это изображение, автор: Неизвестный автор, лицензия: CC BY-NC-ND
Номер слайду 5
Щоб історію писати, треба так багато знати:І літопис прочитати, що монах давно писав,Документи повивчати, ті, що князь колись складав,І послухати легенди, давні вірші і казки,Сиві думи, що складались всім народом залюбки,Роздивитись давній посуд, і прикраси, і взуття,Дивний одяг, що носили наші предки за життя. Все зробив історик вправно, все читав і розглядавІ завзято та докладно нам історію писав. Що ж йому допомогло?Історичне…джерело
Номер слайду 6
ІСТОРИЧНІ ДЖЕРЕЛАРЕЧОВІПИСЕМНІ УСНІПрислів’я, приказки,легенди,думи, пісні
Номер слайду 7
казка; прислів′я; приказка; фольклор; билина; історична дума; історична пісня. ВИДИ УСНИХ ІСТОРИЧНИХ ДЖЕРЕЛ
Номер слайду 8
Важливим джерелом знань про минуле були прислів’я. Прислів’я та приказки – це золоті зерна народної мудрості
Номер слайду 9
Легенда (legenda - те, що слід прочитати) - жанр літератури і фольклору. Малосюжетна фантастична оповідь міфологічного, апокрифічного чи історико-героїчного змісту з обов'язковою спрямованістю на вірогідність зображуваних подій та специфікою побудови сюжету на основі своєрідних композиційних прийомів (метаморфози, явищ природи тощо).
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Історичні пісні - це фольклорні твори, присвячені певній історичній події, чи відомій історичній постаті. У них висловлюється ставлення народу до історичних подій чи героїв. Самійло Кішка
Номер слайду 12
Хмарка слів. Створіть свою хмаринку слів з теми усна історія
Номер слайду 13
Домашнє завдання. Опрацюйте матеріал підручника параграф 19 с. 108-109. Підготуйте питання та візьміть інтерв’ю у своїх рідних та близьких про те, як вони жили, як вчилися. Занотуйте відповіді у зошит. Відправте на перевірку. Перейшовши за посиланням закріпіть вивчений матеріалhttps://learningapps.org/watch?v=pa6pzpo1j22