Презентація до уроку розвитку зв'язного мовлення за темою "Усний докладний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом)." (5 кл. НУШ) за модельною навчальною програмою «Українська мова» (автори – О.В.Заболотний, В.В.Заболотний).
Мета предметні: ознайомити учнів з особливостями переказу тексту розповідного характеру з елементами опису тварини; комунікативні:розвивати мовленнєво-мислительні вміння усвідомлювати тему й основну думку, тип і стиль мовлення, запам'ятовувати конкретні факти, послідовність викладу матеріалу; мовленнєво-комунікативні вміння здійснювати змістово-композиційний і мовний аналіз художнього тексту розповідного характеру з урахуванням типологічної і стильової характеристики, ключові: сприймати письмовий текст, розуміти його, докладно відтворювати зміст прочитаного тексту, уводячи в нього опис тварини; загальнокультурні: виховувати ціннісне ставлення особистості до природи.
Чому кріт спочатку був сердитий, а потім повеселішав?КРІТРанньої весни ворухнулася раптом суха бур’янина, похиталася і впала. А на тому місці, де вона стояла, зробилася нора. У норі хтось важко посапував і сердито бурмотів. А трохи згодом з-під землі виткнувся гострий писок, за ним – сердитющі настовбурчені вуса, а за вусами – уся голова й короткі лапи з довгими кігтями. Велика голова була припорошена пилом, з маленькими ямочками замість вух. Кріт понюхав туман і прислухався.
КРІТ -невеликий комахоїдний ссавець, що живе під землею; цінний своїм хутром. Байдуже кротові, що поверх його.. нори привітно сяє ясне сонечко ; Кріт риє під землею дуже довгі проходи, такі собі підземні дороги; * Образно. — Сліпі кроти. Не вміють вони підійти до дитини! * У порівняннях. — Живемо, як кроти, риючись у землі, і байдуже нам, що світить сонце .