Межирічківська філія Голованівського ліцею ім.. Т.Г.Шевченка
Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі.
Кондратюк О.І.
Вчитель
Основ здоров’я
ТЕМА . Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі.
Мета: ознайомити учнів з пожежною безпекою власного дому, розглянути правила поведінки під час пожеж, розвивати вміння аналізувати їх причини; учити запобігати виникненню пожеж, вправно діяти в зоні пожежі; виховувати організованість, упевненість у власних силах.
Обладнання:Аркуші паперу А2, А3, А4, олівці фломастери, маркери, ножиці, скотч, клей, стікери, підручники, план евакуації зі школи, малюнки, що демонструють пожежну безпеку оселі, музичний супровід.
Домашнє завдання.
Підручник, §19.
Разом з батьками обстежити пожежну безпеку свого дому, намалювати і відпрацювати план евакуації
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Мозковий штурм: " В яких приміщеннях може виникнути пожежа?"
Закінчити фразу:" Я можу використати цей вогонь для того, щоб(розпалити вогнище освітити приміщення, створити святкову атмосферу…"
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.
Завдання: один учень у телефонній розмові з батьками має чітко сформулювати повідомлення про певну небезпечну ситуацію, а другий – дати по телефону поради щодо дій своєї дитини. Потім учні міняються ролями.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
Вступне слово вчителя
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
робота за підручником таблицями, малюнками, піктограмами.
1 група. «Причини виникнення пожежі»
2 група. «Стадії розвитку пожежі»
3 група. «Профілактика пожеж»
Ви отримали завдання намалювати план евакуації.. Вкажіть на плані свою кімнату. Попробуйте здійснити евакуацію. Уявіть, що в приміщення надходить дим, повітря в ньому стає нестерпним для дихання. Обведіть олівцем на планах, як ви маєте виходити із приміщення в разі пожеж.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота в парах
Змоделюйте і запишіть у зошит небезпечну ситуацію, а саме: придумайте можливу причину пожежі, її наслідків й відтворіть загальний алгоритм дій. Ви можете вигадати свою історію або пригадати подібну ситуацію з газет і телепередач.
1 група: пожежа в багатоповерховому офісному центрі;
2 група: пожежа в лікарні;
3 група: пожежа в міському парку.
Учитель оцінює правильність відповідей, а учні інших груп – креативність подання інформації.
3.Інтерв’ю «Як запобігти пожежі?»
4. Крос-тест « Твої дії під час пожежі»
5. Творча робота
Намалювати піктограми протипожежного характеру .
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Індивідуальні завдання
Письмово дати відповіді на запитання.