Презентація містить методичні рекомендації для вчителів-словесників та майбутніх випускників щодо якісної підготовки до ЗНО. Є чіткі опори-пам'ятки, як справлятися із завданнями закритого типу на встановлення відповідності (логічні пари між елементами двох списків); класифікація літературних творів; місце розгортання подій у творах; цитати про авторів, присвяти і тому подібне. А найголовніше - алгоритм написання власного висловлення. Сподіваюся, ці рекомендації додатуть бали до ЗНО майбутнім випускникам. Учителі можуть використовувати їх на уроках, готуючи дітей до ЗНО
- це тест не на загальний рівень знань, а на надлишкові знання. Тест з української літератури повністю побудований на деталях: жанр твору, імена і характеристики персонажів. А тест з української мови включає завдання по найважчим темам зі шкільної програми", – вважає викладач Анастасія Онатій (центр підготовки ZNOUA). ЗНО
читайте твір повністю!читайте твір скороченодивіться фільмиобговорюйте деталіавтор – назва твору;- автор – псевдонім;- автор – цитата (у ній підказка!!!) - жанрова специфіка;- ім’я, характеристика персонажа;- тема, ідея, проблематика;- присвята;- географія подій;- знакові дати в історії тощо
Завдання закритого типу на встановлення відповідності(логічні пари між елементами двох списків)письменникназва творугеройназва творувіршовані рядки авторпсевдонімсправжнє прізвище письменниквисловлювання про ньогоперсонажйого характеристикаперсонажжанрписьменникцитата його творуназва творутемалітературний напряммісце розгортання подій
Назва твору – автор - жанр{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}"Ой Морозе, Морозенку"Народісторична пісня"Чи не той то хміль"Народісторична пісня"Бондарівна"Народ. Балада"Маруся Богуславка"Народ. Дума"Віють вітри"Маруся Чурай. Пісня"Засвіт встали козаченьки"Маруся Чурай. Пісня"Слово про похід Ігорів"Анонімнийгероїчна поема"Повість минулих літ"Нестор Літописець. Літопис"De libertate"Г. Сковородаліричний вірш"Всякому місту - звичай і права"Г. Сковородаліричний вірш
на Правобережжіу Рангуніна березі Деснина Буковинібіля Кононівкиу Семигорахна Західній Україніна Волинібіля Черкасу Полтаві, Києвіу Харковіу Києвіпід Полтавоюпід Компаніївкоюна річці Оскіл. Україна, Сибір і Петербург. Сибір, праліси Сіхоте-Аліняна ГуцульщиніМісце розгортання подій у творах«Гайдамаки»«За мить щастя»«Зачарована Десна»«Земля» «Інтермецо»«Кайдашева сім’я»«Камінний хрест»«Лісова пісня»«Максим Гримач»«Маруся Чурай»«Мина Мазайло»«Місто»«Наталка Полтавка»«Подвійне коло»«Сом»«Сон»«Тигролови»«Тіні забутих предків»
Марко Вовчок«Основоположниця дитячої української прози»Панас Мирний«Корифей української прози»Іван Вишенський«Наближається до кращих взірців барокового стилю» Д. Чижевський. Григорій Квітка-Основ’яненко. Т. Шевченко вважав Г. Квітку- Основ’яненка засновником нової української прози. Тарас Шевченко«Він був кріпаком і став велетнем у царстві людської культурі» І. Франко. Пантелеймон Куліш«Куліш – перворядна зірка в нашому письменстві, великий знавець української мови, а притім добрий знавець язиків і літератур європейських народів» І. Франко. Ольга Кобилянська«Гірська орлиця»«Велика українська письменниця, бо час нічого не заподіяв її творам, а тільки утвердив їх в нашому народі» В. Земляк«Пишна троянда в саду української літератури» М. Старицький. Михайло Коцюбинський«Сонцепоклонник»Цитати про авторів
{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}АВТОРНАЗВА ТВОРУ КОМУ ПРИСВЯЧЕНОТ. Шевченко «Катерина» В. А. Жуковському. Т. Шевченко«Кавказ»Якову де Бальмену. М. Коцюбинський«Intermezzo»Кононівським полям. О. Кобилянська«Земля»Батькові письменниціМ. Хвильовий«Я(Романтика)»“Цвiтовi яблунi” Гр. Тютюнник«Три зозулі з поклоном» Любові Всевишній. М. Вовчок«Інститутка» Т. Шевченку. О. Кобилянська«Людина»Наталi Кобринськiй
Алгоритм написання власного висловлення. Я думаю так!Я так думаю,тому що…Мої аргументи найточніше може ілюструвати такий приклад…Я так думаю,тому що…Мої аргументи найточніше може ілюструвати такий приклад…Отже, думка про те, що…послідовно стверджується низкою доказів, які виразно ілюструються прикладами, що дозволяє робити висновок про виправданість мого погляду на…(виправданість думки, висловленої в темі; невиправданість думки, висловленої в темі; частковусправедливість(істинність) думки, висловленоїв темі).
Ілюстрація виразно засвідчує, що Аргумент 1 належним чином підтверджує мою тезу. Практична виправданість уведення міні-висновків мотивується тим, що після кожного фрагмента доведення тези, тобто після аргументу і прикладу, є можливість узагальнити сказане. Завдяки цьому, по-перше, удастьсяпереконатися в тому, що в попередньому фрагменті доводиться саме теза, по-друге,удасться забезпечити вихід до другого (нового) аргументу або загальних висновків.