ДРУГА СВІТОВА ВІЙНА УЗАГАЛЬНЕННЯ.ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ Картку підготувала Мотенко І.О. Запишіть дату і тему уроку
Номер слайду 2
МЕТА УРОКУ: навчальна: закріпити на узагальнити знання учнів по темі «Україна в роки Другої світової війни» розвивальна: закріпити навички аналізу і зіставлення історичного матеріалу, уміння розглядати історичні явища в конкретно-історичних умовах; розвивати пам’ять, логічне мислення; виховна: виховувати інтерес до історії України, виховувати учнів у дусі патріотизму, національної свідомості та гідності.
Номер слайду 3
Попрацюй з документом З праці учасника війни, генерала Вермахту К. Типпельскірха «Історія Другої світової війни»: «У результаті цього наступу, одночасного удару 6-ї армії через Дніпро по обидва боки Києва, який 19 вересня було обійдено і взято, і подальшого просування 2-ї армії з півночі російські сили, які перебували в трикутнику Київ, Черкаси, Лохвиця, були стиснуті з усіх боків. У цей час танкові групи в запеклих боях відбивали спроби противника деблокувати свої війська зі сходу і, крім того, великими силами вклинилися в оточені російські армії й розкололи їх. ...Пройшло ще два тижні, поки незвичайно великі сили противника, затиснуті в котлі і розчленовані на окремі частини, було знищено й взято в полон. У зведенні німецького верховного командування повідомлялося про взяття в полон 665 тис. осіб, захоплення 3718 гармат і 884 танків... Запитання: Про які події ідеться у фрагменті джерела? З чим пов’язана характеристика цієї події як «катастрофи, більшої за яку історія війн не знала»? У чому цінність джерела
Номер слайду 4
Складіть речення про події 1941–1942 рр., використавши поняття, терміни та гасла періоду радянсько-німецької війни: радянсько-німецька війна, «блискавична війна» (бліцкриг), план «Барбаросса», «випалена земля», «Поліська Січ», Українська повстанська армія (УПА), «похідні групи» ОУН, «український рух Опору», «Все для фронту, все для перемоги!», «Ні кроку назад!». Завдання: Проаналізуйте карту та дайте відповіді на запитання про перебіг подій бойових дій 1943-1944 рр.: Про що свідчить пересування лінії фронту на захід від кінця грудня 1942 р. на кінець вересня 1943 р.? Які події визначали ці зміни? Унаслідок яких подій лінія фронту змінилася на квітень 1955 р.? Узагальніть, чим закінчився перебіг воєнних дій наприкінці жовтня – у листопаді 1944
Номер слайду 5
План аналізу карикаткури 1. Хто автор картини, плаката? 2.Що зображено? 3. Яка назва, підпис? 4. Яка мета створення твору? 5.Наскільки зображення співвідноситься з підписом до нього?и сталися зображені події? 7. Де відбувалися зображені події? 8. Які характерні ознаки даного місця і що ви про нього знаєте? 9. Представники яких соціальних груп зображені? 10. Як ви вважаєте. Чому автор обрав саме такий склад учасників? 11. Оцініть позицію автора щодо зображеного. 12.Наскільки об’єктивно характеризує сюжет картини події того часу, століття, епохи?