Мета уроку: Систематизувати й узагальнити вивчене; вдосконалювати й розвивати вміння і навички, користуватися багатством української лексики; розвивати почуття колективізму, відповідальності за спільну справу, впевненості у своїх силах; виховувати любов до рідної мови, свого народу, його традицій.
Згадаймо «правило дев’ятки», яке в чинному правописі забороняє писати літеру «і» в запозичених загальних назвах після 9 приголосних, а саме: д, т, з, с, ц, ж, ш, ч, р — перед наступною літерою, що позначає приголосний звук (крім «й»): сигнал, динамо, режим…З-поміж слів іншомовного походження знайти ті, які пишуться з и, записати їх. Ст..мул, Ч..каго, д..скета, г..потеза, в..зав.., див..з..он, ф..з..ка, ек..паж, Балт..ка, лодж..я, бенеф..с, к..пар..с, єп..скоп, л..мон, л..брето, вест..бюль, Т..бет, р..тор..ка.
Архаїзми. Архаїзми — це слова, що вийшли з активного словника мовців, оскільки їх витіснили інші, які мали з ними не однакове значення. При цьому реалії, позначувані ними, не зникли з повсякденного людського життя: десниця — права рука чоло — лоб спудей — студент вия — шияперст — палець пїіт — поет ректи — говорити вої — воїни возатай — візникглагол — слово град — містоланіти — щоки злато — золотозріти — бачити врата — воротаживіт — життя рать — військо
Позначте речення, що містить застаріле слово: А. І можу поклястись на знамені, що мав би за найвищу нагороду потрібним бути власному народу (М. Луків). Б. Марічка любила, коли він грав на флояру (М. Коцюбинський). В. Гостей у Івана повна хата, ґазди і ґаздині (В. Стефаник). Г. Козаки йшли під білими хоругвами, з піками, у зухвалих магерках(П. Загребельний). Д. Маєва нічка леготом дише... (Б. Лепкий).