Урок - узагальнення. Для проведення в 5 класі НУШ під час дистанційного навчання (урок в ZOOM ), тривалістю 35 хвилин. Містить вправи для закріплення знань з вивчених орфограм"М'який знак", "Апостроф", "Подвоєння букв"
1. Перевірка д/з2. Актуалізація опорних знань. Експерес-опитування: (у цей час демонструю «хмаринки слів» як візуалізацію). Які три основні орфограми ми розглядали на останніх уроках?Діти, поясніть : «’» –це буква чи графічний знак ?Після яких букв ми ставимо апостроф?Після яких літер ми ставимо «ь» у кінці слова чи складу?А після яких букви ніколи не ставимо «ь»?Як на письмі передаються ті приголосні звуки, які у вимові ми подовжуємо?
Вправа 1. Прочитати текст. Виписати в зошит слова з пропусками. На місці крапок постави відповідні знаки або букви. Пояснити орфограми. Об…їхав я багато країв. Тепер у місті живу. Та враз я згадав хлоп…ячі забави на бат…ківс…кому подвір…ї. Почув трав…яний дух. Задзвеніли мені солов…ї, заворкотіли голуб…ята. Ледве заходжу, було, до саду, а із сусідн…ого двору вітаєт…ся дід Св…ятослав. Скинув бриля, махає. Мені все дужче пахне м..ята. Я хочу додому у бат…ківс…кий сад.
Вправа 1. Прочитати текст. Виписати в зошит слова з пропусками. На місці крапок постави відповідні знаки або букви. Пояснити орфограми. Об’їхав я багато країв. Тепер у місті живу. Та враз я згадав хлоп’ячі забави на батьківському подвір’ї. Почув трав’яний дух. Задзвеніли мені солов’ї, заворкотіли голуб’ята. Ледве заходжу, було, до саду, а із сусіднього двору вітається дід Святослав. Скинув бриля, махає. Мені все дужче пахне м’ята. Я хочу додому у батьківський сад.
Вправа з «ключем». Із поданих слів випишіть у стовпчик ті, у яких відбувається подвоєння букв . Дерев’ян….ий, ріл…я, бджолин…ий , журавлин…ий ключ, електрон…ий, насінин…а, волос…я, шкірян…ий, насін..я, піщан…ий, Ал…а. Ключ: у кожному виписаному слові підкреслити першу букву. Прочитаєте слово. Які асоціації у вас виникають?