Номер слайду 7
Групова робота з текстом Вибірково-розподільний диктант а) відокремлені означення, умови їхнього відокремлення, стиль тексту; б) відокремлені прикладки, умови їхнього відокремлення, тип мовлення. Скільки несподіванок, гідних подиву, сповнених цікавого змісту, за-хоплюючого матеріалу для роздумів, ховається на кожному кроці і се-ред усього, створеного силами природи і генієм людини, часом най-складнішими, найпотаємнішими бувають звичайні слова-назви. Ми го-воримо звичайні, коли це слово може підійти для власних географічних назв, або, як їх ще називають, топонімів. Хіба найменування славнозвісної Говерли – найвищої точки україн-ської землі, окраси карпатської Чорногорії – є звичайне? А таємниче слово Бескиди, що вживається до гір – мовчазних свідків народження не тільки українського народу, а можливо, й слов’ян узагалі? А Блакит-на і Кришталева печери Тернопільщини? Перлинна Печера – у підзе-меллях Закарпаття, Червона – у нетрях Тавриди? А Нафтуся, що поєд-нала в одному імені багатства української землі і милозвучність україн-ського слова? Що не назва, то загадка, проблема, розв’язання якої має жагуче пізнавальне значення. Воно й дає ключ до розуміння краси рід-ного краю, його мови, історії … (О.Стрижак).