Презентація "Узагальнюючий урок з теми "Іменник як частина мови"

Про матеріал
Для того, щоб забезпечити ефективність навчання, повноцінність уроку, поєдную репродуктивну та пошукову діяльність. Учень – не пасивна фігура педагогічного процесу, і тому вчитель повинен прагнути дати йому не лише певний вантаж знань, а й навички мислити, стимулювати розвиток його пізнавальних сил, роботу думки, постійну потребу вчитися, самостійно здобувати знання, спостерігати, досліджувати. Тому найчастіше підбираю ігрові форми роботи , а саме, подорожі, під час яких учням і пропонуюю проблемні, дискусійні завдання. Завдяки таким урокам різко зменшується питома вага його виконавчої діяльності та, відповідно, зростає функція організаційна.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Узагальнюючий урок з теми «Іменник як частина мови» Мандрівка морем в пошуках скарбу

Номер слайду 2

острів Різдвянийострів Щедрикзамок Іксострів Хрещення

Номер слайду 3

“Кубування”Яку частину мови ми називаємо іменником?Назвіть морфологічні ознаки іменника. Скільки всього відмін має іменник?Як визначаємо відміну іменника?Іменники яких відмін не поділяються на групи?Іменники, яких родів належать до кожної з 4-х відмін?

Номер слайду 4

І група. Колядники ходили по дворах із зіркою.ІІ група. Після Святої вечері діти вітали батьків хресних. Синтаксичний розбір речення:

Номер слайду 5

Збагачення словникового запасу школярів. За 2-3 хв. записати якомога більше фразеологізмів із іменниками І,ІІ,ІІІ та ІV відмін

Номер слайду 6

острів Різдвянийrr

Номер слайду 7

Дібрати іменники – синоніми ІІ відміни до поданих слів із довідки: Згода, оборона, атака, битва, вдача,відозва, зарплата, земля,покрівля, курява, криниця, неволя, стіна, тиша, нива. Довідка: Наступ, захист, мир, бій, характер, звернення, спокій, заробіток, грунт, дах, колодязь, мур, пил, полон,лан.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

острів Щедрикзамок Іксострів Різдвянийrr

Номер слайду 10

Визначити відміну іменників, покласти їх у формі родового відмінка однини, виділити закінчення:І Група: Ліс, Китай, майдан, коридор.ІІ Група: Яр, Дунай, рукопис, пісок.

Номер слайду 11

замок Ікс

Номер слайду 12

замок Ікс

Номер слайду 13

І група Козаки воювали двома (способи). Звичайно нападали на (ворог)(кіннота), а піхота наступала з (бік). Коли ж несподівано зустрічався їм ворог в (степ), а (козаки) було мало, тоді шикували (колесо) в свої вози та ще й обкопували (вал) і обороняли з-за такої возової (фортеця).ІІ група Ворог не міг здобути тої(твердиня) й відступав. Хоч гинули захисники від (спрага) й (голод), але таки не піддавалися. Отак жило те славне козацьке запорізькевійсько, що обороняло (Україна) від усякої (напасть). Відвага й хоробрість (козаки) були відомі в усій(Європа).

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Творча робота. Скласти невеличкий твір-мініатюру ( 5-6 речень) на тему:“ Мої враження від подорожі на хмарі ”

Номер слайду 16

острів Щедрикзамок Іксострів Хрещення

Номер слайду 17

Мораль, мазь ,ненависть, зелень, подорож, область, даль, неповторність, користь, сухість, спадковість,радість, біль, честь, віддаль

Номер слайду 18

Виписати іменники ІV відміни і покласти їх у формі Давального відмінку однини: І команда ІІ команда Кошеня, ягнятко, Вовча, лисеня, ягня, собаченя, внученя, оленятко, дитятко, лоша. курча, соколятко.

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Материк Іменник

Номер слайду 22

порт Хрещення

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Потрібно скласти сенкан до слова: скарб

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Домашнє завдання: Скласти розповідь про свої враження від подорожі Чорним морем, використовуючи іменники всіх типів відмін.

pptx
Додано
16 листопада 2020
Переглядів
1510
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку