Презентація на тему "Особові займенники, їх відмінювання. Зворотний займенник"

Про матеріал
Презентація до уроку української мови в 6 класі на тему "Особові займенники, їх відмінювання. Зворотний займенник"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Особові займенники, їх відмінювання. Зворотний займенник 6 клас

Номер слайду 2

Мета : правильно відмінювати та вживати в мовленні особові та зворотний займенники; знаходити займенники в тексті, визначати їх морфологічні ознаки; розвивати культуру усного й писемного мовлення.

Номер слайду 3

Мовна розминка «ТАК – НІ»Займенник – це самостійна частина мови, яка вказує на предмети, ознаки або кількість, але не називає їх. Займенники співвідносяться з іменниками, прикметниками, дієсловами. Усі займенники змінюються за відмінками. У реченні займенники виступають додатками. Виділяють 8 розрядів займенників за значенням.

Номер слайду 4

Лінгвістична вікторина. Які два особові займенники, злившись в одне слово, заважають дорожньому рухові? Які займенники потрібні підлозі, щоб вона стала чистою?Який займенник уживається тільки в непрямих відмінках? (я, ми, ви, ми, ти, себе)

Номер слайду 5

ПРИГАДАЙТЕ ! Особові займенники

Номер слайду 6

Особові займенники змінюються за відмінками та числами. Займенник він ще й за родами. У реченні особові займенники -підмети або додатки.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

ВПРАВАВипишіть особові займенники, визначте особу, число та відмінок кожного з них. Яким членом речення виступають?1. Мене ліси здоров’ям напували, коли бродив у їхній гущині, мені поля задумливо шептали свої ніким не співані пісні. 2. Чужих країв ніколи я не бачив, принад не знаю їхніх і окрас.3. Ти знаєш, що ти — людина? Ти знаєш про це чи ні? 4. Слів таких і треба небагато, та вони як весняні пісні… 5. За тобою завше будуть мандрувати очі материнські і білява хата (Із тв. В. Симоненка).

Номер слайду 10

ПЕРЕВІР!МЕНЕ – 1 ос., однина, Р.в., додаток. МЕНІ – 1 ос., однина, Д.в., додаток.2. Я – 1 о., однина, Н.в., підмет. ТИ - 2 ос., однина, Н.в., підмет. ВОНИ – 3 ос., множина, Н.в., підмет. Тобою – 2 ос., однина, Ор.в., додаток.

Номер слайду 11

Зверніть увагу!В українській мові прийменники з, над, перед, під перед займенником мною вживаються з і:переді мною, зі мною, наді мною. У непрямих відмінках до займенників третьої особи після прийменника додається н-, а в орудному відмінку н- наявний у займенниках без прийменників:говорити з нею, доїхати до них, пишатися ним.

Номер слайду 12

ВПРАВАПерепишіть. Займенники, що в дужках , поставте в потрібному відмінку. Визначте відмінок кожного займенника. Спитав у (він), передав через (вони), глянув (вона) у вічі, прийшла до (вона), перед (він), люблю (вони), сміявся з (вони), бачилась із (вони), збудив (вона), згадав про (він), надіявся на (вони).- Поясніть появу приставного н- у займенниках третьої особи.

Номер слайду 13

Тренувальна вправа Перепишіть речення, ставлячи подані в дужках займенники в потрібну форму. Визначте їх особу, число та відмінок.1. Ти не повернувся, а криниця за (ти) плакала.2. У (я) пісня є, і є у (я) мрія, із (вони) старості не буду знати я.3. Нехай в лице (я) осінній вітер віє… 4. Гаряче полум’я століття щодня (ми) опалює лице.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Установити відповідність. Сам собі пан. Лишати за собою слід. Спалити за собою мости. Знайти себе. Бити себе в груди. Завдання: З’ясуйте відмінок зворотного займенника в кожному фразеологізмі. А Порвати з кимось,чимось, унеможливити повернення до когось, чогось. Б Робити значний внесок у певну справу чи навпаки, зробити щось недобре. В Незалежна, вільна у своїх діях людина. Г Дуже сильно переживати за що-, кого-небудь. Д Чітко визначити свої наміри, життєву мету.

Номер слайду 16

ЗАВДАННЯ- Дібрати фразеологізми зі зворотним займенником себе. - Визначити, яким членом речення вони виступають.

Номер слайду 17

Підсумуємо1. Які займенники називаються особовими?2. Як змінюються особові займенники?3. Які особливості відмінювання займенників третьої особи?4. На що вказує зворотний займенник себе?5. Як змінюється займенник себе?

Номер слайду 18

РЕФЛЕКСІЯНа уроці я дізнався… навчився… повторив… усвідомив…

Номер слайду 19

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 1. Опрацювати параграф 41, с. 208-210.2. Виконати вправу 471.

Номер слайду 20

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 11
Оцінки та відгуки
  1. Аннабердієва Лариса Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бачурська Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Северин Юлія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Рибак Ірина
    Дякую! Змістовно, структуровано
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Старко Ганна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Ткач Інна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Руденкова Ірина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Крамар Анна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Селевко Віра Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Чумаченко Катерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Поїзд Валентина Савівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 8 відгуків
pptx
Додано
14 квітня 2021
Переглядів
24528
Оцінка розробки
5.0 (11 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку