розробка уроку в 4 класі " Повторення вивченого про прикметник. Спостереження за роллю прикметників у мовленні".

Про матеріал

МЕТОЮ УРОКУ Є :

-поглиблиблення знань учнів про прикметник як частини мови, про його роль у мовленні ;

-розвивиток зв'язного мовлення учнів, мислення, спостережливості, пізнавального інтересу;

-вихованняя любові до природи, до рідної мови .

Перегляд файлу

Урок української мови в 4 класі

ТЕМА. Повторення вивченого про прикметник. Спостереження за роллю прикметників у мовленні.

МЕТА. Поглиблювати знання учнів про прикметник як частину мови, про його роль у мовленні.

Розвивати зв'язне мовлення учнів, мислення, спостережливість, пізнавальний інтерес.

Виховувати любов до природи, до рідної мови.

ОБЛАДНАННЯ. підручник ( Рідна мова 4 клас, 1 частина, автор М.С.Вашуленко,Київ, « Освіта», 2004), кошик, мікрофон, картки із завданнями, малюнки осені, айстри, картки з назвами пунктів плану,   фізхвилинка.

ТИП УРОКУ: урок вивчення нового матеріалу

C:\Users\Наташа\Desktop\sonechko.pngМетоди і прийоми: робота в парах, «мозкова атака», «асоціативний кущ» , «сенкан» ,«мікрофон».

Форми: індивідуальна, парна.

C:\Users\Наташа\Desktop\domik79.pngХІД УРОКУ

І.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

-  Доброго ранку!

-  Доброго дня!

-   Говорите ви, і говорю вам я.

Сьогодні у нас незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок

C:\Users\Наташа\Desktop\footprints-th.pngВ країну відому,в країну чудову,

C:\Users\Наташа\Desktop\footprints-th.pngЩо нас так чекає й збагачує мову.

Тож сядьте рівненько, будьте уважні,

Щоб працювати нам було не важко.

 

ІІ.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1) Вступне слово

— Яким ви хочете бачити наш урок? (Цікавим, веселим, пізнавальним, науковим, творчим, пошуковим, загадковим проблемним)

— А ви на уроці якими повинні бути? ( Дисциплінованими, уважними , активними, зібраними, наполегливими)

— Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо, цікавий, творчий продуктивний урок. Все залежить від вашої активності, уважності, творчості. А працювати ми будемо  під девізом:

Діяти активно!

Думати оперативно!

Сперечатись доказово

Для всіх обовязково!

C:\Users\Наташа\Desktop\Без названия.jpg- Сьогодні до нас на урок завітала гостя. А хто вона, ви зможете дізнатися, коли відгадаєте загадку.                                                                

Щедра гостя до нас прийшла.

Багаті людям врожаї принесла,

Фрукти щиро дарувала,

листям різнобарвним землю  укривала.

Хто це?

- Чому ви думаєте, що це осінь? Доведіть свою думку.

- Які слова  допомогли вам уявити осінь?

- Які у вас виникають асоціації, коли ви чуєте слово осінь? ( Дощ, вітер, падолист, багрянець, ключ, золото, краса, сум).

 

 

 

 

 

 

 2) Повідомлення плану уроку

-    Сьогодні на уроці ми поглибимо свої знання про вже відому нам частину мови , розкриємо глибше її значення та роль у мовленні, помандруємо на гостину до матінки-природи в ліс. Ви зустрінете багато цікавих тварин. Ми доторкнемося до золотокосої осінньої казки. Загалом на вас чекає багато цікавих вправ і завдань.

   А працювати ми сьогодні будемо за таким планом.(план написаний на осінніх листочках і кріпиться на дерево)

C:\Users\Наташа\Desktop\depositphotos_11984033-stock-illustration-art-autumn-tree-maple.jpgПЛАН РОБОТИ

Каліграфічна хвилинка

Проблемна ситуація

Складання сенкану

Зроби вибір

Творче завдання

Гра « Будь уважним !»

Самостійна робота

Фізхвилинка

ІІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1.  Хвилинка каліграфії

- Бачите,як гарно по осінньому убралося наше дерево.  Щоб воно тішило нас очікуваними результатами, повправляємось у каліграфії. Розкрийте зошити, каліграфічно запишіть дату, класну роботу,  слова та речення записані на дошці

Ос    сі    ос  ін  нь осінь

Осінь іде – дощі за собою веде.

 

- Які букви з'єднуються верхнім з'єднанням? Середнім? Нижнім?

- Записати спільнокореневі слова до слова осінь, виділити корінь.

Осінь, осінній, осені, восени.

2. Проблемна ситуація

C:\Users\Наташа\Desktop\orexx6.jpgC:\Users\Наташа\Desktop\11392_d912610bd51ce64df4cd3a0689155930.jpg.jpgДіти, осінь передала нам кошик з горішками. В кожному горішку підказка про яку частину мови ми сьогодні будемо згадувати.

 

Ознака предмета

C:\Users\Наташа\Desktop\orexx6.jpgЯкий? Яка? Яке? Як?

C:\Users\Наташа\Desktop\orexx6.jpgУточнює, прикрашає мовлення

Жовтий, запашна ,яскраве

Другорядний член речення

Частина мови.   Прикметник

 

C:\Users\Наташа\Desktop\aster-2_enl.jpg3. Ви виконали вже два (два листочки з дерева опали) завдання нашого плану. Тому час на нашому уроці з’явитися осінній квітці. Відгадайте,що це за квітка

 

Осіння квітка сукню вділа

Рожеву, синю, ніжно-білу

Стоїть, неначе їжачок

У неї сотні пелюсток

 

 

4. Складання сенкану

- А тепер  повправляємось у складанні сенкану . У вас на партах лежить алгоритм сенкану, на дошці  у збільшеному вигляді.

 

 

 

 

 

- Молодці! З цим завданням ви впоралися успішно.

 

5. Робота над темою уроку

 

— Прочитайте словосполучення. Із поданих словосполучень виберіть і запишіть тільки прикметники.

 

Незалежна Україна, мальовничі Карпати, древній Київ, родюча земля

  • Яка роль прикметників ? ( уточнюють, прикрашають, доповнюють)

 

6. Творче завдання

- На дошці записано речення. Поширте його прикметниками.

Закінчується осінь.

-  З ряду слів, близьких за значенням, доберіть і вставте замість крапок  найбільш влучне. Утворені речення запишіть.

Багряний, рум’яний, червоний, рожевий, малиновий.

 

На сході небо стало….   

Щічки у дівчинки були … кольору.

Ліс восени став ….

 

6. ГРА « БУДЬ УВАЖНИЙ» ( за вправою 191 с.95)

- Прочитаємо виразно вірш. Чому він має таку назву? Чому прикметник так назвали?  Запишіть одну строфу вірша  багату на  прикметники, і підкресліть їх хвилястою лінією.

Фізхвилинка  ( Динамічна пауза)                        

C:\Users\Наташа\Desktop\Без названия (1).jpgА ми зовсім не втомились!

Вправо, вліво подивились.

Встали. Спинки розігнули.

Руки вгору підтягнули.

Опустили їх на боки,

Та надули свої щоки.

Пострибали, ще присіли

І на місце тихо сіли.

 

ІV ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Бесіда - розповідь

- Осінь зачарувала  ліс, кожне деревце. Тихо в лісі, тільки вітерець грає листям залишеним на гіллях дерев. Осінь присутня у нас на уроці  хоче дізнатися  "А що таке прикметники?"

- Так що ж таке прикметники? (частина мови)

- На що вони вказують? (на ознаку предмета)

- На які питання відповідають? (Який? Яка? Яке? Які?)

2 .Робота в парах

C:\Users\Наташа\Desktop\39064202.jpg

-    Кожен з вас зараз придумає загадку з одних прикметників про лісову мешканку, а клас повинен відгадати. (Робота по парах. Кожна пара отримує картку з зображенням тваринки )

C:\Users\Наташа\Desktop\belka_g.jpg                                     

Руда, пухнаста, швидка, красива...білка.

 

 

C:\Users\Наташа\Desktop\lisa_1.jpg

Хитра, руда, швидка, пухнаста, красива, улеслива...лисиця.

 

C:\Users\Наташа\Desktop\4bc9251e02caeae940b2f48f74447361.jpg  

 

 

Хижий, злий, сірий, сердитий, голодний, дикий...вовк.

 

C:\Users\Наташа\Desktop\1342918666_zayaz.jpg

 

 

 

Полохливий, довговухий, прудкий, сірий, боязкий, маленький...заєць.

 

 

3)Самостійна робота

Виконання Вправи 196 с.98 за поданим зразком.

 

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ

1.Бесіда

- Яку частину мови ми сьогодні повторили?

- Для чого вона потрібна в мовленні?

- З якою частиною мови зв'язана?

- Чому прикметник має таку назву?

C:\Users\Наташа\Desktop\16843448-Tree-without-leaves-Stock-Photo.jpg- Наш урок підійшов до завершення. На нашому дереві не залишилося жодного листочка.

 

C:\Users\Наташа\Desktop\0_4e7ff_3fa0173d_XL.png

 

C:\Users\Наташа\Desktop\8b16b1bd21f29b6059a1b14f73fe3511.png

C:\Users\Наташа\Desktop\0_4e7ff_3fa0173d_XL.png

C:\Users\Наташа\Desktop\0_4e7ff_3fa0173d_XL.pngC:\Users\Наташа\Desktop\0_7bee7_ee7e7a10_orig.png

 

 

    Прикметники роблять нашу мову багатшою, досконалішою, допомагають точніше висловити свою думку. Вони ніби є життєдайною силою нашої мови.

2. Оцінювання учнів

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

За вибором

- с. 97  Вправа 193( 3 завдання)

- с.99Вправа 198 (2,3 завдання)

 - с.101. Вправа 201 (2 завдання)

docx
Додано
25 грудня 2018
Переглядів
791
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку