В. Рутківський “Джури козака Швайки ”. Образи козаків. Засудження підступності.6 класв. Вахоніна Г. В.
Номер слайду 2
Гей, козак-козаченько,Та й хоробре серденько,Ой, міцні в нього руки –Ворогам для науки! Я. Яковенко
Номер слайду 3
Репрдукція. Володимир Рутківський народився... Написав такі книги, як... Здобув премії... За книгами Рутківського знято фільми...
Номер слайду 4
1 Події відбуваються в селі Воронівка та його околицях2 Вітриком звали коня Тишкевича3 Грицик був характерником 4 Демко мав прізвисько Дурна Сила 5 Дід Кудьма вчив Санька ворожбицтву6 Швайка міг прикидатися заможним татарином 7 Вовка Пилипа Швайки звали Барвінок8 Тишкевич утік від козаків до татар 9 Козаки вирішили створити укріплену фортецю за пропозицією Кібчика10 Рашит зрадив козаків 11 У Грицика і Санька були дерев’яні шаблі 12 Вирвизуб, Мацик, Коцюба – жителі села Воронівки. Так чи нітакнінітактактактакнітакнітакні
“Ми не діти, – набурмосився Грицик. – Ми з лука вміємо стріляти, правда ж, Саньку? І на шаблях б'ємося. І підкрадаємося так, що ніхто й не побачить”. Санько. ГрицикЄдиний син у матерісиротаспокійниймрійливийжвавийнепосидючийгарячковитий. Має зіркі очі та міцні зуби. Пасе панську худобурозважливий. Має талнт характерникаstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.color
Номер слайду 8
Чим схожі хлопчики?Друзі-підлітки, які долею випадку вимушені шукати щастя поза рідним селом Воронівкою. Самостійні, наполегливі, сміливі, спостережливі, кмітливі, відчайдушні;володіють шаблею (дерев'яною), гарно на коні тримаються.
Номер слайду 9
З усіх уруських вивідників був чи не найвсюдисущіший і найневловиміший. Скільки разів на нього влаштовували засідки і ставили пастки, скільки кінних загонів розсипалося через нього по неосяжних ординських степах - і все на марне. Вислизав він, як хитрий змій. Прокрадався, неначе вовк. Або перевертень, що приймав будь яку подобу. Якби це були татари, Швайка ні миті не гаявся б. Навіть звідсіля, не з’являючись їм на очі, можна було б покласти усіх“У Рашита нічого не брати, - твердо мовив Швайка. – Нічого на нього підозру зводити”.“ А чого ви коситесь на мене, як миша на крупу, - не втримався врешті Швайка. – Давно не бачилис? Чи я кожуха навиворіт одяг?”“ Бруднити об такого святу дурня шаблю, - зневажливо відказав Швайка, - а от до вас , діду, я не маю нічого.”
Номер слайду 10
Сенкан
Номер слайду 11
* ім’я та прізвище;* вік;*місце проживання;* портрет;* особливі прикмети;* риси характеру;* уподобання;. Юзеф Тишкевич. Подумйте, що засуджує автор , показуючи такого героя, як Юзеф?
Номер слайду 12
Хто сіятиме кривду, той жатиме лихо. Гафур-ага. Пан Кобильський. Юзеф Тишкевич. Саїд-мурза Йому перегриз горлянку Барвінок. Вимушений визнати власну поразку. Дістав канчуків від власного слуги. Загинув, коли втікав з поля бою
Номер слайду 13
Подумай!Знайди в тексті прізвиська козаків. Як ви гадаєте, чому їх так називали?
Проблематика твору. Боротьба добра і зла. Дружба й зрада. Стосунки людей і тварин. Відносини між дорослими й дітьми. Духовна сила й духовний занепад
Номер слайду 16
Фразеологізми. Нічого очі мозолити. Без пам’яті летіли хлопці в глупу ніч. На серці неспокійно. Язики почали заплітатися. Стати як кістка в горліМов лизень зливав. Не навчився у Сірка очей позичати. Щелепа поповзла вниз. Ковзнув поглядом. Встигнеш на торг. Тривожно. Набридати. Нерозбірливо говорити. Не спізнитися. Зникнути. Здивувався. Відчувати сором. Заважати. Не зосереджувати погляд
Темазображення пригод дванадцятирічних хлопчиків Санька та Грицика у супроводі сміливого вивідника Швайки у складний період протистояння українців турецько-татарським набігам і сваволі польсько-литовських магнатів та зародження козацтва.
Номер слайду 19
Ідеяуславлення дружби, вірності рідній землі, потреби захисту її кордонів, засудження зради.
Номер слайду 20
Зацікавився життям…Зробив для себе висновок…Буду читати сучасну…Буду розвивати…Зможу аналізувати…Навчився досліджувати…Закінчи речення
Номер слайду 21
Я думаю, що моя країна потребує таких героїв, як... Тому що... Наприклад... Отже... Рефлексія