Бесіда за змістом вірша (Інтерв’ю журналіста з учнями) Яким настроєм пронизаний увесь твір? Чим стурбований поет? За що поважають людину в суспільстві? До кого і з якою метою поет звертається у творі? Чим стурбований поет? Назвіть головний рядок у першій строфі? Що значить - бути людиною? Чому автор виокремлює усмішку, муку, очі людини?
Ідейно – художній аналіз поезії (Інтерв’ю журналіста з учнями) Прочитайте другу строфу вірша. Яка основна думка цієї строфи? Якими уявляються поету люди, що житимуть «завтра»? Чи відрізняються вони чимось, на думку автора, від сьогоднішніх людей? Прочитайте наступну строфу вірша. Знайдіть головний рядок. Як ви гадаєте, що значить для поета «жити»?
Ідейно – художній аналіз поезії (Інтерв’ю журналіста з учнями) Як, на вашу думку, поет поєднує у творі теперішнє і майбутнє людини? Як ви розумієте застереження поета: «Гляди ж не проспи!»? Прочитайте останню строфу вірша. Чому, на вашу думку, вона майже повторює першу? Яким ви вбачаєте особисте майбутнє? Над чим змушує замислитися кожного із вас твір Василя Симоненка?
Композиція поезії «Ти знаєш, що ти - людина?» Поезія починається з риторичних запитань, після чого Василь Симоненко вмотивовано пояснює про смисл і призначення людини на землі, швидкоплинність її життя. Автор твору наголошує на тому, що людина повинна поспішати жити, робити добрі справи, залишаючи по собі слід. Вірш складається з чотирьох куплетів, кожний з який містить по п’ять рядків.