Презентація "Євген Гуцало "Лось" відкриває учням основні відомості про письменника та описує порушення теми вічного протистояння добра і зла в оповіданні «Лось».
Євген Гуцало. Основні відомості про письменника. Порушення теми вічного протистояння добра і зла в оповіданні «Лось»
Номер слайду 2
Він приніс із собою багато сонця, чистого неба, простору, живого різноголосся природи, запахущої землі, а водночас і високих почуттів, душевного тепла, людського милосердя. Анатолій Якович Шевченко
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Давайте пригадаємо, що таке оповідання? Чим вас вразило оповідання Є. Гуцала «Лось»? Чому?Які почуття викликав твір?- Що ви знаєте про лося?
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Словникова робота{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}Н а щ у л и в — прислухався;к о щ а в а — яка нагадує кістку;л е ж б и щ е — місце сну, відпочинку;п о м и н у в — проминув;б а й р а к — зарослий яр;о с и ч н я к — місце, де ростуть осики;з а б р о н з о в і л и — набули кольору бронзи (тьмяно-золотистого);з а л у ж ж я — з луків;в и с о т а л и с я — простяглися;на м а к і в к у — на вершечок;п р и ч а є н а — прихована;о с к н і л о г о — обледенілого;в ж а х а н о — лякаючись;к о н в у л ь с и в н о — поривчасто;о б а ч н о — обережно;с м и р н а — спокійна;в т я м и л и — зрозуміли;м а й н у в — швидко побіг;не з а к у н я л а — не задрімала;с е р п а н о к — легкий туман;п о ч в а л а в — пішов;п і д п а л о к — маленький хлібець, сильно запечений;с м а г а — слина.
Номер слайду 7
Робота у зошиті, складання паспорту твору
Номер слайду 8
Про що розповідає нам автор? Як ми можемо сформулювати тему оповідання? Що хоче донести нам автор? Який висновок ми маємо зробити, прочитавши цей твір? Що вас найбільше вразило в оповіданні «Лось»? Чому?Чи можна назвати лося головним персонажем твору? Поясніть свою відповідь, посилаючись на текст. Чому лось потрапив в ополонку? Як він поводився у воді? Зачитайте. Яких людських рис він надав тварині?Знайдіть у творі місця, де описується, як хлопчики врятували лося. Які почуття переживали діти? А ви?Знайдіть у тексті портрети братів і дядька Шпичака. Як автор ставиться до цих персонажів? Підтвердіть свою думку словами з твору. Що переживав і думав Шпичак після від'їзду братів? Чим зумовлені ці переживання? Чи справді дядькові стало шкода лося? Чому діти не сперечалися з дядьком, нічого не відповіли на його обіцянки поділитися м'ясом, віддати роги? Як ви діяли б на їхньому місці?
Номер слайду 9
І завдання – Знайти описи природи у тексті. Пригадати, що таке пейзаж. Пояснити роль пейзажів у творі.ІІ завдання – Знайти опис лося. Пригадати, що таке художній опис. Самостійно описати лося, використовуючи цитати з оповідання.ІІІ завдання – Пригадати, що таке ідея. Визначити головну думку твору. Дати відповідь на питання «Чого навчає оповідання?».
Номер слайду 10
Робота з епіграфом«Він [Євген Гуцало] приніс із собою багато сонця, чистого неба, простору, живого різноголосся природи, запахущої землі, а водночас і високих почуттів, душевного тепла, людського милосердя» Анатолій Шевченко. Як Ви розумієте слова А. Шевченка?Як вони стосуються оповідання «Лось»?
Номер слайду 11
Гра «Кошик знань» -Однією із проблем, порушених в оповіданні «Лось» є проблема боротьби добра і зла. Хто з героїв оповідання асоціюється у вас зі Злом. Охарактеризуйте цей персонаж.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Хлопчики-підберезники. Дядько Шпичак
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Домашня робота. Створіть пам’ятку «З чого починати робити добро».