Презентація. "Видатні живописці Іспанії" - допомога вчителю для розкриття нової теми уроку.. Містить творче завдання для учнів.
Бажаю успіхів!
Проте іспанська культура ніколи б не досягла самостійного розквіту, якби вона асимілювалася з культурою Сходу. Цьому протидіяв народний характер, безперервна боротьба за незалежність і християнський запал. Католицтво нерозривно пов'язувало Іспанію із Заходом,вабило до споріднених християнських стихій. Поступово витискаючи маврів, іспанці споруджували на визволених територіях чудові храми
Блискучу плеяду іспанських живописців започаткував Доменіко Теотокопулі, прозваний Ель Греко. Він був греком за походженням, народився на острові Крит. Ель Греко, не оцінений при іспанському дворі, їде в Толедо, стає засновником толедської школи і виконує замовлення переважно місцевих монастирів і церков. Він малює релігійні сюжети Автопортрет
Національної слави іспанське мистецтво після “ золотого віку “ набуло знов лише з появою Гойї (Фрасіско Хосе Гойя-і-Лусьєнтес). Гойя з його особливим баченням світу відкрив для іспанського мистецтва цілу епоху, поклавши початок реалістичному живопису Нового часу. Розквіт живописної майстерності Гойї зв'язаний з портретом
На початку ХХ століття в образотворчому мистецтві при всій різноманітності його течій простежується також дві тенденції: пошук нових форм реалізму і відхід від принципів тієї реалістичної системи, яка була властива європейському мистецтву ще з епохи Ренесансу. Це мистецтво модерністське, котре щоразу виступає з позиції відкриття нових шляхів і тому оголошує себе авангардом
Однією з авангардистських течій, що з'явилася у перше десятиліття ХХ ст., але живуть і понині, став сюрреалізм (фр. надреальне). У живопису сюрреалізму головне – впливати на глядача асоціаціями, тому в ньому важке зависає, тверде розтікається, м'яке костеніє,мертве оживає, міцне руйнується, живе перетворюється на гнилизну і порох
Дуже талановитий живописець, автор книг про себе, богохульник і католик, мультимільйонер, містифікатор і цинік, він вів сприймача у світ маячних асоціацій. Дослідники вказують на два методи в його творчості: або він вводив у нереальний, фантастичний пейзаж предмети буденні, або спотворював реальні до страхітливого образу