Технологічна карта уроку ". Народна музика: соціально – та родинно – побутові пісні. М.Вербицький: створення твору «Ще не вмерла Україна». М.Лисенко – основоположник національ "

Про матеріал

Ознайомлювати учнів із роллю українського народного мистецтва в розвитку національної культури, видами і жанрами українського мистецтва.

  • -почуття гордості за свою Батьківщину, український народ і історію України, осмислення своєї етнічної та національної приналежності; знання культури свого народу, свого краю.
Перегляд файлу

 

 

«Художня культура» 10 клас. Технологічна карта уроку за підручником Масол Л.М., Миропольська Н.Є., Гайдамака О.В.

РОЗДІЛ ІІ. Українська художня культура ХІХ ст..

Урок №9. Народна музика: соціально – та родинно – побутові пісні. М.Вербицький: створення твору «Ще не вмерла

Україна». М.Лисенко – основоположник національної композиторської школи.

Тип та вид уроку

 Вивчення нового матеріалу, бесіда

Мета

 

Ознайомлювати учнів із роллю українського народного мистецтва в розвитку національної культури, видами і жанрами українського мистецтва;

розвиваюча: розвивати вміння порівнювати українську художню культури минулого й сучасності;

мотиваційна: пробудити високі моральні якості,  інтерес до музичної спадщини

Завдання

 

Результати засвоєння предмету:

 

 

  1. Особистісні
  • почуття гордості за свою Батьківщину, український народ і історію України, осмислення своєї етнічної та національної приналежності; знання культури свого народу, свого краю;
  •  відповідальне ставлення до навчання, готовність та здібність до саморозвитку і самоосвіти на основі мотивації до навчання та пізнання;
  • естетичні потреби, цінності та почуття, естетична свідомість як результат засвоєння художньої спадщини українського народу та світу, творчої діяльності музично – естетичного характеру
  1. Міжпредметні
  • уміння самостійно ставити нові навчальні завдання на основі розвитку пізнавальних мотивів та інтересів;
  • смислове читання текстів різних стилів і жанрів;
  • формування та розвиток компетентності в галузі використання ІКТ;
  • прагнення до самостійного спілкування з мистецтвом та художньої самоосвіти
  1. Предметні
  • формування потреби у спілкуванні з музикою для подальшого духовно – морального розвитку, соціалізації  самоосвіти, організації змістовного культурного дозвілля на основі осмислення ролі музики в житті окремої  людини і суспільства;
  • виховувати емоційну чутливість до творів різних видів мистецтв, любов до витоків народної творчості, розвиток творчих здібностей;
  • уміння обґрунтовувати оцінні судження щодо зразків українського мистецтва

Характеристика діяльності учнів

  • виявляти взаємозв’язок музики та літератури, володіти мистецькою термінологією та поняттями в межах теми, що вивчається

Оснащення

  1. Зоровий ряд
  2. Музичний ряд

 

 

  1. Обладнання

 

  • портрети М.Вербицького, М. Лисенка;
  • фонозаписи солдатських та родинно – побутових пісень; Гімну України («Ще не вмерла Україна» М.Вербицького); уривку з «Української симфонії» М.Колачевського; увертюри до опери»Тарас Бульба»; романсу «Коли розлучаються двоє»; твору для фортепіано «Елегія»;
  • ПК, проектор, презентація з теми уроку, підручник «Художня культура. 10 клас»  Масол Л.М., Миропольська Н.Є., Гайдамака О.В. та  зошит до підручника  (авт.. Масол Л.М., Гайдамака О.В.)

Організаційна структура уроку

Етапи уроку

Діяльність вчителя

Діяльність учня

Особистісні результати

Ресурси уроку

Організаційний момент

Організація учбової мотивації. Налаштування учнів на діяльність. Повідомлення теми уроку: «Народна музика: соціально – та родинно – побутові пісні. М.Вербицький: створення твору «Ще не вмерла

Україна». М.Лисенко – основоположник національної композиторської школи.»

Вітають вчителя. Записують у зошит тему уроку

Відповідальне ставлення до навчання, готовність та здатність до саморозвитку і самоосвіти на основі мотивації до навчання і пізнання

Презентація на тему: «Народна музика: соціально – та родинно – побутові пісні. М.Вербицький: створення твору «Ще не вмерла

Україна». М.Лисенко – основоположник національної композиторської школи.»

Актуалізація опорних знань (рефлексія)

  1. Прийом «Мікрофон»

Закінчіть речення:

Фольклор – це……

 

 

Фольклористика – це..

 

 

Народна творчість та народне мистецтво.

Наука, яка вивчає народну творчість, яка знаходиться на межі етнографії, літературознавства і музикознавства.

Сформованість потреби в спілкуванні з музикою для подальшого духовно – моральної самоосвіти

 

Мотивація навчальної діяльності

  1. У ХІХ ст.. в Україні посилюється антикріпосницька боротьба, розвивається повстанський рух селян. У діяльності видатних композиторів України ХІХ ст.. також відобразилися передові ідеї.

Сьогодні на уроці ми дізнаємося про особливості розвитку української музичної культури у цей непростий час, а також про творчу діяльність талановитих композиторів М.Вербицького та М.Лисенка.

 

 

 

Викладання нового навчального матеріалу

  1. Народна музика. У ХІХ ст.. продовжували побутувати землеробські пісні календарного циклу, а також колядки, веснянки, колискові, весільні пісні та ін..
  2. Солдатські, козацькі пісні. Тематика пісень відзначається різноманітністю. У них відображені військово – історичні події з яскравими картинами битв. Особливостями пісень є їх історичність, пізнавальний та навчальний характер. Пісні були присвячені відповідно історичним подіям. Їх герої (солдат, козак) постають перед нами сміливими воїнами на тлі суворої війни, стійкими борцями за справедливість.
  3. Родинно – побутові пісні. Традиційні пісні із сімейно – побутового плану переходять у соціально – побутовий план. У народній пісенній ліриці значне місце посідає пісня – романс. Кращими зразками таких пісень – романсів є «Їхав козак за Дунай», «Віють вітри», «Дивлюсь я на небо», «Сонце низенько».

Слухання та аналіз музичних творів: фонозаписи солдатських та родинно – побутових пісень.

Відповідальне відношення до навчання.

Візуальне запам’ятовування

Показ презентації

 

  1. Доповіді учнів.
  2. Слухання та аналіз музичних творів: Гімну України («Ще не вмерла Україна» М.Вербицького); уривку з «Української симфонії» М.Колачевського; увертюри до опери»Тарас Бульба»; романсу «Коли розлучаються двоє»; твору для фортепіано «Елегія»
  1. Життєвий і творчий шлях Михайла Вербицького.
  2. Історія створення Гімну України.
  3. Життєвий і творчий шлях Миколи Лисенка.

 

Доповідь учня супроводжується власною презентацією

Актуалізація набутих знань (рефлексія)

  1. Прийом «Мікрофон»

Закінчіть речення:

  1. У солдатських піснях співалось про …
  2. Почуття, що відображені в родинно – побутових піснях, - це…

 

 

 

Підбиття підсумків уроку

 

 

 

 

Домашнє завдання

Випереджальне завдання по групах: підготувати  повідомлення:

  1. про С.Людкевича;
  2. про Л.Ревуцького;
  3. про Б.Лятошинського;
  4. про Є. Станковича;
  5. про М.Скорика

 

 

ммииттт

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 березня 2018
Переглядів
2396
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку