Презентацiя вiдкритого виховного заняття (бесiди) .Моя майбутня професiя.

Про матеріал
Презентацiя вiдкритого виховного iгорового заняття на тему : Моя майбутня професiя.
Перегляд файлу

Харківська загальноосвітня школа

І-ІІІ ступенів № 56

Харківської міської ради Харківської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Презентацiя відкритого виховного заняття (Iгорове заняття)

МОЯ МАЙБУТНЯ ПРОФЕСIЯ

 

Вихователь ГПД

Горюнова Л.С.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Харкiв 2019

 

    

Цілі: 1. Розширення кругозору учнів у професійному самовизначенні.

 до вивчення професій.

 

Завдання: 1. Ознайомлення учнів з професіями минулого, сучасного та можливими професіями майбутнього.

                   2. Формування інтересу до професій.

                   3. Пробудження інтересу до професій майбутнього, що зароджуються.

 

 

Хід заняття

  1.                    Оргмомент. Вступне слово вчителя: Доброго дня, дуже рада вас бачити. Один на одного подивилися і тихесенько сіли.
  • Сьогодні ми здійснемо подорож, а куди – здогадайтеся самі (2 учні представляють свої розповіді на тему «Моя майбутня професія»)
  • Ці діти вже знають, ким вони будуть, коли виростуть. Але більшість з вас не вирішили, ким планують працювати, коли подорослішають. Як ви думаєте, про що будемо розмовляти сьогодні?
  1. Визначення теми та цілей. – Так, ми будемо розмовляти про професії. Для того, щоб ви могли зробити правильний вибір, необхідно знати, які існують професії. Тема заняття «Світ професій».
  2. Знайомство з незвичними професіями минулого, причини їх зникнення та поява нових професій.
  • Ласкаво просимо в минуле.
  • Відомо, що, не знаючи минуле, неможливо осягнути ані теперішнього, ані майбутнього. – Хто знає, які професії були в минулому? Давайте познайомимося з декількома з них. Подумайте, що об’єднує всі ці професії?
  •                   Розгляньте репродукцію художника І.Рєпіна «Бурлакі на Волзі». Дуже давно була професія – бурлак. Хто такий бурлак? Бурлак – найманий робітник, який, ідучи берегом, тягнув за допомогою канату річкове судно проти течії. Праця бурлаків була сезонною. Човни тягнули по «великій воді» навесні та восени. Бурлаки об’єднувались в групи – артелі. Праця бурлака була вкрай важкою. Даний вид праці повністю зник у зв’язку з поширенням використання пароплавів.

Гончар – ремісник, що виготовляє глиняний посуд. Продукція гончарного ремесла була надзвичайно різноманітна та застосовувалась в різних сферах селянського побуту. Це різне начіння для зберігання продуктів (молока, сметани, вершків, вершкового масла), приготування їжі, тарілки, миски, горшики для запікання, посуд для напоїв. В наш час даний вид ремесла зберігся. Робота ведеться автоматизовано, тобто менше використовується ручна праця.

Багато років тому люди почали записувати події, що відбувалися в тій чи іншій місцевості, з тими чи іншими людьми. Так з’явилися літописи, разом з цим з’явилися літописці, тобто люди, які їх створювали. Літописці записували події пір’ями та спеціальними чорнилами.

  •                   Що ж об’єднує всі ці професії (потребували великих фізичних зусиль та навантажень) – чи відрізняються сьогоднішні професії від професій минулого? (деякі зникли зовсім, з’явилися абсолютно нові у зв’язку з розвитком техніки, машин).
  •                   В сучасному житті є професії, які прийшли до нас з далекого минулого, але в них відбулися великі зміни.

Групова робота «Впізнай професію по ключових словах»

  1. Перука, костюм, роль, вистава, грим.
  2. Ножиці, сантиметр, тканина, нитки.
  3. Гребінець, ножиці, дзеркало, лак для волосся.
  4. Кастрюля, овочі, ніж, фартух.
  5. Книга, крейда, дошка, ручка.
  6. Зірки, телескоп, планети, спостереження.
  7. Пензлик, фарби, пейзаж, красота.
  • Які ще є професії? Я пропоную гру «Професія на букву». Діти працюють в групах:

1 – складають перелік професій на букву А;

2 - складають перелік професій на букву Б;

3 - складають перелік професій на букву В;

4 - складають перелік професій на букву Д.

 В конвертах знаходяться підказки з описом деяких професій та загадки: Він будує будинок за комп’ютерним столом. Будівлю в готовому вигляді він на моніторі бачить. Зробив справу – будівництво розпочалося. Буде будинок не віртуальний, а зручний та реальний (Архітектор).

 Я працюю в театрі.

 Просто тітка я в антракті.

 А на сцені – то цариця,

 То бабуля, то лисиця.

 Знає Коля та Лариса,

 Що в театрі я … (Актриса)

 Хранитель книг у прямому та переносному значенні. Йому відомі секрети класифікації книг, складання бібліографічних довідників та каталогів. Працює з книжковим фондом, консультує відвідувачів, допомагає їм у пошуку та виборі літератури (Бібліотекар).

 У фірмі прибуток він розраховує,

 Всім зарплату нараховує.

 І рахувати йому не лінь

 Всі податки цілий день (Бухгалтер).

 - Даний  спеціаліст займається лікуванням та профілактикою хвороб тварин, а також проведенням різних медичних та косметичних процедур, в тому числі операцій. Особисті якості: абсолютна та безмежна любов до тварин, розвинута спостережливість, добра пам’ять, логічне мислення (Ветеринар).

 Його праця в глибині,

 На самісенькому дні.

 Його праця в темряві

 І тиші,

 Але хто ж він,

 Дайте відповідь на запитання,

 Не космонавт, але ходить серед зірок (Водолаз).

 Від майстерності цієї людини залежить якість звучання хору або оркестру. Змах палочки - й музиканти стають єдиним цілим. Головне його завдання – повести музикантів за собою. Оркестр – це команда. А в команді повинен бути лідер, який візьме на себе всю відповідальність (Диригент).

 Вночі, опівдні, на світанку,

 Службу вона несе в секреті,

 Її давно бурьонки знають,

 Завжди мичанням зустрічають

 Та за її не легку працю

 Все молоко їй віддають (Доярка).

А – авіаконструктор, автогонщик, автослюсар, агроном, адвокат, актор, аніматор, артист, архітектор, астролог, астроном.

Б – банкір, бармен, бібліотекар, біолог, бортінженер, бортпровідник, ботанік, боцман, бульдозерист, бухгалтер.

В – вагоновожатий, вахтер, ветеринар, винороб, водій, водолаз, вокаліст, вихователь, вчитель.

Д – драматург, диригент, дизайнер, диспетчер, декоратор, двірник, дресирувальник.

 Я бачу вам сподобалась гра «Професія на букву». Кожна група отримає ключ, який допоможе відкрити двері в майбутню професію. На ключах ви бачите букви алфавіту. Спробуйте вдома, до наступного заняття, узнати якомога більше щодо професій, назви яких починаються на ці букви.

 

Підведення підсумків заняття

 

Наша подорож скінчилася. Візьміть конверти з картками та покажіть:

  • Червоний квадрат, якщо ви зацікавилися темою нашої розмови, зелений квадрат – якщо ви чимось здивовані (що вас здивувало?)
  • Жовтий квадрат, якщо ви вважаєте, що ще мало, недостатньо, знаєте про професії.
  • Так, діти, ми обов’язково з вами продовжимо розмову щодо професій.

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
31 жовтня 2019
Переглядів
635
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку