Мета уроку: Формування предметних компетентностей: - вивчити відмінювання дробові числівники; - сформувати навички правильно вживати числівники в усному та писемному мовленні;систематизувати та закріпити вивчене про числівник,розвивати логічне мислення та мовлення учнів. Формування ключових компетентностей:- вільне володіння державною мовоюуміння вчитися: учити спостерігати, порівнювати, узагальнювати мовні явища, робити висновки;математичної; інформаційна: ознайомити учнів з новим теоретичним матеріалом. Очікувані результати:- учні розуміють відмінювання дробових числівників; - правильно вживають числівники в усному та писемному мовленні;-розвивають логічне мислення та мовлення.
Номер слайду 3
Якби ви були художниками, які фарби використали б для змалювання свого настрою?Кожен із кольорів веселки має певну символіку. Червоний означає закоханість, жовтогарячий — радість, жовтий — щедрість, зелений — надію, блакитний — щастя, синій — умиротворення природних сил, а фіолетовий — велич. Нехай у ваших душах райдуга сяє всіма своїми барвами!
Номер слайду 4
ПРИГАДАЙМО!1. Числівник- це…2. За значенням числівники поділяють на…3. За будовою числівники поділяють на…4. Кількісні числівники змінюються за…5. Порядкові числівники змінюються за…6. Кількісні числівники можуть позначати…7. Збірні числівники можуть вживатися…8. При відмінюванні десятків (50-80)…9. При відмінюванні сотень…10. Числівник чотири в О.в…..
Номер слайду 5
Номер слайду 6
У дробових числівниках кожну частину відмінюємо окремо: І частину, як кількісний числівник, а ІІ – як порядковий.! Пригадаймо! Кількісні числівники змінюємо лише за відмінками (окрім один, два, обидва, які мають рід і число). Порядкові числівники змінюємо за відмінками, родами та числами). Чисельник (І частину) уживаємо в Н.в, а знаменник (ІІ частину) у Р.в множини: дев’ять десятих, п’ять восмих, дві третіх. Лише із чисельником один знаменник уживаємо в Н.в однини:одна друга яблука, одна шоста частина піци. Відмінювання дробових числівників
Числівник півтора вживаємо з іменниками чоловічого або середнього роду (півтора дня, півтора яблука); півтори – з іменниками жіночого роду (півтори години); півтораста – з іменниками будь-якого роду в множині (півтораста гривень/курчат). Числівники півтора, півтори, півтораста не відмінюємо: півтора відра, півтори тисячі! У словосполученнях на позначення мішаних чисел використовуємо сполучник і: дві цілих і сім десятих гектара
Номер слайду 10
Завдання. Виконати вправу 3, с.161.
Номер слайду 11
Запам’ятайте, як правильно наголошувати слова!Дві треті міліметра. Шість других кілометра Два спідометра Три барометра
Номер слайду 12
Провідміняйте числівник Три шості
Номер слайду 13
Рефлексія1. На уроці ми опанували тему ….2. Дробові числівники позначають…3. При відмінюванні дробових числівників…4. Дробові числівники півтора, півтори, півтораста…
Номер слайду 14
Самостійне опрацювання. Перейти за покликанням і виконати завдання.https://learningapps.org/29736828 Домашнє завдання:1. Вивчити правило пар. 82, с.160. 2. Виконати вправу 7, 161.