Презентація Виготовлення моделі аеромобіля.

Про матеріал

Презентація "Виготовлення моделі аеромобіля". Покрокове виконання виконання красивої діючої моделі аеромобіля з підручних матеріалів (вторинної сировини). Можна виготовляти під час трудового навчання у школі.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Центр науково-технічної творчості молоді «Сфера»Оболонського району міста Києва. Виготовлення моделі аеромобіля. Автор: Петренко Олександр Івановичзавідувач СТВ, керівник гуртка автомоделювання. Київ - 2022

Номер слайду 2

Петренко Олександр Іванович Центр науково-технічної творчості молоді «СФЕРА» 2 В цій роботі я познайомлю Вас із рідкісними та давно забутим засобам сухопутного колісного транспорту автомобілем з пропелером – аеромобілем. Аеромобіль – це автомобіль, що приводиться в рух за допомогою повітряного гвинта (пропелера), що обертається двигуном. Він не має механічного приводу на колеса і пересувалися лише під дією реактивної сили тяги, що створювалася потужним потоком повітря - повітряним гвинтом-пропелером. Конструктивно аеромобілі були поєднанням автомобіля і літака. Вони, «повітряні машини», були набагато легшими і простішими, дешевшими у виробництві та ефективнішими в експлуатації. На них не було складних і важких агрегатів, застосовувалися легкі шасі, кузови та простенькі мотори повітряного охолодження, що приводили машину в дію повітряним гвинтом.

Номер слайду 3

Петренко Олександр Іванович Центр науково-технічної творчості молоді «СФЕРА» 3 Народження аеромобілів відбулося на початку ХХ століття, коли аероплани ледве відривалися від землі, а перші безкінні екіпажі легко давали обігнати себе пішоходам. Вважається, що їхні витоки ведуть до робіт американського інженера Едвард Джоел Пеннінгтона, який у 1896 році представив легкий мотоцикл на двигуні з пропелером. А через 10 років інженер та гонщик Алессандро Анзані встановив на свій велосипед двигун з пропелером. Перші аеромобілі були чимось середнім між автомобілем і вітряком. Їх основою було звичайне легкове шасі, на якому ззаду відкрито встановлювали пропелер із приводом від двигуна автомобіля або власного силового агрегату. Такі машини будували авіатори, автогонщики та творці авіамоторів та повітряних гвинтів, які випробовували їх на віддалених дорогах. Один із перших аеромобілів у травні 1911-го побудував англієць Бредшоу, який служив у компанії All-British Engine Company, абревіатура якої АВС стала назвою машини. Вона мала найпростіше шасі з дерев'яними обтічниками, на якому ззаду стояв випробуваний авіадвигун V8 з дволопатевим пропелером і радіатором, що важив більше тони. При випробуваннях на треку вона сягала швидкості понад 100 км/год. В 1912 авіатор граф Бертранд де Лессепс на базі звичайного легковика продемонстрував у Парижі аеромобіль Auto-Aero, у якого за заднім сидінням був змонтований повітряний гвинт з приводом від мотора шасі. На ньому граф здійснив пробіг 400 кілометрів, але потім сліди цієї машини загубилися. Сьогодні таких аеромобілів майже не має. Пояснюється це просто. Їх головний недолік — сильний потік повітря від пропелера, що обертається. У русі такий апарат нагадував літак, що злітає: сильний вітер збивав з ніг, пил забивав очі, сильний шум закладає вуха. Крім того, тендітні аеромобілі за-надто довго розганялися, були нестійкі і важко маневрували на високій швидкості. Все це і визначило їхню незавидну долю.

Номер слайду 4

Матеріали та інструменти необхідні для роботи. Петренко Олександр Іванович Центр науково-технічної творчості молоді «СФЕРА» 4 Килимок для виконання роботи;Олівець;Лінійка;Клей ПВА-В3 (волостійкий для якісного склеювання і кращого висихання). Пензлик з маленькою кісточкою;Ножиці;Обойний ніж;Шило;Кришечка для клею;Моток ниток;Клейовий пістолет;Кришечки від напою;Шашличні шпажки;Канцелярські скріпки;Трубочки для соку;2 шт. бусини (бісер);Акрилові фарби;Гумки для зберігання грошей

Номер слайду 5

Техніка безпеки при роботі: Петренко Олександр Іванович Центр науково-технічної творчості молоді «СФЕРА» 5 ПРАВИЛА КОРИСТУВАННЯ КЛЕЄМ. Налити клей необхідний для роботи в кришечку. Пляшечку з клеєм закрити. Наносити клей пензликом. Стежити, щоб клей не проливався на стіл, одяг, обличчя і особливо в очі. Наносити клей так, щоб він не виступав за краї деталі, що  приклеюється. Клей, що розлився, витерти чистою серветкою чи ганчіркою. Після роботи кришечку і кісточку помити і вимити руки.  ПРАВИЛА КОРИСТУВАННЯ НОЖИЦЯМИ І НОЖЕМ. Ножиці для ручної праці повинні мати заокруглені кінці. Клади ножиці чи ніж так, щоб вони не виступали за край робочого місця. Не працюй тупими ножицями і ножом, а також ножицями зі слабким кріпленням. У процесі різання уважно слідкуй за розміткою. У процесі роботи тримай матеріал пасивною рукою так, щоб пальці були осторонь від гострого леза ножиць. Не розмахуй ножицями, ножом, під час різання. Після роботи ножиці і ніж тримай складеними, бажано в чохлі. 

Номер слайду 6

Порядок виготовлення моделі аеромобіля. Петренко Олександр Іванович Центр науково-технічної творчості молоді «СФЕРА» 6 Перед виконанням роботи потрібно ознайомитися з кресленням.

Номер слайду 7

Порядок виготовлення моделі аеромобіля. Петренко Олександр Іванович Центр науково-технічної творчості молоді «СФЕРА» 7 Виконання нашої моделі починаємо з виготовлення шасі – рами. Основа рами виглядає рівнобедреним трикутником, Рівнобедрений трикутник – це трикутник у якого сторони рівні. Склеїмо його. Вибираємо рівненькі дві шпажки однакової довжини, вони будуть бічними сторонами. Загострені кінчики шпажок промазуємо клеєм і промотуємо нитками, це буде перед нашого аеромобіля. Основа нашого трикутника дорівнює 50 мм, це буде бампер. Промазуємо край бічних сторін клеєм і примотуємо поперечну шпажку нитками (промотувати слід на хрест щоб наше з’єднання краще трималось). Всі місця склеювання додатково зверху по ниткам промазуємо клеєм для міцності.

Номер слайду 8

Порядок виготовлення моделі аеромобіля. Петренко Олександр Іванович Центр науково-технічної творчості молоді «СФЕРА» 8 На виготовлену раму встановлюємо трубочки втулки для вісьок наших передніх і задніх коліс. Трубочки потрібно підбирати за внутрішнім діаметром так, щоб шпажка в ній сильно не хиталась. Довжина трубок, згідно креслення, має бути: передня 20 мм, задня 50 мм. Передню трубочку ми встановлюємо на відстані 10 мм від переднього краю, а задню на відстані 40 мм від бампера. Місце встановлення трубочки промазуємо клеєм і промотуємо зверху нитками. Нитки не слід сильно натягувати, щоб не деформувати трубочку (нагадую: промотувати слід на хрест щоб наше з’єднання краще трималось). Всі місця склеювання додатково зверху по ниткам промазуємо клеєм для міцності.

Номер слайду 9

Порядок виготовлення моделі аеромобіля. Петренко Олександр Іванович Центр науково-технічної творчості молоді «СФЕРА» 9 Тепер перейдемо до виготовлення передніх і задніх коліс. Спочатку нам потрібно розмітити центри наших кришечок. Як це зробити?Кришечка - це коло. Коло — це геометричне місце точок площини, відстань від яких до заданої точки, що називається центром кола, є сталою величиною і дорівнює радіусу кола. Коло є найпростішою замкненою фігурою. Як можливо ближче до центру кола проводимо довільну лінію і визначаємо її середину. В середині проводимо перпендикуляр. Перпендикуля́рність (перпендикуляр) – це коли дві прямі перетинаються між собою під кутом 900 (прямий кут). Лінію перпендикуляр, за допомогою лінійки, розбиваємо навпіл – це буде центр кола.

Номер слайду 10

Порядок виготовлення моделі аеромобіля. Петренко Олександр Іванович Центр науково-технічної творчості молоді «СФЕРА» 10 В розмічені колеса по визначеному центру, робимо шилом отвори під вісь. Віськи ми вибираємо з шпажок, попередньо переглядаємо їх, дивимося щоб вони були рівненькі. Вставляємо в центр колеса вісь і з середини, для міцності з’єднання, заливаємо пластиком з термопістолету. Чекаємо до повного затвердіння пластику.

Номер слайду 11

Порядок виготовлення моделі аеромобіля. Петренко Олександр Іванович Центр науково-технічної творчості молоді «СФЕРА» 11 Вставляємо вісь з колесом в нашу трубочку і одягаєм інше колесо. Відстань від колеса до трубочки дорівнює ширині кришечки плюс 5 мм. Тримаємо в перевернутому стані, заповнюємо пластиком по черзі кожне колесо окремо на 2/3 і чекаємо затвердіння матеріалу. Коли матеріал почне ставати твердішим підвиньте колесо ближче і зробіть продовжній люфт осі мінімальним. З іншим колесом зробіть так само. Обріжте зайві шматочки вісі. У Вас має вийти так само як на фото.

Номер слайду 12

Порядок виготовлення моделі аеромобіля. Петренко Олександр Іванович Центр науково-технічної творчості молоді «СФЕРА» 12 Перейдемо до виготовлення стабілізатора і направляючої для вісі пропелера. Розколюємо ножом шпажку на 10 мм навпіл. Розщеплену шпажку промазуємо клеєм, вставляємо трубочку довжино 30 мм (в ній буде обертатися вісь пропелера) і промотуємо нитками (нагадую: промотувати слід на хрест щоб наше з’єднання краще трималось). Так робимо з двох сторін трубки. Всі місця склеювання додатково зверху по ниткам промазуємо клеєм для міцності.

Номер слайду 13

Порядок виготовлення моделі аеромобіля. Петренко Олександр Іванович Центр науково-технічної творчості молоді «СФЕРА» 13 Встановлюємо заготовку нашого стабілізатора на раму. Розмічаємо за допомогою лінійки середу моделі по бамперу і по трубочці заднього моста. Ці місця промазуємо клеєм і по ним встановлюємо наш стабілізатор висотою 50 мм. Стабілізатор потрібно ставити перпендикулярно до рами без перекосів, промотувати нитками на хрест. До трубочки заднього мосту слід примотувати нитка без сильного натягувати, щоб не деформувати трубочку в ній крутиться вісь задніх коліс. Всі місця склеювання додатково зверху по ниткам промазуємо клеєм для міцності. Залишки шпажки, після висихання клею обрізаєм акуратно ножом.

Номер слайду 14

Порядок виготовлення моделі аеромобіля. Петренко Олександр Іванович Центр науково-технічної творчості молоді «СФЕРА» 14 Рама в нас попередньо виготовлена, переходимо до склеювання повітряного гвинта. Почнемо з вісі. Вирівняну скріпку з одної сторони промотуємо нитками з клеєм виток до витка 20 мм. Вигинаємо за зразком, як на малюнку. Беремо шпажку довжиною 100 мм розмічаємо середину і примотуємо вісь так, щоб вона була перпендикулярно. Всі місця склеювання додатково зверху по ниткам промазуємо клеєм для міцності.

Номер слайду 15

Порядок виготовлення моделі аеромобіля. Петренко Олександр Іванович Центр науково-технічної творчості молоді «СФЕРА» 15 Для виготовлення лопатей повітряного гвинта нам потрібно цупкий картон. Малюємо лапаті згідно креслення. Відступаємо віл краю листа відстань на 5 мм більшу за ширину лопаті і проводимо паралельну лінію до краю і малюємо лопать. Паралельними прямими називають прямі, котрі лежать в одній площині і не перетинаються. Точки цієї прямої лежать на однаковій відстані одна від одної. По лінії згинаємо наш малюнок навпіл.

Номер слайду 16

Порядок виготовлення моделі аеромобіля. Петренко Олександр Іванович Центр науково-технічної творчості молоді «СФЕРА» 16 Складину вдвоє лопать вирізаємо по лініям. Розмічаємо нашу заготовку для встановлення лопаті - відстань від лопаті до вісі обертання гвинта має становити 10 мм. Промазуємо з середини одну сторону повністю тонким шаром клею і вставляємо між листками заготовку повітряного гвинта під кутом приблизно 300. Притискаємо щільно картон, один листок до іншого і продавлюємо. Іншу лопать виготовляємо так само. Коли будите клеїти другу лопать зверніть увагу на її розташування відносно першої.

Номер слайду 17

Порядок виготовлення моделі аеромобіля. Петренко Олександр Іванович Центр науково-технічної творчості молоді «СФЕРА» 17 Ми виготовили повітряний гвинт. Візьмемо акрилову фарбу і розмалюємо гвинт. Перед встановлення повітряного гвинта на модель потрібно надіти на вісь дві бусини бісеру для кращого обертання гвинта. Встановлюємо гвинт в трубочку і загинаємо край вісі кільцем з розривом для заправлення гумомотора.

Номер слайду 18

Порядок виготовлення моделі аеромобіля. Петренко Олександр Іванович Центр науково-технічної творчості молоді «СФЕРА» 18 Для виготовлення стабілізатора використовуємо картон, прикладаєм його і обводимо контур. Такі заготовки робимо на дві сторони для гарної обтічності і красивого зовнішнього вигляду.

Номер слайду 19

Порядок виготовлення моделі аеромобіля. Петренко Олександр Іванович Центр науково-технічної творчості молоді «СФЕРА» 19 Гумовий двигун виготовляємо з гумок для грошей одягаючи їх одна в одну. Встановлюємо двигун на модель. ВДАЛИХ ЗАПУСКІВ.

Номер слайду 20

запуск моделі аеромобіля. Петренко Олександр Іванович Центр науково-технічної творчості молоді «СФЕРА» 20 Намотуємо гумовий двигун так щоб при розкручуванні повітряного гвинта виникала штовхаюча сила вперед завдяки кінетичній енергії гумового двигуна. Кінетична ене́ргія — частина енергії фізичної системи яку вона має завдяки руху. В даному випадку енергія гумового двигуна передається на повітряний гвинт який штовхає модель.

pptx
Додано
2 травня 2022
Переглядів
411
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку