Презентація "Викладка товарів різними способами та оформлення цінників"

Про матеріал
Викладка товарів - це способи укладання й демонстрації товарів у торговельному залі. Це послуга, призначена для демонстрації, полегшення пошуку і вибору необхідних товарів, а також створення споживчих переваг.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Презентація на тему: ”Викладка продовольчих товарів різними способами та оформлення цінників ”Підготуваламайстер в/н. Попова Г. П.

Номер слайду 2

Мета уроку:навчальна: навчити учнів викладати продовольчі товари різними способами і прийомами; здійснювати викладку товару з урахуванням частоти попиту і зручності роботи. Оволодіти навиками викладки різних груп товарів за групами, видами, сортами з дотриманням правил мерчандайзингу та правильно оформляти цінники.виховна: виховувати в учнів повагу до обраної професії, почуття відповідальності за доручену справу, творчого ставлення до роботи і навчання, охайності під час роботи, дотримання правил санітарії і гігієни, акуратності і зібраності при виконанні роботи. розвиваюча: розвивати самостійність та дотримання техніки безпеки під час виконання практичних завдань; розвивати пам'ять, творчі здібності, естетичний смак.

Номер слайду 3

Техніка безпеки при організації робочого місця продавця продовольчих товарів: Перед початком роботи необхідно:1. Звільнити робоче місце від тари та непотрібних під час роботи речей.2. Упорядкувати робоче місце, спецодяг, спецвзуття.3.  Перевірити наявність та справність інструменту, інвентарю та устаткування.4. Тара та інвентар повинні мати постійні закріплені за ними місця.5.  Інвентар, який береться правою рукою, розміщується справа від продавця, який знаходиться в центрі робочого місця, а той, який береться лівою рукою, розміщується зліва.6. Товари та інвентар, які використовуються частіше, розташовуються ближче до продавця, а ті, що використовуються рідше, - подалі від нього.7. Товари підвищеного та постійного попиту та інвентар, який використовується для них, розташовується в оптимальних зонах їх досягнення при роботі стоячи.8. Товари, які користуються комплексним попитом, розміщуються поряд.9. Перед початком експлуатації устаткування необхідно впевнитись в йогосправності:10. Перевірити наявність та справність захисного заземлення.11. Перед експлуатацією обладнання для нарізки гастрономічних продуктів необхідно перевірити якість заточування ножа, надійність кріплення ножа і захисного щитка.

Номер слайду 4

Тест досягнень. Які товари розміщені біля робочого місця контролера – касира? +а) дрібні товари ( шоколадні плитки, жуйки, цукерки); б) товари у великій скляній тарі; в) не фасовані товари (рис, мука, гречка); Де розміщують товари з високою частотою попиту? +а) в глибині торгівельного залу ; б) біля робочого місця; в) неподалік від приміщення для зберігання товарів;Робоче місце в торгівлі це – а) місце роботи кількох працівників яке необмежене площею; б) робоче місце без усяких зобов'язань; +в) місце роботи одного чи кількох працівників яке обмежене певною площою; До робочого запасу відносять товари, які призначені? а) для демонстрації; б) для поповнення запасу; +в) для відпуску покупцям; Резервний запас це? а) запас, призначений для інформування покупців про асортимент товарів; +б) запас, який використовується для поповнення робочого запасу протягом дня; в) запас, який призначений для відпуску покупцям;

Номер слайду 5

Тест досягнень.6. За якими властивостями викладають товар? а) за назвами, за кольором упаковки, за першою буквою товару; +б) за назвами, сортами, видами; в) за сортами, за формою,за кольором упаковки, за видами; 7. Для чого призначений виставковий запас?а) для поповнення робочого запасу;б) для відпуску покупцям;+в) для інформації покупців про асортимент товарів. 8. Розміщення це?+а) система розташування товарів у торговому залі;б) зони викладки товарів;в) принципи викладки товарів. 9. Товари які потребують частого поповнення розміщують:а) біля входу;+б) біля підсобного приміщення;в) в глибині торговельного залу 10. Для чого призначений виставковий запас?а) для поповнення робочого запасу;б) для відпуску покупцям;+в) для інформації покупців про асортимент товарів. 

Номер слайду 6

Ви звертали увагу на те, як оформлені полки з товарами в магазинах? У деяких - все так зручно розташоване, що можна за короткий час обійти всі вітрини і знайти те, що потрібно. В інших магазинах проводиш по годині, але так і не знаходиш того, за чим прийшов, навіть якщо необхідний товар там є. Здавалося б, що тут складного: розставляй продукцію на вітрини, і все. Але, виявляється, правильна викладка товару - це ціла наука . Шелвінг  - від англійського слова «полку» - значить розташування товарів на полицях.

Номер слайду 7

Що таке викладка товарів?Викладка товарів - це способи укладання й демонстрації товарів у торговельному залі. Це послуга, призначена для демонстрації, полегшення пошуку і вибору необхідних товарів, а також створення споживчих переваг.

Номер слайду 8

Принципи при викладенні товарів.однорідні товари викладають по вертикалі, забезпечуючи тим самим кращу їх осяжність;доцільно застосовувати прості прийоми викладення товарів (пряме укладання, навалюванням і т.д.);декоративне викладення товарів рекомендується використовувати тільки з рекламною метою;полиці гірок і інші елементи для викладення товарів не слід переповнювати товарами;у оптимальній зоні обзору (в межах 1100-1600 мм від підлоги) необхідно розміщувати товари, швидка реалізація яких переважна;викладення товарів в торговому залі повинне бути насиченим;супутні товари слід розміщувати навалом в різних місцях, використовуючи для цих цілей корзини або касети.

Номер слайду 9

Види викладки. У сучасних магазинах викладка товарів може здійснюватися різними способами: вертикальна викладка за групами товару, за виробниками або торговими марками горизонтальна викладка за видами товару або за торговими марками; дисплейна викладка; блочна викладка; палетна викладка; багатотоварна викладка; викладка навалом тощо.

Номер слайду 10

Вертикальна викладка - однорідні товари викладаються на полицях по вертикалі, зверху вниз. Така викладка сприяє гарній видимості, кращої орієнтації покупців при виборі товару і прискорює процес продажу.

Номер слайду 11

Горизонтальна викладка -товар розміщують уздовж по всій довжині обладнання, причому кожен товар займає повністю 1-2 полки. Цей спосіб також ефективний при продажу великогабаритних товарів і товарів в касетах.

Номер слайду 12

 дисплейна викладка  застосовують у додаткових місцях продажу, вона являє собою окремо розміщений фірмовий стенд або стійку, що не пов'язана з основним місцем продажу цього товару. Продукцію, викладену на дисплеї, дублюють, а не переміщують з основного місця продажу;

Номер слайду 13

Корпоративний блок - це місце на стелажі, яке виділяють і закріплюють для розміщення товарів конкретного виробника.

Номер слайду 14

палетна викладка товарів - це викладка одного найменування товару у великій кількості на піддоні з обов'язковою наявністю цінника великого розміру із зазначенням ціни та найменування товару. Зазвичай палетну викладку розміщують по периметру магазину або в касовій зоні як додаткове місце продажу.

Номер слайду 15

багатотоварні викладки - розміщення поряд декількох різних продуктів, частіше за все пов'язані поміж собою. Така викладка повинна плануватися таким чином, щоб забезпечувати продаж товарів у більшому обсязі, ніж при однотоварному викладенні таких товарів; включати товари, що мають високий потенціал щодо збільшення обсягів продажу всіх видів товарів, які входять до складу такої викладки;

Номер слайду 16

Викладення «навалом» - розміщення товарів з використанням різних типів ємностей або базових стендів (магазинних візків, дротяних кошиків, бачків, столів або комплектів ємностей, що поставляються виробниками продуктів).

Номер слайду 17

Блочний розподіл застосовується, коли вітрину необхідно заповнити товаром одного виду. В цьому випадку в залежності від трафіку відвідувачів товар складається в блоки і розставляються з переходом від світлого кольору до темного.

Номер слайду 18

Фронтальна викладка   в магазині націлена на презентацію товару, де перша упаковка того чи іншого продукту видно цілком, а інші займають місце один за одним. Ряди з фронтальним викладенням використовуються супермаркетами.

Номер слайду 19

Товарна викладка служить в магазинах самообслуговування одночасно для показу і для відпуску товарів.

Номер слайду 20

Декоративна викладка (виконана із застосуванням засобів об'ємно-просторової композиції) застосовується для оформлення вітрин і стелажів в магазинах або відділах, де продаж здійснюється через прилавок. Викладені таким способом товари виконують демонстраційну функцію, привертають увагу покупців.

Номер слайду 21

4 рівня викладання товару  Рівень головних уборів.   Зазвичай це розстановка товару на висоті від 1,7 метра. Тут грає момент привабливості. На цьому рівні розставляються барвисті упаковки чаю, косметики, солодощів та інше. До 10% припадає саме на товари, які працюють на «капелюшному» рівні. Рівень очей.   Чи не вище 1,7 метра і не нижче 1 метра. На цьому рівні розташовують товари, попит на які виникає стихійно. Викладення товару таким способом допомагає продавати супутні товари і продукцію широкого попиту. Рівень передпліччя.   Згадайте, коли ви ходите по супермаркету, то саме необхідно виявляється у вас прямо під рукою. Викладення в магазині товарів першої необхідності проводиться саме тут. Ті товари, які ви купуєте з цього рівня, становлять приблизно 30% від усього товарообігу магазину. На самих нижніх ярусах   розташовуються товари, попит на які невеликий. Тут знаходиться «холодна» зона. І добре продаються товари можуть загубитися внизу.

Номер слайду 22

4 рівня викладання товару

Номер слайду 23

Планограма. Планограма - це графічне зображення викладки товару на конкретному торговельному обладнанні магазину. Графічне зображення може бути у вигляді фотографії, схеми та рисунка. Відповідні зображення доповнюються докладними коментарями щодо викладки тих чи інших товарів.

Номер слайду 24

Планограма. Під час розробки планограми рекомендовано дотримуватися таких загальних принципів оптимальної демонстрації товару:- виділяти для кожного виду товару площу, що відповідає його обсягам продажу;- надавати більші площі для розрекламованих товарів і товарів, що мають швидкі темпи реалізації;- розміщувати імпульсивні товари поряд з товарами, що користуються підвищеним попитом;- викладати товари, що користуються підвищеним попитом у "сильних" місцях торговельного залу: по периметру торговельного залу, на початку потоку покупців, у зоні кас;- групувати в одному місці, пов'язані один з одним товари. Розробка планограми відбувається в певній послідовності:

Номер слайду 25

Специфіка викладки продовольчих товарів

Номер слайду 26

Ковбасні вироби. Копченину розміщують у вітрині рядами, верхній батон чи кусок розрізають і зрізом повертають у бік покупця, а робочий запас підвішують на гаках, пристінних полицях.

Номер слайду 27

Рибна гастрономія Копченину, солену, в’ялену, викладають штабелями головами до покупця, а сьомгу, севрюгу—головною частиною до покупця.

Номер слайду 28

Оселедець Слід викладати разом із тузлуком спинкою догори рядами (у відповідному інвентарному посуді). Резервний запас і рибної, і м’ясної гастрономії зберігають в холодильних шафах.

Номер слайду 29

Консерви Викладають декоративно (колонками, пірамідами) на полицях за видами найменування.

Номер слайду 30

риба Викладають у ванни чи металеві ящики і пересипають льодом, а живу рибу—у басейни з протічною водою. Усі види охолодженої і свіжомороженої риби викладають на лотках на відкритих прилавках.

Номер слайду 31

Молоко та молочні товари  Для показу ці товари ( сметану, сир, масло, сиркову масу) виставляють в охолоджених вітринах. Масло можна викладати поряд з сирами, молочними консервами, плавленими сирками, маргарином.

Номер слайду 32

Хліб та хлібобулочні вироби Викладаючи хлібобулочні вироби в торговельному залі, особливо важливодотримуватись вимог санітарії та гігієни, оскільки це товари, які споживають без будь-якого оброблення, а відпускають у більшості випадківбез упаковки, яка могла б захистити товар від забруднень. Викладають хлібобулочні вироби на полицях спеціального обладнаннярядами, в контейнерах, у яких завозять товар, в тарі-обладнанні,дотримуючись поділу на види, сорти. Розміщення в торговельному залі хлібобулочних виробів є одночасно і викладкою. Булочні вироби—на верхніх полицях; котрі користуються найбільшим попитом—на середніх. Невелику кількість товарів можна зберігати на прилавку. Бублики, сушку, сухарі також виставляють у прибавочних вітринах, а робочий запас розміщують у шухлядах.

Номер слайду 33

Кондитерські вироби Викладають відповідно до їх властивостей. Групують їх так: цукерки, глазуровані шоколадом і неглазуровані в обгортці, карамель в обгортці, шоколад, шоколадні набори і шоколадні вироби;Подарунки, зефір, пастила, мармелад, східні солодощі; Печиво, пряники,варення, цукор, торти, тістечка. Сучасне торговельне обладнання дає змогу розмістити одночасно і виставковий запас, і робочий.

Номер слайду 34

Бакалійні товари  Розміщуючи - бакалійні товари в торговельному залі, слід пам’ятати про товарне сусідство, тобто товари з гострим запахом(прянощі, приправи) не можна розміщувати поблизу таких, які легко вбирають запахи(чай, кава). Якщо товари розміщують на пристінних і острівних гірках, то товар служить одночасно і робочим, і виставковим запасом. Товари, що надійшли в магазин у фабричній упаковці, можна викладати декоративно(розташовуючи його рядами, колонками, пірамідами, гвинтоподібно). Розміщувати чай, каву й інші дрібні товари можна на верхніх полицях пристінного обладнання, створюючи тим самим виставковий запас, а робочий запас цих товарів можна розмістити на середніх полицях пристінних гірок, щільно укладаючи товар один біля одного етикетками до покупців.

Номер слайду 35

Плодоовочеві товари  Розміщують на прилавках, пристінних гірках(за продажу традиційним методом). Зелень добре викладати на решітчастих лотках, а ще краще—у вітринах зі зрошувальною системою. Помідори, огірки виставляють у лотках, корзинах; Зразки солінь, маринадів—у лотках, скляних банках. Їх можуть розміщувати на прилавках.

Номер слайду 36

Плодоовочеві товари  У разі продажу цих товарів методом самообслуговування їх виставляють на пристінних гірках, острівних вітринах(зелень), у контейнерах. Виставковий запас одночасно є робочим. Робочий запас коренеплодів, які призначені для зимового зберігання, засипають у дерев’яні коробки, які розміщують під пристінними гірками, і їх можна поповнити прямо з комори, або ж ці коренеплоди можуть виставляти з тарою- обладнанням( у контейнерах).

Номер слайду 37

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ященок Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
20 листопада 2021
Переглядів
9866
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку