Презентація "Використання фотоматеріалів на уроках біології"

Про матеріал
Дана презентація створена для ознайомлення із спектром можливостей використання фотоматеріалів на уроках біології та екології.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Майстер-клас вчителя біології Попеску Сільвії Вікторівни. Збір і використання фотоматеріалів

Номер слайду 2

Однією з моїх форм роботи є збір фотографій. Фото природи завжди гарні й неповторні, а головне вони універсальні у використанні як на уроках біології, екології та природознавства, так і в позакласній роботі. Під час екскурсій, подорожей на екологічну стежину та рідним краєм, вдома і на відпочинку я з учнями постійно поповнюю колекцію фотоматеріалів. Частину фотографій загружаю з інтернету. Мною накопичені та систематизовані колекції фотозображень до багатьох тем з курсу біології. Потім до них добираю довідковий матеріал та складаю цікаві запитання та завдання, за допомогою програми Microsoft Power Point створюю презентації. Передує добору запитань систематизація і вивчення фотографій, перевірка правильності біологічних і народних назв, бо неправильно визначений об’єкт створюватиме хибні уявлення в учнів. Робота з фотоматеріалами дуже подобається дітям, особливо під час екологічних ігор, засідань клубу екологічного виховання, підготовки учнів до предметних олімпіад з біології та екології, написання рефератів, розробки наукових та дослідницьких проектів. Діти краще пізнають живу природу, розуміють її значення в житті людини, учаться порівнювати, давати оцінку, працювати з науковими джерелами інформації, систематизувати, аналізувати, робити висновки, аргументувати свою думку. Фотоматеріали – це великий козир в руках вчителя. Їх використання на уроках дає можливість зацікавити учнів, викликати допитливість, спрямувати їх увагу на ті або інші важливі аспекти теми, що вивчається. Спектор можливостей використання фотоматеріалів на уроках широкий та доволі різноманітний. Кольорові малюнки та фото дозволяють розширити ілюстративний ряд, надати йому більш емоційну забарвленість, наблизити до реального життя. Поєднання презентацій з поясненням вчителя та створенням опорного конспекту дозволяє задіяти різні види пам’яті та збільшити відсоток засвоєння матеріалу на уроці.

Номер слайду 3

Фотоматеріали я застовую на всіх етапах уроку. Дуже часто я використовую фотографії для створення проблемної ситуації, опису будови живих організмів, їхнього видового різноманіття, взаємозв’язків між видами, презентації цікавої інформації, систематизації і узагальнення знань. Велику кількість уроків я проводжу в ігровій формі. (Стараюся елементи гри викорнистовувати на кожному уроці). Особливу увагу приділяю узагальнюючим урокам. Метою таких уроків є систематизація знань, встановлення рівня оволодіння учнями основними теоретичними знаннями з теми, повторення, більш глибоке осмислення навчального матеріалу. Використання мультимедійних технологій на таких уроках дають змогу в повній мірі реалізувати завдання уроків, тому що мають широкий спектр можливостей: інтерактивні ігри, тести, віртуальні подорожі, анімації, .творчі завдання і т.п.

Номер слайду 4

Приклади використання фотоматеріалів

Номер слайду 5

Черевце. Очі (8)Головогруди. Ногощупальці (2)Ноги (8)Хеліцери (2)Зовнішня будова павука (елемент уроку )

Номер слайду 6

Названі вони так, через свою здатність пересуватись боком. Перші дві пари ніг розвернуті передніми поверхнями вгору. Вони помітно довші ніж ноги третьої та четвертої пар. Дані павуки мають маскувальне забарвлення та іноді можуть повністю зливатися із субстратом. Види, які мешкають на квітах яскраво забарвлені, а ті, що мешкають на корі чи на землі – сірі, чи буруваті з візерунком із плям. Багато павуків-бокоходів проводять більшу частину часу на квітах, очікуючи там здобич. Представники інших родів зустрічаються на корі дерев, або в підстилці. Бокоходи не плетуть павутини, і їхні видозмінені передні ноги є головним засобом нападу. Види, які мешкають на квітах яскраво забарвлені, а ті, що мешкають на корі чи на землі – сірі, чи буруваті з візерунком із плям. Для людини вони безпечніПавуки –краби (елемент уроку )

Номер слайду 7

Природні синоптики. У Японії розводять в акваріумах рибок, котрі поведінкою провіщають наближення шторму. Риба голець, коли ясно, лежить на дні, з наближенням негоди починає метушитися в акваріумі. Про рівень вологості повітря можна судити, наприклад, стежачи за польотом комах. У вологу погоду вони літають низько, бо крильця, а також волосинки на тільцях, зволожуючись, важчають. Тому ластівки полюючи на комах, літають понад самісінькою землею. За кілька днів до землетрусу змії та ящірки вилазять з нір. Білка робить великий запас горіхів – буде холодна зима. Жаби журчать – буде дощ, голосно кричать – слід чекати гарної погоди, мовчать – перед холодною погодою.

Номер слайду 8

Цікаві факти про воду. Факт 1: найчистіша вода у Фінляндії ( У досліджені брало участь 122 країни. При цьому 1млрд. Людей по всьому світу взагалі не мають доступу до безпечної води). Факт 2: лід швидше отримати з гарячої води. Факт 3: є вода, що горить (в Азербайджані є вода, в якій багато метану, тому вона може загорітися, якщо піднести до неї сірник. А в Сицилії в одному з озер є підводні джерела кислоти, які отруюють усю воду в цій водоймі). Факт 4: у води є більше 3 станів (вчені виділяють 5 різних станів води в рідкому вигляді та 14 - у замерзлому)Факт 5: вода як скло( при заморожуванні води за температури нижче 135 градусів цельсія вода перетворюється в скляну воду. Це тверда речовина, в якому відсутня кристалічна структура, як у склі). Факт 5: найбільше прісної води в льодовиках;Факт 6: у воді є білок. (Морська вода дуже поживна. В 1 кубічному см такої води міститься 1,5 г білка та інших речовин. Вчені вважають, що один тільки Атлантичний океан за своєю поживністю оцінюється в 20 тис. врожаїв, які збирають за рік по всій суші)

Номер слайду 9

Абіотична частина біогеоценозу

Номер слайду 10

Біотична частина біогеоценозу

Номер слайду 11

Продуценти

Номер слайду 12

Консументи

Номер слайду 13

Редуценти

Номер слайду 14

Пристосування організмів

Номер слайду 15

Попереджувальні форма і забарвлення

Номер слайду 16

Мімікрія – наслідування захищених видів чи об’єктів навколишнього середовища.

Номер слайду 17

Протекційна форма і забарвлення

Номер слайду 18

Яких тварин вивчає наука арахнологія? (№1,6) Не мотор, а шумить, не пілот, а летить, не гадюка, але жалить. (№4)У нього вуха на ногах. (№2)У цих комах ротовий апарат гризучо-лижучого типу (№4)Мисливець за мухами, який може ловити в повітрі. (№7)Представник ряду Рівнокрилі (№9)У цих тварин на головогрудях 6 пар кінцівок (№1, 6)Хто народжується тричі (№10)Представники ряду Жорсткокрилі (№ 3,5,8)Дана комаха висмоктує соки із рослин(№9)У цих комах ротовий апарат гризучого типу( №2,3,5,7,8)Фрагмент узагальнюючого уроку з теми “Членистоногі” №1 №2 №4№3 №5 №6 №7№8 №9 №10

Номер слайду 19

Конкурс “Четверте зайве” №1 №2№4№3 №1 №2 №3 №4 №1 №2 №3 №4 №1 №2№3№4

Номер слайду 20

2 в 1 Конкурс “Четверте зайве” + конкурс “Видові назви” 12341234

Номер слайду 21

Гра «Хрестики-нулики» Відшукайте пряму лінію по горизонталі, вертикалі, чи діагоналі, що складаються з фотографій представників родини Кругопряди.

Номер слайду 22

Конкурс “Червона книга” №1 №2 №3 №4 №5 №6 №7№8 №9 №10 №11 №12

Номер слайду 23

Конкурс “Ланцюг живлення”1 ланцюг: 2,4,1,5,32 ланцюг:5,3,4,2,1 №1№2№3№4№5 №1№2 №3 №4 №5

Номер слайду 24

Конкурс “ Птахи синантропи” №1 №2№3 №4 №5 №6 №7 №8№9

Номер слайду 25

Назвіть видову назву та систематичне положення даної тварини. Чому ці птахи дуже вправні мисливці?Завдяки чому вони підкрадаються до своєї здобичі непомітно?Яку роль у природі та житті людини виконують ці сови?Як привабити даних птахів до людських осель?Вони рідкісні? Ці дивовижні тварини

Номер слайду 26

Чому білок найчастіше можна побачити на дереві?Як влаштовують свої гнізда білки?Як білки готуються до зими?Що полюбляють їсти найбільше?Які особливості будови білки, як дереволаза?

Номер слайду 27

1 – Б2 – Г3 – А,В4 – А,В5 – Г,Д Завдання на відповідність12345 А Б В Г Д

Номер слайду 28

1- В, 2-А, 3-Г, 4- Б12 34 АБВГ

Номер слайду 29

Задача 1. У молодої нареченої сині очі. Які можливі генотипи її батьків?Генетика. Батьки ?

Номер слайду 30

Темне волосся і карі очі є домінантними ознаками. Син цієї жінки мав сині очі і світле волосся. Визначте її генотип. Задача 2

Номер слайду 31

Які генотипи мають батьки цих дівчат, якщо припустити, що вони є рідними сестрами?Задача 3І група кровіІІ група кровіІІІ група кровіІV група крові

Номер слайду 32

У Ромчика І група крові, у його батька - ІІ. Яку групу крові може мати матір дитини?Задача 4

Номер слайду 33

Які закони порушує хрущ? І чому?(Закони аеродинаміки, оскільки справжня сила його “мотора” не могла б підняти в повітря цю комаху)Гра “Найрозумніший “ (елементи гри)

Номер слайду 34

А які закони порушує муха?(Вона порушує всі закони земного тяжіння. Тому, що ходить по стелі та стінах не маючи на лапках ні кігтиків, ні присосок)

Номер слайду 35

Чому фізики вважають, що коники володіють незбагненно чутливим апаратом? Що це за апарат і що він може відчути?(Це “вухо” коника. Воно являє собою вузьку і досить довгу щілину. І воно настільки розвинене, що коник, який сидить на травинці десь під Києвом, може відчувати землетрус у Японії)

Номер слайду 36

За допомогою чого самці метеликів знаходять собі партнерку? За допомогою чого комахи спілкуються між собою?(За допомогою запахів)

Номер слайду 37

У чому унікальність павутини?(Павутина, як вважають вчені, - найтонша лінія в природі, яку видно без збільшення: деякі у 1000 разів тонші, ніж волосина людини. Але ця тонка нитка здатна зупинити бджолу, що летить на повній швидкості.. Нитка товщиною з олівець здатна зупинити літак.)

Номер слайду 38

Чому ці синиці не конкурують між собою?(Тому що мають різні екологічні ніші)

Номер слайду 39

Завдяки чому птахи та метелики володіють такими гарними кольорами?(Завдяки тому, що мікроструктури пер птахів, чи крил метеликів при взаємодії зі світлом, розбивають біле світло на складові спектра, подібно до того, як це відбувається при утворенні веселки, де цю роль виконують краплини води.)

Номер слайду 40

У пошуках скарбів (елемент уроку)Щоб отимати карту острова скарбів командам потрібно відповісти на запитання конкурсу “Риби рекордсмени”Завдання команді І: Найбільша риба . (Китова акула)Найбільша тривалість життя серед риб. (Білуга)Найбільш швидкі риби. (Меч-риба, марлін, парусник)Найстійкіша до морозу риба.(Далія) Завдання команді ІІ: Завдання команді ІІ: Найбільша річкова риба. (Сом)Найбільша плодючість серед мешканців океану (Риба місяць)Найбільш довгий родовід має риба . (Латимерія)Найбільш теплолюбна риба. (Луканія)

Номер слайду 41

Молитва Боже, бережи нашу землю, нехай в серцях людей не вмирає любов до неї. Хай з Карпат течуть чисті джерельця і переходять у повноводні життєдайні ріки. А над річками хай ростуть ліси: соснові, ялинові, дубові, букові, березові… Нехай в цім краї буде багато-багато рослин та тварин. Хай люди зрозуміють мову природи,і хай прозріння прийде до кожного з нас не занадто пізно.

Номер слайду 42

Підсумок уроку (в оригіналі у презентації повинно бути тільки фото). Учитель. Любі діти! Я впевнена, що ви багато зрозуміли і отримали під час сьогоднішнього уроку, багато над чим замислились. Сподіваюсь, що ви стали трішки уважнішими, терплячішими та милосерднішими. Пам’ятайте слова Антуана де Сент Екзюпері, які він вклав в уста Маленького принца: “Ми відповідальні за тих, кого приручили”. Тому давайте з увагою ставитися до тварин. Адже незважаючи на їхні кігті, дзьоби і лапи, всі тварини потребують нашого захисту і нашої допомоги.

Номер слайду 43

https://photar.ru/57-vdoxnovlyayushhix-citat-ot-masterov-fotografov/http://timso.koippo.kr.ua/hmura11/vykorystannya-ikt-na-urokah-biolohiji-yak-zasib-formuvannya-informatsijnoji-kompetentnosti-uchniv/

pptx
Пов’язані теми
Біологія, Майстер-класи
Додано
25 лютого 2022
Переглядів
388
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку