План роботи над методичною проблемою

Про матеріал
План роботи над методичною проблемою "Використання здоров'язберігаючих технологій під час уроків біології як дієвий інструмент формування компетентності особистісного самовдосконалення"
Перегляд файлу

Заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів №8

Подільської міської ради

Педaгог з Кіровогрaдщини увійшов до ТОПу-10 вчителів Укрaїни (ФОТО) –  Златопіль

План

роботи над методичною       проблемою

«Використання здоров’язберігаючих технологій під час уроків біології як дієвий інструмент формування компетентності особистісного самовдосконалення» 

 

                                                   Вчитель біології :   Платон Л.А.

 

 

 

 

Для вчителя - Малоржавецька гімназія

2018-2022рр.

Мета роботи над проблемою:

удосконалення власної професійної компетентності з питання здоров’язбереження під час освітнього процесу, підвищення науково-теоретичного й загальнокультурного рівня, психолого-педагогічної підготовки та професійної майстерності, розвиток творчої ініціативи, формування готовності до самовдосконалення, самоосвіти, саморозвитку.

Головне завдання методичної роботи над проблемою: вивчення і впровадження нових технологій, форм, прийомів і методів роботи з учнями з метою формування засобами навчальних предметів, зокрема при вивченні предмета біології, здорової і компетентної особистості.

Пріоритети: оволодіння значним арсеналом інноваційних технологій організації навчально-виховного процесу під час уроків біології та шляхами використання здоров’язберігаючих технологій, які направлені на  формування компетентності особистісного самовдосконалення.

Тип проблеми: практично-орієнтована (самоосвітня діяльність)

Терміни реалізації методичної проблеми: 2018-2022 роки.

Актуальність проблеми: навчаючи дітей вчитись, учитель має в першу чергу дбати про збереження і зміцнення власного здоров’я та здоров’я учнів, а також виховання та формування відповідального ставлення до власного здоров’я як найвищої цінності. Розв’язання даної проблеми вчителем – це крок до власного розвитку на шляху інновацій.

Дотримання принципів педагогічної свободи вчителя сприятиме підвищенню  якості освітнього процесу » Профспілка працівників освіти і науки України

Формула успіху молодого вчителя (І частина).

 

Шляхи реалізації методичної проблеми :

  • вивчення наукової, методичної та навчальної літератури;
  • вивчення досвіду роботи з даного питання колег;
  • участь у колективних і групових формах методичної роботи;
  • самостійна науково-дослідницька робота за проблемою;
  • теоретична робота і практична апробація особистих матеріалів.

Форми реалізації методичної проблеми :

  • самостійне опрацювання нормативно-правової бази щодо даної методичної проблеми, педагогічних видань для підвищення професійної компетентності (використання друкованих видань та Інтернет-ресурсу)
  • педагогічна рада;
  • робота МО;
  • творча група;
  • семінари;
  • тренінги;
  • лекції, педагогічні читання;
  • круглі столи; відкриті уроки тощо;
  • вебінари, конференції.

Методи роботи над проблемою :

  • діагностика;
  • опрацювання фахової літератури;
  • визначення пріоритетних форм, методів, прийомів розв’язання проблеми;
  • апробація;
  • моделювання ситуацій;
  • розробка уроків та позакласних заходів;
  • самостійна діяльність;
  • самоаналіз та самозвіт (презентація);
  • створення методичної розробки з досвіду роботи.

 

 

Основні етапи роботи над проблемою:

 

І. Діагностично - теоретичний етап

(2017/2018 навчальний рік)

Мета:

  • Вибір методичної теми , постановка завдань, вивчення науково – методичної літератури з обраної теми.
  • Підвищення професійної компетентності з методичної проблеми.
  • Діагностика власного творчого потенціалу для створення умов щодо впровадження даної методичної проблеми.

ІІ. Практично - діяльнісний етап

(2018/2019 навчальний рік)

Мета:

  • Складання плану реалізації, визначення пріоритетних форм, методів, прийомів розв’язання проблеми.
  • Вивчення науково-теоретичних засад проблеми, її сутності, структури, змісту.
  • Теоретичне дослідження проблеми шляхом участі у засіданні педрад, семінарів, методичних об'єднань, індивідуальних консультацій, самоосвіти.
  •  Визначення пріоритетних форм, методів, прийомів розв’язання проблеми.

 

ІІІ. Апробаційно  аналізуючий етап.

(2019/2020 навчальний рік, набуття власного досвіду)

Мета:

  • Апробація.
  • Визначення ступеня готовності учнів до роботи над проблемою.
  • Аналіз  впровадження нових технологій, методів і прийомів, педагогічних ідей, цікавих методичних знахідок з проблеми.
  • Самоаналіз та самооцінка своїх уроків.
  • Внесення необхідних корективів

 

ІУ. Впроваджувальний етап

(2020/2021 навчальний рік, набуття власного досвіду)

Мета:

  • Аналіз  впровадження нових технологій, методів і прийомів, педагогічних ідей.
  • Виявлення труднощів у впровадженні проблеми з подальшою їх корекцією.
  • Виступи на педраді, засіданні МО вчителів природничо – математичного циклу по темі самоосвітньої методичної проблеми.

ІV. Узагальнюючий, підсумковий етап

(2021/2022 навчальний рік)

Мета:

  • Проведення моніторингового дослідження підвищення власної педагогічної майстерності, прогнозування результатів.
  • Здійснення моніторингу динаміки змін формувального оцінювання учнями проблеми впровадження здоров’язберігаючих технологій під час уроків біології як дієвого інструменту формування компетентності особистісного самовдосконалення
  • Підбиття підсумків роботи над проблемою. Презентація роботи над методичною проблемою на педагогічній раді.
  • Оцінка рівня самореалізації вчителя педагогами школи.
  • Оприлюднення загальних підсумків упровадження проблеми.

Схема реалізації проблеми:

  • Впровадження методичної проблеми під час уроків біології.
  •  Складання методичної розробки за підсумками реалізації проблеми «Використання здоров’язберігаючих технологій під час уроків біології як дієвий інструмент формування компетентності особистісного самовдосконалення»   та надання на розгляд методичної ради УО.

Прогнозовані результати:

 

  • Вироблення плану реалізації науково-методичної проблеми «Використання здоров’язберігаючих технологій під час уроків біології як дієвий інструмент формування компетентності особистісного самовдосконалення»   під час уроків біології .
  • Визначення напрямів роботи й перспектив подальшої діяльності.
  • Розповсюдження власного педагогічного досвіду серед вчителів природничо – математичного циклу.
  • Мотивація до подальшої неперервної освіти.

 

Анимашки, картинка №44810

                                        План самоосвіти

 

Навчальний  рік

 

Зміст роботи

 

Форма роботи

 

 

Дата виконання

 

2017-2018

Вибір теми, постановка завдань

Вивчення науково – методичної літератури з обраної теми.

Травень 2018

2018-2019

Складання плану реалізації проблеми.

Вивчення та узагальнення  існуючого ППД.

Травень 2019

2019-2020

Апробація . Самоаналіз та самооцінка своїх уроків. Внесення необхідних корективів

Аналіз  впровадження нових технологій, методів і прийомів , педагогічних ідей, цікавих методичних знахідок

Травень 2020

2020-2021

Проведення моніторингового дослідження підвищення власної педагогічної майстерності, прогнозування результатів

Аналіз  впровадження нових технологій, методів і прийомів , педагогічних ідей, виступи на засіданні МО по темі самоосвіти

Квітень 2021

2021-2022

Підсумок роботи над темою

Презентація досвіду. Методична розробка

Березень 2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Інші матеріали
Додано
28 лютого 2022
Переглядів
1050
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку