Одним із пріорітетних напрямів реформування освіти висунутих державною національною програмою «Освіта. Україна ХХІ століття», визначено необхідність досягнення якісно нового рівня у вивченні іноземних мов. Знання іноземної мови стало не просто важливим фактором, а навіть життєвою необхідністю. Вимоги часу та методики сучасного уроку націлюють вчителя на використанні інноваційних технологій навчання. Інноваційний процес – це комплексна діяльність по створенню, освоєнню, використанню та розповсюдженню нововведень. Для того, щоб викликати інтерес в учнів до вивчення іноземної мови, ми, вчителі англійської мови, повинні шукати нові, цікаві і результативні форми і методи навчання.
Використання інноваційних технологій на уроках англійської мови ЗАВДАННЯ ВЧИТЕЛЯ Розвивати мовленнєву культуру, творчі здібності, критичне мислення. Формувати в учнів стійку мотивацію до вивчення англійської мови; Формувати практичні уміння і навички в усіх видах мовленнєвої діяльності; Формувати мовленнєву компетенцію; Школу можна вдосконалювати тільки вдосконалюючи кваліфікацію вчителів Я.А.Коменський
Використання інноваційних технологій на уроках іноземної мови має свої переваги: * активізує мислення; * мотивує навчання; * підвищує якість знань; * сприяє розвитку розумових здібностей; * заохочує до самовираження учнів; * розширює можливості пред’явлення навчальної інформації; * підвищує інтерес до навчання; * орієнтує в інформаційному просторі.
Інтерактивне навчання – це навчання основане на діалогічному мовленні в ході якого здійснюється взаємодія вчителя і учня Види інтерактивного навчання: Кооперативне навчання (робота в парах,змінювані трійки, акваріум) Колективно-групове навчання (мікрофон, незакінчені речення, вирішення проблем, мозаїка, мозковий штурм) Ситуативне моделювання (ділові ігри, рольові, змагання) Опрацювання дискусійних питань (метод прес, займи позицію) Дослідницькі технології (прес-конференції, коло ідей, репортаж)
Впровадження елементів інтерактивних методів дозволяє: Залучати кожного учня до активної пізнавальної діяльності Організовувати співпрацю вчителя та учнів у вирішенні проблемних питань Ініціювати спілкування з однолітками з інших шкіл, району та області Спонукати до пошуку нових ідей, використовуючи для цього різні джерела інформації
Робота в групах. Стимулює творче мислення й інтенсивний обмін ідеями. Учні приділяють більше часу, коли висловлюють свою власну точку зору. Учні вчаться розглядати питання з різних сторін. Сприяє пізнанню про процеси та почуття інших учасників гри; Створює умови, коли учні розв’язують певну проблему, обігруючи ролі; Створює сприятливі умови для обговорення. Рольова гра
Метод проектів ● Формує в учнів комунікативні навички, ● культуру спілкування, ● уміння коротко і доступно формулювати думки, ● терпимо відноситися до думки партнерів по спілкуванню, ● розвивати іміння добувати інформацію з різних джерел. Проект – це вид навчальної діяльності в якій задіяні досвід, уява, знання та величезне бажання поділитися з іншими. Результатом проекту може бути: плакат картки малюнок з надписами словник в малюнках проведене свято таблиця
Використання гри на уроках англійської мови в початковій школі cприяє мимовільному запам’ятовуванню мовного матеріалу й формуванню міцних навичок усного мовлення. Вона, з одного боку, сприяє активізації емоцій та емоційної пам'яті, з іншого – містить необхідні для навчання одиниці монологічного та діалогічного мовлення. В ігровій формі навчання крім дидактичної мети, реалізує комплекс цілей: ● забезпечення контролю виведення емоцій; ● надання дитині можливості самовираження; ● надихання і допомога в розвитку творчої уяви; ● надання можливості здобуття навичок співробітництва в соціальному аспекті; ● надання можливості висловити власну думку. Ігрові прийоми
У своїй роботі використовую такі ігри: “Snowball” Може використовуватися під час вивчення будь-якої теми. Гра покликана активізувати словниковий запас учнів за вивченою темою, добре тренує пам'ять і сприяє розвитку уяви. “Word – search grid” Гра для розвитку уважності, спостережливості і активізації активного словникового запасу. “Memory game” Гра призначена розвивати пам’ять у дітей. “Guess the Word” “Describe the picture” “We are at the Doctor” “Boaster” “Ukrainian ball – English ball”
Інтеграція Інтеграція – це процес пристосування і об'єднання розрізнених елементів в єдине ціле при умові їх цільової та функціональної однотипності. В перекладі з латинської “інтеграція” означає відтворення. Основні види роботи в межах інтегрованого навчання англійської мови: Прослуховування аудіокасет Перегляд відеофільмів Проведення науково- методичних прес- конференцій Бесіда за круглим столом Інтерв'ю Складання діалогів з обговоренням Дискусії з проблемних питань Рольові ігри
Здоров’язберігаючі технології На уроках англійської мови для ефективнішого досягнення практичних, загальноосвітніх і розвиваючих цілей, підтримки мотивації учнів використовую елементи здоров‘язберігаючих технологій. Для профілактики стресів хороші результати дає робота в парах, групах Музичний супровід уроку Музика стимулює роботу мозку, підвищує засвоєння матеріалу, сприяє естетичному вихованню. Релаксація Фізкультхвилинки допомагають боротися проти порушень постави та зору, активізувати пам’ять, увагу, розумову працездатність. Елементи гри Гра – одна з найважливіших форм релаксації. Вона сприяє відпочинку, викликає позитивні емоції, легкість і задоволення.
1. «Підручники для 1 – 5. 8, 10 класів загальноосвітніх навчальних закладів рекомендовані Міністерством освіти і науки. Молоді та спорту України»; 2. «Навчальні посібники»; 3. «Інноваційні технології у вивченні англійської мови/упор.: Т.Михайленко – К.: Шк. Світ, 2008. – 128 с; 4. Тарнавський В.Г. «Підвищення ефективності навчання англійської мови шляхом використання інтерактивних технологій»: Навчально-методичний посібник. – Віньківці, 2014. – 48 с.; 5. Павлюк А.В. «200 ігор на уроках англійської мови» – Тернопіль: «Мандрівець», 2002. – 56 с.; 6. «Відкриті та нестандартні уроки англійської мови в початкових класах»; 7. «Науково-методичний журнал «Англійська мова в початковій школі»; 8. Пометун О.І. «Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання»: Наук. - метод. посіб. / О.І. Пометун, Л.В. Пироженко; За ред. О.І. Пометун. - К.: А.С.К., 2005. - 192 с.: іл. 9. Растригіна Л.П. «Вправи з удосконалення англійської мови. Exercises for Improving Your English» – Донецьк: ТОВ ВКФ «БАО», 2005 - 224 с.; 10. Мелянчук Н.Є. «Позакласні заходи з англійської мови у початковій школі. Родинні свята. – Х.: ТОВ «Видавнича група “Основа”», 2007. – 96 с. Інтернет-ресурси 1. osvita.ua/school/lessons_summary/edu-technology21519/ 2. portal.prolisok/org 3. eztuir.ztu.edu.ua 4. kariginschool.at.ua Література