Методи контролю — це способи, з допомогою яких визначається результативність навчально-пізнавальної та інших видів діяльності учнів і педагогічної роботи вчителя Найдоступнішим методом контролю є планомірне цілеспрямоване й систематичне спостереження вчителя за діяльністю учнів.«Оцінка – це найгостріший інструмент, використання якого потребує величезного вміння і культури»Сухомлинський В. О. Письмовий контроль. Усний контроль. Практичний контроль. Поточний контроль: спостереження Дидактичні тести. Залік, усний екзамен. Контрольна робота, самостійна робота, історичний диктант та ін. Види контролю
Функції контролю, перевірки і оцінки навчальних досягнень, учнівщо учні розуміють правильно, а що неправильноможливо, матеріал взагалі не засвоєний учитель критично оцінює свою роботу, вносить зміни, коректує свої дії, визначає напрями подальшої, спільної з учнями діяльності. Оцінюючи учня, вчитель визначає:
Комп’ютер на уроці історії Позитиви впровадження:швидко перевіряти знання учнів за допомогою тестів;показувати відеофрагменти з метою подальшого обговорення, систематизації і узагальнення отриманої навчальної інформації; показувати графічне зображення карти з подальшою мультимедійною обробкою інформації;об`єднувати текстову, фото-, відео- та іншу інформацію;оптимізувати навчальний процес, який побудовано на базі сучасних технологій навчання.style.colorfillcolorfill.type
Під комп`ютерними технологіями навчання розуміють сукупність методів, форм і засобів навчання, які базуються на використанні сучасних комп`ютерних засобів і спрямованих на ефективне досягнення поставлених цілей навчання в даній предметній області. Історія як наука характерна тим, що в ній переважають методи прямого спостереження, реєстрації і класифікації фактів.Імітаційна комп`ютерна модель дозволяє: 1. Реконструювати, уточнити числовий матеріал досліджуваного фрагменту історичного процесу. 2. Провести динамічний аналіз історичної інформації, яка відноситься до досліджуваного періоду. 3. Зимітувати розвиток історичного процесу по роках. Підрахувати коефіцієнти (доходи, видатки, запаси), які характеризують економічне положення кожної верстви населення на протязі досліджуваного фрагменту історичного процесу. 4. Глибше зрозуміти зміст і значення деяких політичних подій. 5. Спрогнозувати події економічного і політичного характеру.
“Походи Олександра Македонського”Урок складається із наступних розділів: Повторення – перевірка готовності учнів до уроку за допомогою тестів (20 тестів з 4 варіантами відповідей)Підготовка до походу – пояснення нового матеріалу за допомогою таблиціРозпад держави Олександра Македонського – з`являється карта держави Олександра Македонського та текст, де йдеться про його смерть, а також розкривається суть періоду еллінізму. Закріплення – проведення вправи «Фішбоун»
Еллінізм — термін, яким визначають період в історії Стародавньої Греції і країн Східного Середземномор'я від часів походів Александра Македонського (334—323 pp. до н. є.) до остаточного завоювання Близького Сходу Римом (ЗО р. до н. е.).{5 DA37 D80-6434-44 D0-A028-1 B22 A696006 F}Дата походу Місце битви. Результат 334 р. до н.е.р. Гранік Східний похід Александра Македонсько проти Персії закінчився розгромом перської армії.334 р. до н.е.м. Ісс. Втеча царя Дарія ІІІ, у полон потрапили мати, дружина й дві доньки Дарія. Січень-травень 332 р. до н.е.м. Тіра. Греко-македонці захопили місто.1 жовтня 331 р. до н.е.с. Гавгамела. Перемога македонян; захоплення Вавилону без бою; Сузи, Персополь.327 р до н.е.р. Гідасп. Македонці перемогли місцевого царя Пора; остання битва в Східному поході.
Фішбоун ПРИЧИНИВИСНОВОК ФАКТИ, АРГУМЕНТИПРОБЛЕМАСлово «Фішбон» дослівно перекладається як «рибна кістка». Схема, або діаграма, «Фішбоун» придумана професором Кауро Ішикава як метод структурного аналізу причинно-наслідкових зв'язків, і цей метод згодом був названий в його честь – діаграма Ішикави. У навчальному процесі цей прийом дозволяє учням «розбити» загальну проблемну тему на ряд причин та аргументів. Візуальне зображення цієї стратегії схоже на «рибну кістку», «риб'ячий скелет» (звідси і назва). Цю «кістку», «скелет» можна розташувати вертикально або горизонтально.style.colorfillcolorfill.typestyle.font. Sizeppt_xppt_xppt_xppt_xppt_xppt_xppt_xppt_x
Робота в парах. Види робіт1. Обговорити короткий текст, завдання до нього.2. Взяти інтерв'ю і визначити ставлення партнера до заданого тексту тощо.3. Зробити взаємоаналіз чи взаєморедагування письмових робіт.4. Сформулювати підсумок уроку.5. Розробити разом запитання до учнів чи до вчителя.6. Проаналізувати разом вправу, задачу, проблему.7. Протестувати й оцінити роботу один одного.8. Відповісти на запитання вчителя.rrrr
Дві пари окремо працюють над вправою протягом певного часу (2-3 хвилини), обов’язково доходять до спільного рішення, потім об’єднуються і діляться набутим. Як і в парах, необхідним є консенсус. Після цього можна або об’єднати четвірки у вісімки, або перейти до групового обговорення.224 На кожній грані куба розміщені ключові питання з вивченої теми, на які учні мають дати відповіді. Вправа “Куб”rrrrrrrrrrrr
Княгиня Ольга Свята (945-964)Внутрішня політика: Придушила повстання древлян;Упорядкувала збирання данини;Провела податкову реформу;Здійснено кроки на шляху християнізації Русі. Зовнішня політика: Активізувала дипломатичну діяльність (946 р. – відрядила мирне посольство до Константинополя та Німеччини);Уклала вигідний для Русі договір з Візантією;Сприяла розвиткові зовнішньої торгівлі. Результат правління: Триває створення єдиної централізованої держави;Відчутно зріс міжнародний авторитет Київської Русі; Замість застосування військової сили у зовнішньополітичних відносинах віддається перевага дипломатії.
Схема – поєднує образне сприйняття із формуванням логічних зв’язків між її окремими елементами. «Краще один раз побачити», - не тільки народна мудрість. Будь-який опис бажано поєднувати із схематичним образом, що наочно демонструє наявність зв’язків між основними частинами наданої інформації. Учень привчається виділяти головне і другорядне, бачити причину і наслідок. Відтворення схематичного образу у пам’яті займає значно менше часу, ніж відтворення аналогічної текстової інформації. Звичайно ж треба враховувати, що логічні схеми краще сприймаються учнями старших класів в силу вже розвинутого абстрактного мислення. СХЕМА
Прикладом є анімовані карти, на яких учень може побачити процес розгортання битви, прослідкувати причинно-наслідкові зв’язки того чи іншого явища. Інший приклад – інтерактивні карти, що містять певну кількість заздалегідь запрограмованих активних елементів. Показуючи той чи інший об’єкт на карті за завданням вчителя, учень отримує при вірному виборі додаткову інформацію про об’єкт, що перетворює процес навчання чи перевірки знань на своєрідну гру. ІСТОРИЧНА КАРТА
Завдання із всесвітньої історії для учнів 7 класу. Співвіднести поняття та їх визначення1) Комуна 2) Шедевр 3) Бюргер 4) Майстер А) господар і старший працівник в майстерніБ) міський житель. В) місто, що отримало право самоврядування. Г) зразковий виріб для складання іспиту на звання майстра