29 вересня о 18:00Вебінар: Крок уперед чи стоїмо на місці: реалії роботи вчителя початкової школи

презентація : "Використання прийомів мнемотехніки"

Про матеріал
Я працюю над проблемою розвитку зв'язного мовлення дітей, яка добре відома широкому колу педагогічних працівників. Давно встановлено, що в дошкільному віці виявляються істотні відмінності в рівні мовлення дітей. Головним завданням розвитку зв'язного мовлення дитини є вдосконалення її вміння висловлювати свої думки, переживання, сприймання побаченого, почутого, пережитого, відчутого. Ця задача вирішується через різні види мовленнєвої діяльності: переказ літературних творів, складання описових розповідей про предмети, об'єкти , явища природи, створення різних видів творчих оповідань, заучування віршів, а також складання розповідей по картині. Всі названі види мовленнєвої діяльності актуальні при роботі над розвитком зв'язного мовлення дітей. І, щоб досягти високих результатів, я вирішила використовувати нетрадиційні форми роботи з дітьми з формування зв'язного мовлення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вихователь ДНЗ №9 м. Сокаль

Номер слайду 2

Тема досвіду : Використання прийомів мнемотехніки для розвитку мовлення у старших дошкільників

Номер слайду 3

Фактори, які полегшують процес становлення зв'язного мовлення --- це:

Номер слайду 4

Мнемотехніка - в перекладі з грецької - «мистецтво запам'ятовування». Це система методів і прийомів, які забезпечують успішне запам'ятовування, збереження і відтворення інформації, знань про особливості об'єктів природи, про навколишній світ, ефективне запам'ятовування структури розповіді, і, звичайно, розвиток мови. Взявши в основу думку великих педагогів, побачивши ефективність наочного матеріалу, користуючись готовими схемами педагогів, але змінюючи та вдосконалюючи їх по-своєму, протягом декількох років використовую в роботі з навчання дітей зв'язного мовлення прийоми мнемотехніки.

Номер слайду 5

З допомогою мнемотехніки вирішую завдання:

Номер слайду 6

Мнемотехнічні прийоми

Номер слайду 7

Як будь-яка робота, мнемотехніка будується від простого до складного. Починала роботу з найпростіших мнемоквадратів, послідовно переходила до мнемодоріжок, і пізніше - до мнемотаблиць. Схеми служать своєрідним зоровим планом для створення монологів, допомагають дітям вибудовувати:

Номер слайду 8

Мнемотаблиці-схеми служать дидактичним матеріалом в моїй роботі з розвитку зв'язного мовлення дітей. Я їх використовую для:

Номер слайду 9

Мнемотаблиці особливо ефективні при розучуванні віршів

Номер слайду 10

Авторська гра «Книжечка про себе» Дитина за допомогою сюжетних та предметних картинок без перешкод легко та із задоволенням складає мнемодоріжку, яка допомагає розповісти про свої захоплення та уподобання. Пропозицію придумати розповідь або казку діти зазвичай зустрічають радісно. Але щоб розповіді дітей були не одноманітні, логічно побудовані, істотну допомогу нададуть мнемотаблиці

Номер слайду 11

Для складання описової розповіді важливо навчити дитину спочатку виділяти ознаки предмета. Опис тварини ( кота )Мнемотаблиці формують вміння робити описові розповіді , розвивати вміння послідовно висловлювати думки, складати повне поширене речення.

Номер слайду 12

Важливу роль у формуванні звязного мовлення належить переказу, під час якого удосконалюється структура мови, її виразність вміння будувати речення. І якщо переказувати з допомогою мнемотаблиць, коли діти бачать всіх дійових осіб, то свою увагу дитина вже концентрує на правильній побудові речень, на відтворенні у своїй промові необхідних виразів.

Номер слайду 13

Мнемотехніка багатофункціональна. На основі їх створюю різноманітні дидактичні ігри. Авторська гра «Який казковий герой заховався?»Мета: Виховувати почуття симпатії, вміння вислуховувати думку товариша. Розвивати логічне асоціативне мислення, слуховий, зоровий, аналізатори. Формувати вміння мотивувати свою відповідь. Авторська гра «Комірник»Мета: вправляти у впізнанні предметів за ознаками, вказаними на картці-схемі. Розвивати увагу, логічне асоціативне мислення, закріплювати навички кількісної лічби. Формувати уявлення про особливості українського народу: хазяйновитість, працелюбність.

Номер слайду 14

Авторська гра «Кухар»Мета: прилучати дітей до національних традицій, закріплювати знання про український національний посуд, страви; розвивати мовлення, логічне мислення, формувати уявлення про гостинність, як характерну рису українського народу. Обладнання: площинні зображення українського національного посуду, картки, на яких зображено національні страви, ковпак кухаря. Авторська гра «Таємниці Космосу»Мета: навчати передавати в рухах обертання небесних тіл; формувати елементарне уявлення про вивчення людьми природи Космосу й соціальне значення цієї діяльності;розширювати знання про природу видимого космічного простору, зокрема про Місяць; збагачувати словник назвами космічних об’єктів (планета, зоря, Місяць, Земля, Сонце); вправляти у нзиванні однокореневих слів; розвивати цікавість до всього нового і невідомого у природі; заохочувати індивідуальну творчість, самодіяльність та ініціативу під час складання розповіді за темою.

Номер слайду 15

Паралельно з цією роботою використовую мовні ігри, настільно-друковані ігри, які допомагають дітям навчитися класифікувати предмети, розвивати мовлення, зорове сприйняття, образне і логічне мислення, увагу, спостережливість, інтерес до навколишнього світу, навички самоперевірки.

Номер слайду 16

Застосовувати модельні схеми можна й на інших заняттях, в інших видах діяльності (продуктивна діяльність, експериментування, театралізована діяльність та ін)Вільна самостійна діяльність з розвивальним матеріалом. Театралізована діяльність

Номер слайду 17

Підтримую, підбадьорюю, висловлюю свою зацікавленість, впевненість у тому, що у дитини все вийде. Потім –щире захоплення дитиною, вдячність за вигадку, доброту.

Номер слайду 18

Спільна (партнерська)діяльність із дітьми

Номер слайду 19

Використання прийомів мнемотехніки в різних формах діяльностіУявна екскурсія в ліс Заняття « Дари бабусі Осені» Самостійна ігрова діяльність : дидактична гра «Смачного» дидактична гра «Що коли буває»

Номер слайду 20

Методичне забезпечення впровадження мнемотехніки

Номер слайду 21

Модель напрямку співпраці з батьками

pptx
Додав(-ла)
харчук наталія
Додано
29 березня 2019
Переглядів
3436
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку