Сьогодні велику увагу приділяють рівню освітньої підготовки здобувачів освіти. Покладають надію на розумних, здібних, винахідливих людей, які можуть працювати у команді, приймати рішення і досягати поставленої мети. Досконале знання державної мови, піднесення її престижу й функціонування в усіх сферах суспільного життя − одне з головних завдань мовної освіти на сучасному етапі розвитку України.
Мотивація навчальної діяльності учнів При створенні мотиваційних моментів я використовую сучасні методи."Психологічна настанова". Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі Не просто слухати, а чути. Не просто дивитися, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати. Дружно і плідно працювати. Перед початком нового для учнів завдання обов’язково наголошую, що у них все вийде, я не сумніваюся у позитивному результаті.
Мотивація навчальної діяльності учнів На етапі з’ясування емоційної готовності використовую такі прийоми: «Комплімент», «Кольоровий настрій», «Обмін усмішками», «Побажай мені успіхів», «Словесний настрій», «Малюнкове вітання».«Світлофор» : на партах у кожного учня лежать картки двох кольорів: Синій – готовий до уроку;Червоний – не зовсім упевнений;Діти обирають свою картку-емоцію, або схематично зображають у зошитах готовність до уроку кольоровими олівцями.
Методи і прийоми, які використовую при актуалізації опорних знань. «Взаємоопитування». За змістом домашнього завдання або раніше вивченого матеріалу з певної теми пропоную учням поставити один одному запитання. «Запитання – відповідь». До дошки викликаю учня, який бажає отримати високий бал. Його завдання – дати відповіді на запитання однокласників за змістом художнього твору, або з вивченої теми. Актуалізація опорних знань учнів
Актуалізація опорних знань учнів Пропоную учням повторити тему « Частини мови» розв'язавши загадку.«В українській мові їх дев’ять . Шість з них мають лексичне значення, відповідають на питання, мають граматичні ознаки та синтаксичну роль. Пригадаймо їх». Гра «Ти мені , я тобі» Можна використовувати м’яч, або м'яку іграшку. Учитель говорить слово «Самостійні» і кидає м’яч, а учень називає частину мови. Далі гра продовжується між учнями, які називають і службові частини мови.
Оголошення теми, мети уроку та очікуваних результатів. Декілька методів, які використовую при оголошенні теми уроку. Пропоную учням дізнатися, яку тему ми будемо вивчати на уроці, розв'язавши загадку або ж склавши пазл. Метод «Мозаїка». Із слів, які записані на окремих смужках паперу, пропоную скласти фразу, яка є темою уроку. Це викликає у дітей інтерес і активізує пізнавальні можливості.
Пояснення нового матеріалу При поясненні нового матеріалу використовую прийоми: «Питання до змісту», де учні, слухаючи новий матеріал, складають ряд запитань до нього. Метод «Навчаючи, вчусь». Діти, які засвоїли новий матеріал, пояснюють тим, хто його не зрозумів. Часто використовую метод «Асоціативний кущ». Називаю ключове слово, учні підбирають фрази, з якими на їхню думку, воно асоціюється. Коли бачу, що учням складно зрозуміти новий матеріал, складаємо покроковий алгоритм судження.
Систематизація та узагальнення вивченого. Перевірити рівень засвоєних знань учнів допомагають мені методи: «Знайди спільне». Наприклад, перераховую учням назви творів і пропоную визначити слово, яке об’єднує всі ці назви, тобто є для них спільним.«Знайди пару». Одним учням роздаю картки із запитаннями, іншим – із відповідями. Потрібно об’єднати запитання із відповідями. «Ти – мені, я – тобі». Наприклад, один учень називає письменника, інший – його твори.
Наприкінці уроку діти можуть скласти сенкан на основі вивченого матеріалу. Це ефективний iнструмент для аналізу, синтезу та узагальнення. . Сенкан про казку. Казка чарівна, побутова. Навчає, захоплює, виховує. Добро завжди перемагає зло. Фольклор. Створюємо сенкан. 1. Тема : Іменник 2. Опис ( три дієслова) 3. Ставлення ( фраза- чотири слова) 4. Перефразування сутності( одне слово)
Проаналізуйте свою роботу на уроціЩонового ви дізналися під час уроку?Що нового ви навчилися на уроці?Чому ця тема важлива? Самооцінка учнем своєї участі в роботі на уроці. . Я співпрацював з іншими, коли ми виконували спільні завдання.2. Я ретельно працював над завданням.3. Я висловлював нові ідеї.4. Я вносив конструктивні пропозиції, коли мене просили допомогти.5. Я підбадьорював інших. Ці та інші розроблені вчителем приклади оцінювання можуть бути пристосовані до роботи з конкретними інтерактивними технологіями за змістом. Указана технологія оцінювання розширює оцінне поле й не заперечує традиційного оцінювання знань, умінь і навичок учнів.
Домашнє завдання. На уроках української мови й літератури пропоную виконати домашнє завдання різної складності:а) хто має високий рівень знань, той отримує завдання творчого характеру; б) решта учнів виконують вправи з підручника або здійснюють пошуки орфограм із використанням словників української мови. Оцінювання – це безперервний процес, упродовж якого вчителі збирають інформацію про навчання учнів, а також враховують її, плануючи навчання. Під час оцінювання важливий зворотний зв’язок для всіх учасників освітнього процесу. Мета – покращити успішність учнів у майбутньому.