Прізвище, ім’я______________________________________________________
1. Обидва слова є займенниками в рядку
А вам, про
Б будь-хто, але
В тільки, ми
Г ніякий, мною
2. Особовий займенник ужито в прислів'ї
А Де грім гуде, там мокне хтось.
Б Без здоров’я ніщо людині не миле.
В Хто чинить добро, той має його.
Г Красно говорить, а слухати нічого.
3. Займенник, який не має називного відмінка, знаходиться в рядку
А нами, нічиїм
Б абичий, вони
В собі, котрий?
Г ніскільки, хто
4. Помилку допущено в рядку
А вітаємо вас
Б пишалися їми
Г розповіли вам
Д зустріли їх
5. Слід писати разом обидва заперечні займенниками в рядку
А ні/хто, ні/на/кого
Б ні/в/кого, ні/кому
В ні/за/чим, ні/чого
Г ні/ким, ні/скільки
6. Усі займенники потрібно писати з дефісом у рядку
А що/небудь, хтозна/на/чому, будь/ким
Б будь/хто, бозна/кого, чий/небудь
В аби/в/чому, кому/небудь, будь/кому
Г хтозна/чим, чим/небудь, будь/у/що
7. Установи відповідність між виділеними в реченнях займенниками та розрядами, до яких вони належать
Речення із займенниками 1 Що ти купив у супермаркеті? 2 За будь-яких обставин ми маємо зберігати спокій. 3 Мудрим ніхто не вродився, а навчився. 4 Живуть між собою, як риба з водою. |
Розряди займенників А відносний Б неозначений В питальний Г заперчний Д зворотний |
|
8. Запиши словосполучення, ставлячи займенники в дужках у правильній відмінковій формі та записуючи неозначені та заперечні займенники разом або з дефісом).
Подякувати (ми); звернулися до (він); задоволений (себе); записати в (будь/який) блокноті; малювати (аби/чий) олівцями; не зустріти (ні/хто).
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9. Перебудуй прості речення на складне, уникаючи невмотивованого повтору слів та вживаючи відносні займенники. Утворене речення запиши.
Найвищою точкою українських Карпат є Говерла. Говерла з давніх-давен зачаровує нас своєю красою й загадковістю.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10. Відредагуй запропоноване речення. Запиши правильний варіант.
Смартфон знайшов Андрій. Він лежав у шухляді.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
11. Утвори два речення із займенником який так, щоб у першому реченні цей займенник був питальним, а вдругому – відносний.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Самооцінювання. Постав позначку у відповідній комірці.
Я це добре знаю, розумію! |
Варто пригадати матеріал, попрацювати над окремими питаннями. |
Потрібна допомога!
|