Соціальне оточення дитини є основним джерелом її розвитку (усе те, чого навчиться дитина, мають дати їй люди довкола неї)Важливо не те, що дитина вміє робити тут і тепер, а те, що вона сьогодні може виконати за допомогою дорослого або у співпраці з іншими, а завтра - вже самостійно (це і є зоною її найближчого розвитку). Джерело тренінгів – концепції Л. С. Виготського (педагогіка співробітництва і розвивального навчання)
Традиційне навчання. Навчання переважно спрямоване на надання знань;Слухачі пасивно сприймають матеріал;Місця для учасників розташовані у традиційний спосіб, орієнтовані на центральну особу – викладача. Тренінг. Навчання не обмежується знаннями, переважно спрямоване на усвідомлення та зміни ставлення та поведінки (прищеплення навичок);Учасники активно діють;Розташування місць для учасників змінюється залежно від завдань тренінгу: за колом, півколом, малими групами тощо.
Структура тренінгу. Вступна частина. Основна частина. Заключна частина· знайомство, очікування;· створення доброзичливої і продуктивної атмосфери;· прийняття, уточнення або повторення правил групи. · теоретичний блок; · практичний блок; · допоміжні вправи. · підведення підсумків;· отримання зворотного зв’язку;· релаксація; · процедура завершення.
Використання історій і метафор на тренінгу Метафори - міфи, притчі, казки, реальні і вигадані історії, анекдоти, приказки, поезії, пісні. Допомагають зрозуміти те, що важко пояснити словами. Головна думка легше запам’ятовується, тому що викликає асоціації з особистим досвідом. Розслаблюють і створюють позитивну атмосферу Найефективніше використовувати для впливу на рівні цінностей, переконань і морального вибору