Національне виховання на уроках фізичної культури спрямоване на формування в учнів орієнтирів на загальнолюдські цінності, а саме:виховання любові до своєї держави та її народу;почуття патріотизму та національної гідності;готовності брати відповідальність за майбутню долю рідної країни.
Для того, щоб краще регулювати фізичне навантаження під час проведення ігор на уроці, застосовуються методичні прийоми:збільшення чи зменшення площі, де проводиться гра;збільшення чи зменшення тривалості гри;збільшення чи зменшення кількості повторень гри або окремих її етапів;збільшення чи зменшення дистанції, яку пробігають гравці;ускладнення правил гри й перешкод, які повинні долати учні;введення додаткових пауз для відпочинку, під час яких можна звертати увагу на помилки.
Для того, щоб успішно провести урок із використанням українських рухливих народних ігор, потрібно дотримуватися таких правил:старанно готуватися до уроку, щоб зацікавити учнів;за можливості намагатися проводити такі уроки на свіжому повітрі;завжди чітко продумувати місце проведення ігор, зокрема, естафет;звертати увагу на зовнішній вигляд учнів;чітко продумувати всі елементи гри;досконало знати правила та зміст гри;реалізувувати міжпредметні зв’язки; застосовувати різні види й типи уроків;
на початку, в середині та в кінці ігор проводити бесіду; застосовувати диференційований підхід, постійно враховуючи статеві й вікові особливості учнів;пояснювати значення українських рухливих народних ігор та естафет для розвитку фізичних якостей учнів та їхнього активного відпочинку вдома;залучати до проведення ігор лише учнів, які мають спортивну форму;регулювати фізичне навантаження, слідкуючи за частотою серцевих скорочень (ЧСС);обов’язково дотримуватися вимог щодо організації уроку; вимагати від учнів особистої гігієни;забезпечувати правила безпеки й страхування.