Презентація "Вікові реакції дітей на стрес"

Про матеріал
Презентація "Вікові особливості дітей на стрес" розрахована для педагогів та батьків. Розповідається про особливості реакції дітей шкільного віку під час стресових ситуацій, надаються рекомендації для дорослих як реагувати на такі прояви поведінки
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Підготувала практичний психолог Вільшанського ЗЗСО І-ІІІ ступенів. Тимченко Р. В. Вікові реакції дітей на стрес

Номер слайду 2

СТРЕС Це емоційний стан організму людини, який виникає у напружених обставинах і виявляється у порушенні перебігу психічних процесів, координації рухів, у дезорганізації та гальмуванні всієї діяльності

Номер слайду 3

Види стресу. Негативний (дистрес) Позитивний (еустрес)

Номер слайду 4

Що викликає стрес у дітей?негативні думки або почуття до себе;небезпечне середовище;зміни в організмі, як-от на початку статевого дозрівання;вимоги школи — іспити та зростання обсягу домашніх завдань;проблеми з однолітками у школі та спілкуванням;великі зміни, такі як переїзд, зміна школи або розлучення батьків;хронічна хвороба, фінансові проблеми в родині або смерть близької людини

Номер слайду 5

Ознаки та симптоми стресу в дітей У стані стресу наш організм виробляє гормони адреналін і кортизол. Вони готують нас до негайних дій, також відомих як реакція «бийся або біжи». Це може впливати на дитину та проявлятися у такому. Фізичні прояви: Поверхневе дихання, пітливість і прискорене серцебиття. Головні болі, запаморочення та проблеми зі сном. Нудота, розлад травлення або проблеми з травленням. Збільшення або втрата ваги через переїдання чи недоїдання. Часті болі та нездужання. Емоційно-ментальні прояви: Дратівливість і злість, спалахи гніву або відстороненість від родини та друзів. Нехтування обов'язками, зниження ефективності виконання завдань або труднощі з концентрацією. Емоційний дистрес, наприклад, постійний сум або плач. Ці симптоми часто можуть призводити до ще більшого стресу. Важливо допомогти дитині знайти спосіб упоратися, щоб вона могла діяти відразу, щойно такий стан виникне

Номер слайду 6

Ознаки стресу у молодших школярівхарактерне помітне погіршення шкільної успішності, засмучення або бентеження. Та навіть небажання йти до школи, лягти спати або брати участь в спільних заняттях.серед ознак стресу можна згадати і постійні нічні кошмари, непослух, агресію або часті моменти роздратування. І все це регулярно

Номер слайду 7

Ознаки стресу у підлітків  соматичні (тілесні) реакції на критичні події, які проявляються у фізичних симптомах (біль у животі, головні болі, млявість тощо) проблеми зі сном, нічні кошмари підвищена збудливість або навпаки – апатія незібраність (розсіяність уваги) погіршення пам’яті, забудькуватість намотування волосся на палець, кусання нігтів, покашлювання, тремтіння рук (так звані конвульсивні прояви) спроба віддалитися від батьків, уникнення спілкування, замкненість поганий сон та кошмари, а від того сонливість у денний час та втрата сил небезпечна для здоров’я та життя поведінка (наприклад, спроби запису у територіальну оборону; знецінювання спроб дорослих забезпечити безпеку,зокрема відмова евакуюватися, йти у сховище; прогулянки у небезпечних місцях тощо) нехтування своїми звичними обов’язками спалахи гніву, агресивна поведінка, зокрема щодо близьких дорослих відмова від їжі

Номер слайду 8

Пам'ятайте Підлітки зазвичай тримають всі свої почуття у собі, що може призвести до розвитку депресивних станів. Вони також можуть робити вигляд, що «все нормально», коли це зовсім не так, і їм психологічно важко. Водночас, ваша ненав’язлива увага, доречні жарти, розмови про емоції та почуття (перш за все, говоріть про себе і не примушуйте говорити дитину), слова наснаги чи доторки, які дозволяє ваш підліток, здатні підтримати та надати дитині почуття єдності зі «своїми», безпеки та захищеності

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Як заспокоїти дітей під час стресу Спочатку заспокойте тіло. Дихайте. Вдихніть, а потім дуже повільно видихніть через рот Як регулювати дихання? Зверніть увагу - на те, як повітря проникає в легені і виходить; тепло? холодно? Уявіть собі - форму, колір і рух повітря Здійсніть зміну ритму - видихайте дуже повільно через стиснуті губи. Ви можете вимовити звук «Шшшшшш » Дихайте, рахуючи - Вдих - 1,2,3,4; Зупинка - 1,2; Довгий і повільний видих - 1,2,3... 6 Вам вдалося? Відмінно - повторіть цю вправу кілька разів Грайте з мильними бульбашками - плавно видихніть, щоб створити одну повітряну кулю. Стрибайте на місці - потрясіть своїм тілом, танцюйте під музику, яку ви любите

Номер слайду 11

Грайте з мильними бульбашками - плавно видихніть, щоб створити одну повітряну кулю. Стрибайте на місці - потрясіть своїм тілом, танцюйте під музику, яку ви любите. Збільшуйте фізичний контакт - обійми та масаж Після цього заспокойте свої думки. Говоріть про те, що відбувається - Присядьте здітьми на рівні очей. Використовуйте прості слова, не перевантажуйте їх інформацією, а закінчуйте з посилом надії, наприклад: «Разом ми сильні»

Номер слайду 12

НОРМАЛІЗУВАТИ Нормальні реакції на ненормальну ситуацію. Поясніть, що сирени та гудки дуже неприємніУ таких ситуаціях закономірними є такі реакції, як страх, тремтіння, плач, нервозність, відчуття занепокоєння, відмова виходити з дому. Це трапляється з багатьма людьми: дітьми та дорослими. Немає потреби соромитися чи турбуватися про свою реакцію - ми можемо допомогти собі її регулювати

Номер слайду 13

ОБ’ЄДНУВАТИСЯЗаохочуйте соціальні зустрічі - в соціальних мережах або особисті відвідини. Запропонуйте волонтерство та допомогу іншим членам вашої спільноти. Проводьте час разом з родиною - їжа, ігри, спорт

Номер слайду 14

ПІДТРИМУВАТИ НАДІЮДайте дітям відчуття контролю над ситуацією – визначте їм обов’язки та домашні справи (наприклад – відповідальність за обладнання дитячого куточку, ліхтарик, воду та ігри). Будь ласка, заохочуйте дітей бути активними та допомагати іншим бути активними. Нагадайте дітям, що це тимчасова ситуація, і подумайте про те, щоб у майбутньому повернутися до повсякденних справ. Які приємні речі ми б хотіли зробити?Побільше грайте, посміхайтеся та використовуйте гумор при кожній нагоді

Номер слайду 15

ТІЛЕСНІ ТЕХНІКИ боротьби зі стресом. Стрес може проявлятися у гіперактивності. Замість того, щоб заспокоювати дитину, дайте їй ще більше фізичного навантаження — зробіть разом активну зарядку, потанцюйте, пострибайте. Так само, якщо ви бачите, що дитина тремтить, можете розтерти її, або легенько розтрусити. Після такого штучного підсилення напруги згодом має прийти розслаблення. Пограйте з дитиною у гру «пиріжок», коли вона виступає тістом, а ви — пекарем. Тісто мнуть, замішують, розкочують, а потім «запікають у духовці» — накривають ковдрою і нагрівають диханням. Під час тривоги від невизначеності перше, що допомагає — відчути межі свого тіла. При тривожних станах допомагає концентрація на органах чуття. Пограйте з дитиною в гру. Називайте по черзі 3 речі, які ви зараз бачите/чуєте/відчуваєте на смак/запах/дотик. У ситуаціях зовнішньої напруги, якщо є така можливість, пропонуйте дітям будувати халабуди. Так дитина буде укріплювати хоч і в такий наївний спосіб відчуття безпеки. Окрім того, в кризах може бути корисною можливість побути на самоті. ВАЖЛИВО Діти дзеркало дорослих: якщо ви бачите, що дитина занадто знервована — варто стабілізувати власний емоційний стан!

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Дякую за увагу!Без стресових днів, безпечного середовища!

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
12 березня 2023
Переглядів
1174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку