Презентація "Вірші про війну. К.І.Галчинський. Ю.Друніна"

Про матеріал

Матеріал використовую у 7 класі при вивченні теми: " Друга світова війна у європейській поезії. К.Галчинський " Лист із полону". Висловити все про війну не вдасться нікому, тому що не має міри людському героїзму, стійкості, виявлених у війні, немає міри горю і стражданням, якими накрила всіх війна. Письменники, художники, кінорежисери, композитори звертаються у своїх творах до теми війни, щоб залишити в пам'яті події, які розкривають велич перемоги людського духу в цій страшній війні. Забуття – підстава для повторення. Величне з відстані років можна розгледіти краще....

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Висловити все про війну не вдасться нікому, тому що не має міри людському героїзму, стійкості, виявлених у війні, немає міри горю і стражданням, якими накрила всіх війна. Письменники, художники, кінорежисери, композитори звертаються у своїх творах до теми війни, щоб залишити в пам’яті події, які розкривають велич перемоги людського духу в цій страшній війні. Забуття – підстава для повторення. Величне з відстані років можна розгледіти краще, тому ще не одне покоління пильно вдивлятиметься у події тих років.

Номер слайду 2

Історична довідка 1 вересня 1939 року німецькі війська вдерлись до Польщі. До цього часу Німеччина вже приєднала до своєї території Австрію, частину Чехії , однак до цього часу не зустрічала серйозного опору своїм агресивним діям. В перший рік війни перед німцями стояло завдання: взяти воєнно – транзитний склад на півострові в Гданській бухті. Стійкість оборони нечисленного контингенту польських солдат стала несподіванкою для німецького командування. З 1 по 7 вересня 1939 року тривала оборона. Дві сотні поляків протистояли 3, 5 тисячам німецьких солдат. Німці направили в Гданську бухту навчальний лінкор, після перших невдач застосували важку артилерію та авіацію. Лише 2 вересня з 18:05 по 18:45 47 бомбардувальників скинули загалом 26,5 тонн бомб. В історію ця подія ввійшла під назвою оборона Вестерплятте.

Номер слайду 3

К.І. Галчинський «Пісня про солдатів Вестерплятте» (переклад Д.Самойлова) Когда пришли лихие дни и сгинули солдаты, на небо строем пошли они, солдаты с Вестерплятте. (А в том году было чудесное лето.) И пели так: - Для нас пустяк, что ранены сегодня, зато легко, чеканя шаг, идти в луга господни. (А на земле в том году была уйма вереску для букетов.) Стояли в Гданьске мы стеной, покуда не были смяты, теперь восходим в мир иной, солдаты в Вестерплятте. И тот, кто взор и слух напряг, услышит отдаленно в высоких тучах мерный шаг Морского батальона. А мы поем: - Превыше туч живем, на солнце греясь, пойдем гулять средь райских кущ, ломая райский вереск. Но если будет в дни зимы земля тоской объята, опять придем в Варшаву мы, солдаты с Вестерплятте.

Номер слайду 4

Запитання: Яким настроєм наповнив вас вірш? Від чийого імені веде оповідь ліричний герой? Які мовні засоби сприяють емоційному забарвленню твору? Чи є в даній поезії символи, їх значення і зміст?

Номер слайду 5

Дата народження 23 січня 1905 Місце народження Варшава Дата смерті 6грудня 1953  (48 років) Місце смерті Варшава Національність Поляк Мова творів Польська Рід діяльності поет, перекладач Роки активності:1 923—1953 Константи Ільдефонс Галчинський Konstanty Ildefons Gałczyński

Номер слайду 6

Біографічна довідка Константи Галчинський (Ільдефонс — його своєрідний псевдонім, прибране «поетичне ім'я») народився у Варшаві в сім'ї залізничного техніка. На початку Першої світової війни батьки Галчинського переїхали до Москви. Там Константи навчався в школі Польського комітету. 1918 року сім'я повернулася до Варшави. Закінчивши гімназію, Галчинський у 1923–1926 роках навчався уВаршавському університеті на відділенні класичної англійської філології. Як зазначив Роман Лубківський, гуманітарна освіта дала Галчинському «не тільки знання зі світової культури та мистецтва, а й змогу відчути поезію ніби зсередини, блискуче оволодіти прийомами віршування — від гекзаметра до верлібру». У 1931–1933 роках Галчинський працював референтом із питань культури в польському консульстві в Берліні. У 1934–1936 роках поет із сім'єю мешкав у Вільнюсі. 1939 року поета призвали до армії. Уже 17 вересня рядовий піхоти Галчинський потрапив у німецький полон. Він п'ять із половиною років провів у таборі для військовополонених. Після війни працював у популярному журналі «Пшекруй» («Огляд»). Злигодні воєнних років підірвали здоров'я поета. Перші два інфаркти — 1940 та 1952 років — Галчинський переміг, а третій виявився фатальним: 6 грудня 1953 року поета не стало.

Номер слайду 7

Могила Константи Галчинського та його дружини Наталії

Номер слайду 8

Його доля трагічна не тільки тому, що він поет, але і тому, що він поляк І половини ХХ століття. Він пройшов через всі кола пекла польської національної катастрофи 1939 року. Писав вірші, де були місяць, скрипка і музика Баха. Всі заплутані вузли його життя розрубала війна. 24 серпня 1939 року Константи Галчинський отримує мобілізаційну повістку. А вже 17 вересня він потрапляє в полон. Два вірші, датовані 16 вересня, - «Пісня про солдатів Вестерплятте » і «Сон солдата» - дружині поета Наталії передає один із друзів. А потім шестирічне табірне життя поета. Інколи до дружини, Наталії Галчинської, доходять вірші її чоловіка…

Номер слайду 9

Чому цінитель поезії сьогодні, у XXI столітті, читає К. І. Галчинського? Щоб „здобути особливу художню інформацію" ? Щоб відчути дихання війни? Щоб проникнути в думки поета? Щоб самому пережити катарсис? - Все так, але все ж таки не пояснює того очевид-ного факту, що ми маємо справу не просто з феноменом талановитого національного поета, а з лірикою світового масштабу. Вірші К.І. Галчинського відкривають нам нові обрії бачення світу і водночас допомагають „вивчити темну мову" життя .

Номер слайду 10

Якщо Пушкін – сонце російської поезії, то Галчинський – зелений листок поезії польської. Його творчість ще мало відома в Україні, відкриття його багатопланової творчості попереду. Сьогодні з його творчості ми можемо дізнатися про долю маленької людини у вирі великої війни. 

Номер слайду 11

З кожним роком все далі і далі від нас героїчні та трагічні події Великої Вітчизняної війни,яка була одним із важких випробувань для багатьох народів, які вони з честю витримали.

Номер слайду 12

 Я никогда героем не была, Не жаждала ни славы, ни награды. Дыша одним дыханьем, Я не геройствовала, а жила. Ю. Друнина Поетеса Юлія Володимирівна Друніна пройшла санітаркою всю війну і зберегла про неї пам'ять на все життя.

Номер слайду 13

Застенчивость. Тургеневские косы. Влюбленность в книги, звезды, тишину, Но отрочество поездом с откоса Вдруг покатилось с грохотом в войну.  Вона сказала про себе: «Я родом не з дитинства, з війни…»:

Номер слайду 14

Юлія Володимирівна Друніна народилась 10 травня 1924 року в Москві. Їй виповнилось сімнадцять, коли почалась війна. Було дуже образливо, коли її, сімнадцятилітню не взяли на фронт (брали з вісімнадцяти). Юля заздрила тим дівчатам, які були старшими на один рік, - вони могли попасти на фронт: в санінструктори, в стрілкові батальйони, в авіацію, в радистки…

Номер слайду 15

Війна в житті Юлії Друніної закрила все. Більша частина її віршів – воєнної тематики, ця тема проривалася в її творчості і через двадцять, і через тридцять, і через сорок років після війни. 

Номер слайду 16

Спробуйте визначити тему вірша. Якою ви уявляєте героїню? Якого вона віку?  Спробуйте передбачити події, які будуть описані в творі.  Знайомство з поезією “Зінка”

Номер слайду 17

Після прибуття на фронт Юлія Друніна отримала призначення в 667-й стрілецький полк. В цьому ж полку воювала санінструктор Зінаїда Самсонова, яка загинула 27 січня 1944 року. Посмертно удостоєна звання Героя Радянського Союзу. Саме їй Друніна присвятила свій вірш.  Історія написання

Номер слайду 18

Зинка Памяти однополчанки - Героя Советского Союза Зины Самсоновой. 1. Мы легли у разбитой ели, Ждем, когда же начнет светлеть. Под шинелью вдвоем теплее На продрогшей, сырой земле. Знаешь, Юлька, я против грусти, Но сегодня она не в счет. Где-то в яблочном захолустье Мама, мамка моя живет. У тебя есть друзья, любимый, У меня лишь она одна. Пахнет в хате квашней и дымом, За порогом бурлит весна. Старой кажется: каждый кустик Беспокойную дочку ждет. Знаешь, Юлька, я против грусти, Но сегодня она не в счет... Снова рядом в сырой шинели Отогрелись мы еле-еле, Вдруг нежданный приказ: "Вперед!" Светлокосый солдат идет. 2. С каждым днем становилось горше, Шли без митингов и знамен. В окруженье попал под Оршей Наш потрепанный батальон. Зинка нас повела в атаку, Мы пробились по черной ржи, По воронкам и буеракам, Через смертные рубежи. Мы не ждали посмертной славы, Мы хотели со славой жить. ...Почему же в бинтах кровавых Светлокосый солдат лежит? Ее тело своей шинелью Укрывала я, зубы сжав, Белорусские ветры пели О рязанских глухих садах.

Номер слайду 19

3. - Знаешь, Зинка, я против грусти, Но сегодня она не в счет. Где-то в яблочном захолустье Мама, мамка твоя живет. У меня есть друзья, любимый, У нее ты была одна. Пахнет в хате квашней и дымом, За порогом бурлит весна. И старушка в цветастом платье У иконы свечу зажгла. Я не знаю, как написать ей, Чтоб тебя она не ждала...  * * * Целовались. Плакали И пели. Шли в штыки. И прямо на бегу Девочка в заштопанной шинели Разбросала руки на снегу. Мама! Мама! Я дошла до цели... Но в степи, на волжском берегу, Девочка в заштопанной шинели Разбросала руки на снегу.

Номер слайду 20

Яка особливість побудови твору? Який рядок підкреслює протиріччя «жінка - війна»? Які відчуття викликав вірш Ю.Друніної особисто у вас? Який ідейний зміст твору? Бесіда за прочитаним твором 

Номер слайду 21

Кілька поранень, контузія – і 21 листопада 1944 року отримує документ «… непридатна до військової служби ». З дитинства вона мріяла стати літератором, тому без вагань подала документи до Літературного інституту імені Горького, але їй було відмовлено. Тоді вона просто прийшла на лекцію разом зі студентами і залишилась. Ніхто не посмів відмовити заслуженій фронтовичці. «Як добре бути двадцятилітнім інвалідом!» - щиро раділа вона. 

Номер слайду 22

Через багато років під час поїздки по ФРН її, вже відому поетесу, запитали: «Як ви зуміли зберегти ніжність і жіночність після участі в такій жорстокій війні?» Вона відповіла: «Для нас весь сенс війни з фашизмом саме в захисті цієї жіночності, спокійного материнства, благополуччя дітей, миру для нової людини». 

Номер слайду 23

Я порою себя ощущаю связной Между теми, кто жив И кто отнят войной. 

Номер слайду 24

ppt
Додав(-ла)
Tymoshchuk Lubov Stefanivna
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
31 серпня 2018
Переглядів
6407
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку