Урок зарубіжної літератури у 7 класі. Тема: Джеймс Олдрідж «Останній дюйм».

Про матеріал

Мета: навчити бачити проблему твору, розмірковувати над нею, висловлювати своє

судження; вдосконалювати навички текстологічного аналізу твору; виховувати

культуру зв'язного мовлення, культуру відповіді, вміння обстоювати власну думку.

Обладнання: портрет Джеймса Олдріджа.

Перегляд файлу

                                     Урок зарубіжної літератури  у 7 класі

Тема уроку. Джеймс  Олдрідж «Останній дюйм». Формування характеру Деві за надзвичайних

                      обставин. Необхідність боротьби «до останнього дюйма», а також  подолання   

                      «останнього  дюйма», що розділяє людей, - провідна думка оповідання.

Мета:           навчити бачити проблему твору, розмірковувати над нею, висловлювати своє

                      судження; вдосконалювати  навички текстологічного аналізу твору; виховувати

                      культуру зв’язного мовлення, культуру відповіді, вміння обстоювати власну думку.

Обладнання:   портрет Джеймса  Олдріджа.

 

                                                          Хід  уроку

І.Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Слово вчителя .

- Читаючи  оповідання «Останній дюйм». Ми розмірковуємо над дуже серйозними проблемою -

взаємини  між батьками та дітьми.

Чи тільки над подіями твору Джеймса Олдріджа ми розмірковуємо?

Навіщо ми торкаємося цієї проблеми? Що ми хотіли б почути  сьогодні на уроці?

ІІІ.Актуалізація  опорних знань, умінь  та навичок. Перевірка домашнього завдання

-До якого ж засобу звертаються дорослі, коли хочуть зрозуміти своїх дітей?

-Що про це говориться у творі?

-Чи згодні ви з тим, що варто звертатися до цього засобу?

Іv.Формування нових знань, умінь та навичок

1.Бесіда з учнями

*Скільки описів польоту в оповіданні? (Два: туди й назад)

*Який опис детальнішій, яскравіший? Чому саме?

*Як орієнтується хлопець у польоті?

*Що допомагає й водночас заважає йому?(Вітер)

*Що свідчить про те, що хлопчик насправді боїться , що це для нього дуже суворе випробування? (Деві вирішив, що вже ніколи більше не зможе плакати. У нього на все життя висохли сльози»)

*Яку хвилину Бен назвав вирішальною?

2. Переказ  епізоду «Посадка літака»

*Яку фразу  у першому і останньому описі польоту повторює автор? («Шість дюймів»)

*Що таке дюйм?

*Прочитайте останні рядки абзацу, де описано посадку.(«Він раптом зрозумів, що виживе, - він дуже боявся померти і зовсім не хотів здаватися».)

*Як ви гадаєєте,чому автор не закінчив своє оповідання цими словами?

*Яку роль відіграє остання частина твору?

*У чому полягає перемога героїв?

*Чого навчила й яку допомогу надала їм екстремальна ситуація?

*Як ви вважаєте,чи зміняться їхні  взаємини? Наведіть докази (останній абзац).

*Прокоментуйте назву оповідання. Чи  тільки у прямому розумінні вжито словосполучення «останній дюйм»?

V.Розвиток мовлення

Робота над усним твором – мініатюрою «Подальше життя батька й сина».

Спільне  складання  вчителем  та учнями  плану й сюжетної  лінії  твору – мініатюри.

VІ.Підбиття  підсумків уроку з використанням  прийому  «Вільний  мікрофон»

Чи  саме на таке  закінчення твору сподівався?

Чого  я  навчився, прочитавши книгу?

Чи  треба було  включати цей твір  до шкільної  програми  для семикласників, чи краще  було б зачекати, поки  вони подорослішають?

vІІ.Оцінювання учнів.

VІІІ.Домашне завдання.

Прочитати  або переказати  батькам  оповідання «Останній дюйм» і записати їхні думки  щодо твору.

docx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
17 вересня 2018
Переглядів
2440
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку