Перш за все успішне формувальне оцінювання відбуватиметься тоді, коли сам педагог відчуватиме себе в емоційно-гармонійному стані спокою. Адже саме педагог формує навчальне середовище для дитини. Емоційне середовище – це сукупність загальних і специфічних педагогічних умов що забезпечують емоційну підтримку і стабілізацію емоційно-комфортної атмосфери в групі, що створюють відповідний емоційний настрій, різноманітно активізують розвиток емоційної сфери дітей і сприяють оволодінню навичками емоційної регуляції.
Під час здійснення формувального оцінювання важливо не протиставляти дітей один одному. Стимулом розвитку має бути співвідношення роботи (дії, відповіді) з тим, як дитина працювала раніше. Доцільно активно акцентувати увагу лише на позитивній динаміці досягнень здобувачів освіти. Это изображение, автор: Неизвестный автор, лицензия: CC BY
Перш за все потрібно використовувати Індивідуальний підхід до кожної дитини. Враховувати її темперамент, характер, емоційно-вольові навички, вплив оточення (сімейне, особисте), життєві труднощі, вікові кризи. В формувальному оцінюванні важливо використовувати позитивні прояви всіх аспектів особистості дитини. Это изображение, автор: Неизвестный автор, лицензия: CC BY-SA
Заохочувати. Заохочення — це спосіб педагогічного впливу на особистість, що виражає позитивну оцінку вихователем поведінки вихованця з метою закріплення позитивних якостей і стимулювання до діяльності. Проте заохочення не повинно перетворюватися у захвалювання, тому що тоді воно гальмуватиме прагнення до діяльності. Заохочення має бути своєрідним психологічним підживленням.
При Спостереженні за навчальною та іншими видами діяльності дитини керуватися такими принципами: Незалежність;Прозорість;Надавати перевагу позитивним аспектам;Враховувати різні чинники, що впливають на дитину (самопочуття, сім’я, настрій, погода та інше);Відзначати труднощі, які негативно впливають на навчальну діяльність та поведінку дитини. Намагатися допомогти дитині подолати їх.