Презентація "Влада і лідерство"

Про матеріал
Дана презентація містить слайди на тему:"Влада. Лідерство". Вона може бути використана при проведенні відкритого уроку. Вказано хто такий лідер, які форми влади існує
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Презентація з дисципліни «Менеджмент”на тему : “Влада та Лідерство ”.

Номер слайду 2

ПЛАН:1. Поняття влади ;2. Типи влади ;3. Поняття лідерства ;4. Функції лідерства ;5. Стилі керівництва ;6. Прийоми і методи ефективного керівництва ;

Номер слайду 3

Влада в менеджменті — реальна можливість впливати на поведінку інших, змінювати їх у визначеному напрямі. Влада є необхідною умовою успішної діяльності організації.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Влада - здатність і можливість втілювати свою волю, справляти визначальний вплив на діяльність, поведінку і загалом долю інших людей за допомогою авторитету, права, шляхом насилля (державна, економічна, політична, сімейна); центральна, організаційна та регулятивно-контрольна засада політики; одна з найвагоміших та найдавніших проблем суспільно-політичного знання; проблема культури суспільства й життя конкретної людиниr

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Основні форми влади: Влада, яка базується на примушенні Влада, яка базується на винагороді Експертна влада Еталонна влада. Традиційна влада

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Влада може сприймати різні форми, в тому числі утилітарну, авторитарно-нормативну і об'єднану. Утилітарна влада - це вплив на людину за допомогою сильних мотивів. Виконавець завдання знає, що при його виконанні він отримає певну винагороду. Авторитарно-нормативна влада - це законна влада і виконавець розуміє що його обов'язком є визнання вказівок керівника. Об'єднана влада - це влада, яка встановлюється групою, може бути великою і неусвідомленою, але поведінка працюючих повинна вписуватися в норми і культуру організації. Фахівці розробили декілька підходів до класифікації типів влади. Останні наукові джерела виділяють десять типів влади, які поділені на дві групи і мають особисту та організаційну основу. Типи влади

Номер слайду 10

Особистісну основу влади складають такі джерела: 1. Експертна влада ґрунтується на здатності керівника в силу своєї підготовки і рівня освіти оцінити знання, майстерність, талант, навички підлеглих, що допомагає досягти успіху, оскільки підлеглі вірять у високий професіоналізм керівника. 2. Еталонна влада полягає у використанні впливу лідера завдяки наявності у нього привабливості і захоплюючих характеристик (сила особистих якостей, стиль керівництва), які охоче наслідуються підлеглими. При наявності почуття поваги до керівника підлеглі з ентузіазмом виконують розпорядження і більш лояльно ставляться до нього. Еталонну владу іноді називають харизматичним впливом, характеристиками якого є: обмін енергією; вражаюча зовнішність; незалежність характеру і висока самостійність; добрі ораторські здібності; захопленість своєю особою; впевнена манера триматися і висока зібраність.3. Правова влада полягає в тому, що кожний керівник використовує надане йому право в межах своїх здібностей. Підлеглі відіграють важливу роль у використанні цього типу влади. Важливо від них здобути визнання право на владу, яке має чіткі межі застосування.4. Інформаційна влада - це влада, яка базується на можливостях доступу до необхідної і важливої інформації, умінні її використання на підлеглих. Інформація дозволяє керівнику приймати оптимальні рішення і тим самим здійснювати владні повноваження. Координація інформаційних потоків і контроль за комунікаційною мережею роблять людину владною. 5. Потреба у владі полягає у бажанні мати вплив на підлеглих. Це джерело влади проявляється у наступному: наполегливої поради і бажання надати допомогу; виклик емоцій у підлеглих, а також укріплення своєї репутації.

Номер слайду 11

Організаційну основу влади складають такі джерела:1. Прийняття рішення як джерело влади проявляється в тій мірі, в якій носій влади може впливати на конкретне рішення. Це джерело влади зв'язано не тільки з особою, яка приймає рішення. 2. Влада винагород передбачає вплив позитивних емоцій, що дає змогу досягнення і розвитку бажаних або усунення небажаних рис у поведінці підлеглих. Винагорода є одним із самих давніх і широко використовуваних джерел влади. В значній мірі влада винагородження визначається рівнем формального права на владу. Для активного впливу на поведінку і діяльність підлеглих треба знати їх потреби, ціннісні орієнтації, а також ставлення до окремих видів винагород і стягнень. На практиці використовуються різні форми доплат до основної ставки, моральне стимулювання, підвищення кваліфікації, просування по службі, представлення до державних нагород, винесення подяки, вручення грамоти та інше.3. Влада примусу - це застосування керівником різних форм стягнень до осіб, що допускають порушення встановлених правил, норм і нормативів. Для здійснення цієї влади використовуються такі форми: критика наодинці, зауваження, обговорення на зборах колективу, попередження, догана, штраф, пониження в посаді, звільнення та ін. В основі цього джерела влади лежить страх. 4. Влада над ресурсами полягає в регулюванні доступності до ресурсів у зв'язку з їх об'єктивною обмеженістю. Організація має потребу у визначених об'ємах різних ресурсів: сировини і матеріалах, робочий силі, фінансових коштах, устаткуванні, техніці та ін. 5. Влада зв'язків будується на здатності особи впливати на інших людей через його зв'язки з впливовими особами. При цьому мова йде не про реальні зв'язки, а лише про віру в реальність їх існування у тих, на кого здійснюється вплив. Нерідко окремі особи, які хочуть влади такого роду, звертаються до створення легенд і чуток про себе.

Номер слайду 12

Основними формами влади є: заснована на примусі, заснована на винагороді, експертна, еталонна (харизма), законна (традиційна) тощо. Заснована на примусі, якщо підлеглий відчуває, що керівник може його позбавити певних ресурсів, благ або звільнити з роботи тощо. Заснована на винагороді, якщо підлеглий відчуває, що керівник може задовольнити ті чи інші його потреби. Експертна, якщо підлеглий вірить у достатні знання керівника для прийняття ефективних рішень. Еталонна (харизма), якщо підлеглий сприймає поведінку керівника як приклад для себе. Законна (традиційна), якщо підлеглий вірить у законність рішень вищого за рівнем керівника і тому підкоряється безпосередньому керівнику.

Номер слайду 13

Міцність влади залежить від багатьох обставин, але в цілому має тенденцію до послаблення. Розвиток ситуації в умовах безвладдя залежить від компетентності, грамотності, професіоналізму, цілей, цінностей колективу, бажанням неформального лідера направити дії людей в позитивне русло. Якщо такий лідер є, ситуація може бути взята під контроль керівництвом більш високого рангу і приведена в норму. Якщо серед підлеглих лідера не має, безвладдя набуває рис анархії, що є небезпечним. Для ефективного функціонування організації необхідно додержуватися оптимального співвідношення залежностей двох видів: підлеглих від керівника і керівника від підлеглих. Це називається балансом влади.

Номер слайду 14

Поняття лідерства Проблема лідерства ще з початку ХХ ст. дедалі частіше почала привертати до себе увагу, особливо в нестабільні періоди  соціального розвитку. Проте, систематичне, цілеспрямоване і широке вивчення лідерства почалось тільки за часів Ф. Тейлора. Разом з тим, до сьогоднішнього часу так і не досягнуто повної згоди, щодо поняття лідерства і методів його вивчення.  

Номер слайду 15

Лідерство (англ. Leadership) — реалізація організаційного керівництва, яка реалізується топ-менеджментом. Лідерство охоплює (але не обмежується тільки цим) розробку бачення,планування, прийняття рішень, мотивування, організацію, розвиток, наділення повноваженнями і спрямування діяльності людей на досягнення конкретних цілей. Лідерство — це різновид влади, специфікою якої є спрямованість зверху вниз, а також те, що її носієм виступає не більшість, а одна людина або група осіб. Лідерство — це управлінський статус, соціальна позиція, пов'язана із прийняттям рішень, це керівна посада. Така інтерпретація лідерства випливає зі структурно-функціонального підходу, що припускає розгляд суспільства як складної, ієрархічно організованої системи соціальних позицій і ролей. Заняття в цій системі позицій, пов'язаних з виконанням управлінських функцій (ролей), і дає людині статус лідера. Іншими словами, як відзначає Даунтон, лідерство — це «становище в суспільстві, що характеризується здатністю особи, що це становище займає, скеровувати й організовувати колективну поведінку деяких або всіх його членів». Лідерство — це вплив на інших людей. Поняття лідерства

Номер слайду 16

Лідерство - це тип управлінської взаємодії, який ґрунтується на більш ефективному для даної ситуації поєднанні різних джерел влади і спрямований на спонукання людей до досягнення загальних цілей. Лідер - особа, що має загальне визнання групи, до якої прислухаються і яка здатна вести за собою людей. Вплив лідера має, як правило, два джерела:особистий авторитет (члени групи визнають лідера завдяки його положенню, досвіду, майстерності, освіті тощо);харизматичні властивості (людяність, ввічливість, моральність тощо). Лідерство в організації проявляється через особливі типи взаємостосунків.

Номер слайду 17

{775 DCB02-9 BB8-47 FD-8907-85 C794 F793 BA}Тип взаємостосунків. Характеристика"Майстер - раб"Влада лідера абсолютна, змінити рішення лідера послідовники не в змозі (неефективне лідерство)"Начальник - підлеглий"Власне управління, ґрунтується на владі посади"Учасник - учасник"Самоуправління"Лідер - послідовник"Ефективне лідерство, ґрунтується на авторитеті лідера. ТИПИ ВЗАЄМОСТОСУНКІВ У ЛІДЕРСТВІ

Номер слайду 18

Лідерство за своїм характером виявляється по-різному, Так розрізняють таких лідерів:1. «бунтарів», що здатні організувати бунт, голосно протестувати, але повести за собою далі не можуть, бо угасають;2. емоційних лідерів – що спираються на симпатії колективу;3. «тактиків», які володіють стратегією і тактикою для одержання влади і реалізації її в дії. Це дуже небезпечні лідери, адже їхня діяльність часто носить опозиційну спрямованість і такі ватажки здатні не просто підняти й емоційно запалити інших, але і повести їх за собою. Вони зазвичай є ідеалом для тих, хто слідує за ними;4. «організатори» – раціональні, розумні, поєднують у собі всі кращі властивості інших типів. Вони здатні управляти великою кількістю людей раціонально й ефективно.

Номер слайду 19

характеристики лідера;позицію, потреби й інші характеристики його послідовників; характеристику організації — її мету, структуру, природу завдань, котрі має бути виконано; соціальне, економічне і політичне середовище. Лідерство включає:

Номер слайду 20

мистецтво бути рівним, тобто здатність налагоджувати й підтримувати систему відносин з рівними собі людьми;мистецтво бути керівником, тобто здатність керувати підлеглими, долати труднощі та вирішувати всі проблеми, що приходять до керівника разом з владою та відповідальністю;Головні риси, які мають бути властиві лідерові в сучасній діловій організації, такі: 

Номер слайду 21

захист підприємця — здатність іти на виправданий ризик і впровадження інновацій в організації;мистецтво самоаналізу — здатність розуміти позицію лідера, його роль в організації, вміння бачити те, як він впливає на організацію;

Номер слайду 22

мистецтво обробляти інформацію — здатність побудувати систему комунікацій в організації, одержувати надійну інформацію та ефективно її оцінювати;мистецтво приймати нестандартні управлінські рішення - здатність знаходити проблеми та рішення в умовах, коли альтернативні варіанти, дії, інформація та цілі незрозумілі або викликають сумнів;

Номер слайду 23

мистецтво розподіляти ресурси в організації — здатність вибрати потрібну альтернативу, знайти оптимальний варіант умов обмеженості часу та недоступності інших видів ресурсів;мистецтво розв'язувати конфлікти — здатність виступати в ролі посередника між двома сторонами в конфлікті, врегульовувати неприємності, пов'язані з психологічними стресами;

Номер слайду 24

Особисті риси лідерабачення ситуації, проблемицілісність характерубезкорисливістьприхильність до організаціїтворчі здібності 

Номер слайду 25

уміння спілкуватися уміння ризикуватиуміння знаходити прості рішення складних проблемурівноваженістьвисока вимогливість

Номер слайду 26

1) повноваження;2) вплив;3) влада. Категорії лідерства:

Номер слайду 27

формально санкціоноване право впливати на поведінку підлеглих. Повноваження

Номер слайду 28

Така поведінка однієї особи, яка вносить зміни в поведінку іншої. З точки зору управління важливим є не вплив взагалі, а такий вплив, який забезпечує досягнення цілей організації. Вплив

Номер слайду 29

Основні форми впливу: Переконанняефективна передача своєї точки зору. Базується на владі прикладу чи владі експерта, але відрізняється тим, що виконавець повністю розуміє, що він робить і навіщо. Вплив через участьменеджер залучає підлеглого до прийняття рішень і сприяє вільному обміну інформацією

Номер слайду 30

Результативність управління залежить від способу реалізації менеджером наданих йому повноважень для досягнення цілей організації

Номер слайду 31

ФУНКЦІЇ ЛІДЕРСТВА

Номер слайду 32

1 . Лідер створює середовище для реалізації певної мети. 2 . Об'єднання членів групи.3 . Формування групи та індивідів в ній. 4 . Управління психологічним кліматом колективу . 5 . Створення синергетичного ефекту. 6 . Лідер, як представник групи . 7 . Лідер, як символ групи . 8 . Лідер, як провідник світогляду . 9 . Мотивація . 10 . Цілеспрямованість. 11 . Розподіл повноважень. 12 . Захист членів групи. 13 . Прийняття рішень. 14 . Контроль. Функції лідера

Номер слайду 33

ФУНКЦІЇ ЛІДЕРСТВА – визначаються цілями, які ставлять перед собою лідери, та ситуацією, в якій вони діють. Найбільш загальними з них є функції вираження соціальних інтересів, новаторська, інтегративна, організаторська й комунікативна. Функції лідерства

Номер слайду 34

Особа може стати лідером лише тоді, коли виражає інтереси тієї спільності людей, на лідерство в якій вона претендує. Це може бути як відносно невелика група людей, так і соціальна спільність – класова, етнічна, демографічна, професійна чи територіальна.1. Функція Вираження соціальних інтересів

Номер слайду 35

Для того щоб стати лідером, обійняти певну керівну посаду, претендент на лідерство має запропонувати щось нове порівняно з попереднім керівником. Ця функція означає, що лідер свідомо вносить нові, конструктивні ідеї соціального устрою. Він формулює нові соціальні цілі й завдання, обґрунтовує стратегічні пріоритети й тактичні засоби їх досягнення і розв’язання.2. Новаторська функція

Номер слайду 36

Підтримка соціальної цілісності суспільства неможлива без цілеспрямованих зусиль щодо згуртування всіх соціальних спільностей. Інтегративна функція спрямована на підтримку цілісності і стабільності суспільства, громадянського миру і злагоди. Подолання кризових явищ і своєчасне розв’язання суперечностей сприяють розвитку інтегративних суспільних процесів і підтримці цілісності соціальної системи.3. Інтегративна функція

Номер слайду 37

Полягає у втіленні цілей і завдань, які стоять перед суспільством і відображені у програмі лідера, в конкретні дії. 4. Організаторська функція

Номер слайду 38

Полягає в забезпеченні лідерами зв’язку як між масами й політичними інститутами, так і між самими політичними інститутами.5. Комунікативна функція

Номер слайду 39

Особливості виконання лідером названих функцій залежать від типу групи й характеру її діяльності. Типова для лідера манера поведінки називається стилем лідерства. Існує три стилі: — авторитарний — система твердих прийомів управління (впливу), припинення ініціативи, підлеглих, одноосібне прийняття рішень і деталізований контроль за виконанням;

Номер слайду 40

— демократичний — заохочення ініціативи підлеглих, спільне обговорення проблем, колегіальне прийняття рішень, загальний контроль за виконанням, м’які прийоми управління; — стиль потурання — відмова від управління й втручання в дії підлеглих, повна передача їм ініціативи й відповідальності.

Номер слайду 41

Стиль керівництва Стиль керівництва – це звична манера поведінки керівника щодо підлеглих. Автократичний стиль – це поведінка керівника, який має достатній обсяг влади для нав’язування своєї волі підлеглим.  Основними позитивними характеристиками керівника-автократа є: відданість, ризикованість, оперативність, настирливість тощо. Негативним у керівника-автократа є: надмірна централізація влади, свідоме обмеження контактів з підлеглими, нетерпимість до заперечень, формальне проведення нарад, перевищення меж законів, часте застосування адміністративних стягнень тощо.

Номер слайду 42

Демократичний стиль – це поведінка керівника, який намагається не нав’язувати свою волю підлеглим, а створює клімат у колективі, де працівники мотивують себе самі до праці через потреби вищого рівня.  Основними позитивними характеристиками керівника-демократа є справедливість, повага до підлеглих, турбота про них, делегування другорядних питань підлеглим, прислуховування до думок підлеглих, доведення вказівок підлеглим у вигляді пропозицій, порад і навіть прохань, інформування колективу про стан справ та перспективи розвитку організації тощо. Ліберальний стиль – це поведінка керівника, який надає своїм підлеглим майже повну волю у виборі завдань та контролю за ними. Основними позитивними характеристиками керівника-ліберала є: ввічливість, добродушність до підлеглих, готовність вислуховувати пропозиції і навіть критику підлеглих тощо. Негативним у керівника-ліберала є: відсутність ініціативи, очікування вказівок зверху, невпевненість, легкість впливу оточуючих, невимогливість до підлеглих, легко роздає нереальні обіцянки, безконтрольність, якщо вказівка не виконується підлеглим, може виконувати її сам тощо.

Номер слайду 43

Методи управління персоналом – це конкретні способи та прийоми здійснення управлінської діяльності. Залежно від міри примусовості методи управління персоналом можна поділити на:І. Силові методи: ІІ. Економічні методи: ІІІ. Соціально-психологічні та виховні методи:

Номер слайду 44

 Силові методифізичний примус;правові методи:система законодавчих актів країни та регіону;система нормативно-директивних документів фірми та контролюючої організації;адміністративні – система планів, програм, завдань організації – стандарти, інструкції, регламенти, делегування повноважень і відповідальності.

Номер слайду 45

Економічні методиметоди, врегульовані на макрорівні – податкова система та фінансово-кредитний механізм держави;2) методи, що регулюються на макрорівні: система матеріального стимулювання, система відповідальності за якість та ефективність роботи.

Номер слайду 46

Соціально-психологічні та виховні методи виявлення і врахування психологічних особливостейкожного члена трудового колективу (анкетування, спостереження, фотографія робочого дня);2) мотивація трудової діяльності;3) формування організаційної культури підприємства;4) встановлення сприятливої психологічної атмосфери;5) забезпечення можливостей для самореалізації.

Номер слайду 47

Дякую за увагу.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Потапова Елена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додав(-ла)
Ісаєнко Галина
Додано
26 січня 2019
Переглядів
9446
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку