узагальнити знання про водні ресурси;
формувати уявлення людей про цінність та значення води у житті людей;
провести необхідні аналізи води;
систематизація та обробка отриманої інформації
Актуальність проекту : Вода – це один з найважливіших факторів впливу на наше здоров’я Підготували: Учні 9 – А класу Мінкова Анна, Пашкевич Дар'я, Ілюченко Таїсія 1
Номер слайду 2
Мета проекту : нагадати людям про значення води для їхнього життя; провести аналіз відібраних проб води на відповідність органолептичних показників та на вміст хлоридів, для інформування батьків та учнів НВК 176 про стан питної води Завдання проекту: узагальнити знання про водні ресурси; формувати уявлення людей про цінність та значення води у житті людей; провести необхідні аналізи води; систематизація та обробка отриманої інформації 2
Номер слайду 3
Очікувані результати : усвідомлення людьми якості та кількості запасів природної води; дослідження органолептичних показників відібраних проб води лабораторним методом; визначення вмісту хлоридів у пробах води та порівняння з ГДК хімічним методом 3
Номер слайду 4
Етапи роботи над проектом Зміст проектної діяльності Забезпечення реалізації проекту Виконавці І – етап постановка мети – усвідомлення учнями задачі Спрямування до мети; Формування проблеми проекту; Обдумування шляхів вирішення проблеми Призначення координатора; Висування ідей учнями, аргументування своїх думок Учасники проекту ІІ – етап планування роботи – вибір раціонального способу дій Робота в бібліотеці - збір необхідної інформації; Відбирання проб води для аналізу; У лабораторії з вчителем дослідження органолептичних показників води; Поїздка до «Київського міського лабораторного центру Міністерства Охорони Здоров’я України» для дослідження проб води на вміст хлоридів Розподіл обов’язків. Збір інформації. Відбирання проб води Учасники проекту. Поліщук С,І, Новікова Н.Ю. ІІІ – етап виконання – реалізація діяльності 1. Узагальнення та обговорення отриманих результатів Самостійна робота учасників проекту Учасники проекту, вчителі ІV – етап перевірки результатів Презентація проекту Висвітлення результатів проекту на конференції університет «КРОК» Учасники проекту, вчителі 4
Номер слайду 5
Водні ресурси Водні ресурси – це поверхневі та підземні води, придатні для використання людиною. 5
Номер слайду 6
Кількість води Людина на 70 – 80 % складається з води. Головний мозок кожного з нас на 75 % складається з рідини, то ж її нестача може становити смертельну небезпеку, потерпають нирки, серце, печінка. Вода потрібна всім клітинам нашого організму, від цього залежить ріст, доставляння та засвоєння поживних речовин, регуляція температури тіла. 6
Номер слайду 7
Якість води Вода має бути: безпечною в епідеміологічному відношенню (не містити патогенних збудників); мати не шкідливий хімічний склад (не містити токсичних, радіоактивних речовин, та залишків шкідливих речовин); - мати цілющі органолептичні властивості (мати температуру, не мати запаху, кольору , присмаку та бути прозорою) Якість води – це поєднання хімічного та біологічного складу, фізичних властивостей води, яке зумовлює її придатність для певних видів використання 7
Номер слайду 8
Екологічний аспект Експерти відзначають, що близько 2 – х млрд. тонн відпрацьованої води, щоденно скидається в річки і моря, викликаючи поширення хвороб і завдаючи непоправної шкоди екосистемам. Нині ми є свідками того, що практично всі поверхневі, а в окремих регіонах і підземні, води в Україні за рівнем забруднення не відповідають гігієнічним нормам якості питної води. Найбільшими забруднювачами поверхневих водних об’єктів продовжують залишатися промислові підприємства енергетичної галузі, чорної металургії, хімії і нафтохімії, комунальне та сільське господарство. 8
Номер слайду 9
Визначення прозорості води Визначення колірності (забарвленості) води Оцінка органоліптичних показників якості води відібраних проб (лабораторним методом) 9
Номер слайду 10
Оцінка органоліптичних показників якості води відібраних проб (лабораторним методом) Визначення запаху води Визначення присмаку води 10
Номер слайду 11
Підготовка проб води для аналізу 11 У рамках проекту було проведено аналіз води в Київському міському лабораторному центрі Міністерства охорони здоров'я України.
Номер слайду 12
Одержані результати дослідження якості води за хімічними показниками 12
Висновки Ми повинні берегти і раціонально використовувати водні багатства , пам'ятати, що водні ресурси не безмежні, наше здоров'я та життя напряму залежить від її кількості та якості. Забруднення поверхневих та підземних вод – це є результатом неадекватного рівня очищення природної води для подальшого її споживання. Значною мірою через застарілі очисні споруди і технології очищення води. Лабораторні методи аналізу встановили, що відповідні проби води відповідають норам стандарту якості для питної води. Більш достовірні дані були отримані при хімічному аналізу води та порівнянні з ГДК, відповідно яких проби води відповідають стандарту якості для питної води. (Д.СанПін 2.2.4 – 171 – 10. Гігієнічні вимоги до питної вод, призначеної для споживання людиною. Затв. Наказом МОЗ №400 від 12.05.2010р.) 14