Концепція загальної середньої освіти зазначає: «Освіта ХХІ ст. – це освіта для людини. ЇЇ стрижень – розвивальна, культуротвірна домінанта, виховання відповідальної особистості, яка здатна критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, використовувати набуті знання та вміння для творчого розв'язання проблем, прагне змінити на краще своє життя і життя своєї країни».
Відповідальний громадянин починається з досвіду громадянської дії, досвіду активної участі в розв'язанні суспільних проблем. Однією з форм набуття такого досвіду для учнів є соціальні проекти.
Концепція загальної середньої освіти зазначає: «Освіта ХХІ ст. – це освіта для людини. ЇЇ стрижень – розвивальна, культуротвірна домінанта, виховання відповідальної особистості, яка здатна критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, використовувати набуті знання та вміння для творчого розв’язання проблем, прагне змінити на краще своє життя і життя своєї країни».
Концепція національно – патріотичного виховання дітей та молоді наголошує, що «…патріотичному вихованню сприяє весь процес навчання географії, адже цей предмет має виключно широкі можливості для організації патріотичного виховання…максимальне використання виховного потенціалу шкільного краєзнавства.» Обласна екологічна конференція, 2013 Конкурс «Ми – це місто», 2014 КПУ. Майстер – клас конкурсу, 2016 ЗНУ. Економічна гра «Що? Де? Коли?». 2016
«Реалізація цього завдання може відбуватися шляхом практичного вивчення особливостей природи, господарства й населення рідного краю в процесі організації активних форм навчальної діяльності …орієнтації учнів на дослідну, суспільно корисну діяльність у рідному краї за умов її інтеграції з наукою і місцевим виробництвом.»Форум учнівських соціальних ініціатив. 2016 Форум учнівських соціальних ініціатив. 2016 Географія 10 клас: А я думаю так… 2015 Географія 10 клас: А я думаю так… 2015
Відповідальний громадянин починається з досвіду громадянської дії, досвіду активної участі в розв’язанні суспільних проблем. Однією з форм набуття такого досвіду для учнів є соціальні проекти. Географія10 клас. Презентація проекту. 2015 Захист екологічних проектів. 2014 ЗНУ. Контрольна робота в МАН. 2016 Підготовка проектів . 20112
Учнівські соціальні проекти є одним з ефективних методів формування соціальних цінностей підростаючої особистості, перевагами якого є те, що учні навчаються і діють у мікросоціальному середовищі, отримують практичні навички, мають можливість перевірити теоретичні надбання на практиці Географія 7 клас: готуємось розповісти про все найцікавіше Географія 7 клас: готуємось показати найцікавіші матеріали Географія 7 клас: вивчаємо карту (на перерві) Природознавство 5 клас: Квест «В пошуках скарбів»
Саме на уроках географії виникають (зріють) дуже відверті і не завжди приємні питання про рівень і якість життя своєї родини, жителів району, міста, країни на основі грунтовних знань про природний і людський потенціал. Але мало критикувати - важливо навчити відповідально відноситись до предмету критики і пошуків шляхів вирішення проблем. Природознавство 5 клас: Мозковий штурм Географія 7 клас: міні-проект «Подорож природними об'єктами Пн. Америки". Географія 9 клас: колективний проек з теми «Металургія України»т. Географія 9 клас: індивідуальний проек з теми «Металургія України»
Таким чином на уроках і в позаурочній діяльності створюються умови для бажання і можливості проектувати свої підходи до вирішення соціальних проблем свого району і міста, активної участі у їх вирішенні. Екологічна конференція.2016 ЗНУ. Конференція Запорізького обласного відділення МАН. 2016 Екологічна конференція.2016 Географія 6 клас. Екологічний урок - квест
Втілення діяльнісного підходу у вивченні географії зумовлено парадигмою особистісно-орієнтованого навчання, а особистість реалізує та перевіряє себе лише в діяльності. Сформовані види діяльності спонукають учнів до роботи над розвитком власного інтелекту, культурного і морального рівня не лише в процесі навчання, але й у подальшому житті, сприяють формуванню активної життєвої позиції. Конференція «Земля за порогами» 2015 Предметний тиждень: змагаються учні 7 класів. Предметний тиждень: думають учні 8 і 9 класів. Предметний тиждень: найкращі знавці географії
Діяльнісний підхід проходить через всі уроки природознавства і географії. В структурі уроку найбільше питань виникає на етапах актуалізації і мотивації навчальної діяльності учнів, на етапах узагальнення і систематизації знань, умінь і навичок. Географія 8 клас: групові обговорення конкретних проблем району. Географія 6 клас: проект «Я і природа мого краю» Урок – квест до Ювілею школи серед учнів 5 класів. Урок – квест до Ювілею школи серед учнів 6 класів
Учнівські соціальні проекти – це не тільки завжди актуально, а й дуже відповідально. Як правило, такий проект не можна залишити недопрацьованим, з ним обов’язково треба виходити на широкий загал, починаючи з обговорення на уроках, учнівських конференціях, і до участі в роботі МАН, міському форумі соціальних і екологічних проектів. І тільки тоді соціальні ініціативи учнів, підтримані громадськістю, стають справою чи не кожного жителя району, мікрорайону, міста. Попередній захист робіт в МАН. 2015 Попередній захист робіт в МАН. 2016 Попередній захист робіт в МАН. 2017 Попередній захист робіт в МАН. 2017
Учні у своїх проектах орієнтуються на дослідження місцевих проблем і шляхів їх можливого вирішення. Актуальність і необхідність вибраних тем для дослідження прослідковуються в виборі більшістю учнів школи питань для розробки і захисту соціально значимих проектів протягом навчального року. Географія 6 клас: перші кроки на уроках : Географія 10 клас: призове місце в МАН
Як правило, діяльність учнів виходить за межі 45 хвилин уроку і відбувається в позаурочний час як продовження діяльності. Її виховна ефективність зростає за тієї умови, коли учні є не лише виконавцями, а й її організаторами, завдання вирішуються колегіально, у співпраці, спонукають до пошуку об'єктів впливу і розв'язання проблем. Переможці ІІ етапу олімпіади з географії.2016 Форум на базі Ботанічного саду. 2016 Обласний екологічний форум.2014 Під час захисту в МАН.2016
Актуальність теми дослідження. Заводський район займає одне з провідних місць серед найбрудніших районів міста Запоріжжя і Запорізької області. Невиконання і недотримання санітарно – гігієнічних норм збору та вивезення сміття. Пасивність населення в екологічних питаннях . Небезпечна близькість міських кварталів до промислового майданчика. Хронічні хвороби і чинники екологічного впливу на них .
Дослідити закордонний досвід вирішення соціально – екологічних проблем. Зробити теоретичний і практичний аналіз соціально-екологічної ситуації Заводського району. Виділити основні проблемні ділянки на території району, які залежать від їх географії, вивчити думку жителів району щодо ставлення до цієї проблеми. Запропонувати способи і підходи для поліпшення стану території проживання, роботи і відпочинку. Завдання дослідження:
Встановлено, що на міжнародному рівні розпочався процес формування нової системи цінностей що включає в себе екологічний критерій, який повинен розвиватися . Дослідивши екологічні проблем та способі їх вирішення у закордонних країнах (Німеччина, США, Японія, Швейцарія), ми визначили основні напрями роботи, яка б покращила сучасний екологічний стан. Найефективнішим напрямком оперативного контролю забруднення повітряного басейну великих міст є метод лазерної локації атмосефери.
Викликають тривогу засмічені місця зупинок громадського транспорту Виникнення несанкціонованих сміттєзвалищ Проблема прибирання вулиць і доріг. Роботи, пов'язані з ремонтом і технічним обслуговуванням автомобілів і механізмів, проведенням будівельних робіт. Види діяльності, прив’язані до великих вулиць з інтенсивним рухом. Види професій, в обов’язки яких входить проходження досить великих відстаней вздовж вулиць з інтенсивним рухом
Створення картосхеми найпроблемніших ділянок в районі. Для покращення стану здоров’я працівників ми запропонували технічним робітникам нашого комплексу здійснювати прибирання тільки в захисному приладді. Для спілкування і проведення соцопитувань ми започаткували в соціальних мережах ВК екосайт «Чисте місто починається з нас!» У якості проведення заохочувальної діяльності ми роздаємо систематично Еколистівки. Фрагмент Екосайту
Основні вектори діяльності спрямовано на створення екологічно чистих технологій. Під загрозою опинилися професії і види робіт, пов'язані з відкритими або напіввідкритими ділянками і майданчиками. Організація системи спостережень, збирання, оброблення, передавання та аналізу інформації- шляхи вирішення проблем.
Всі результати досліджень обов’язково обговорюються з учнями школи, на зустрічах в Науковому товаристві учнів «Знання PLUS» , з представниками ЗДІА і ВАТ «Запоріжсталь». В цьому році ми запропонували свій проект в ході зустрічі з Головою Райдержадміністрації по Заводському району Баєвим Андрієм Івановичем