Ст.4.Закону України «Про дошкільну освіту»: забезпечення різнобічного розвитку дитини відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб; формування у дитини дошкільного віку моральних норм, набуття нею життєвого соціального досвіду. Базовий компонент дошкільної освіти: забезпечення гармонійного та різнобічного розвитку особистості; особистісно орієнтована модель дошкільної освіти. Нормативно- правове забезпечення
Інноваційна діяльність Інноваційна діяльність – особливий вид педагогічної діяльності. Характеризується впровадженням нових оригінальних технологій , в результаті яких підвищується ефективність роботи закладу. Мета: впровадження інноваційних технологій у практику роботи дошкільно-навчальних закладів. оновлення освітнього процесу; підвищення ефективності освітньої роботи з дітьми; якість дошкільної освіти.
Алгоритм роботи педагогів над впровадженням інноваційних технологій усвідомлення потреби та визначення можливостей; пошук відповідного нововведення; вивчення досвіду педагогів-новаторів; ознайомлення з навчально-методичною літературою; практичне освоєння новітньої технології; введення технології в навчально-виховну роботу з дітьми; багаторазове повторення нововведення на різних об’єктах; введення інновацій в повсякденну практику; широке використання нововведення на практиці.
Спадщина Софії Русової (“Український дитячий садок”) Суть технології: Софія Русова обгрунтувала умови гармонійного виховання у ДНЗ – виховання повинно бути індивідуальним, пристосованим до природи дитини, національним, відповідати соціально-культурним вимогам часу, вільним, незалежним від тих чи інших урядових вимог, вибудовуватись на грунті громадської організації.
Використання ІКТ Це зручний та ефективний спосіб представлення інформації за допомогою комп’ютерних програм. Він поєднує в собі динаміку, звук і зображення, тобто ті чинники, які найдовше утримують увагу дитини. Одночасний вплив на два найважливіші органи сприйняття – слух і зір– дає змогу досягти набагато більшого ефекту в освітньому процесі дошкільників.
Фітбол - гімнастика Суть технології: Фітболи сприяють максимальній активності всіх сенсорних каналів сприйняття, дозволяють індивідуалізувати оздоровчо-виховний процес. Вправи на фітболах укріпляють м’язи спини, чревного пресу, створюють гарний корсет м’язів, а головне - формують навички правильної осанки.
Гімнастика “Даон-ін” Суть технології: Використання оздоровчих гімнастичних комплексів «Даон-ін» допомагають дітям оволодіти саморегуляцією дихання, навчають керувати своїм тілом і волею, емоціями, звільняють від стресів і напружень. Вправи добре впливають на роботу внутрішніх органів, допомагають попереджувати захворювання.
Міжнародна програма соціальної та фінансової освіти дітей дошкільного віку “АФЛАТОТ” Дана програма допомагає дошкільнятам усвідомити, хто вони є і як слід взаємодіяти з іншими людьми, надихає дітей вивчати свої права і обов’язки, вчить планувати бюджет, раціонально використовувати ресурси, оцінювати наявні можливості, формує підприємницькі здібності, а також акцентує увагу на ролі сім’ї та сімейних цінностей у вихованні.
Освітня програма “Впевнений старт” Освітня програма «Впевнений старт» для дітей старшого дошкільного віку, яка передбачає два рівні впровадження: репродуктивний творчий Відмінним принципом побудови програми є її зорієнтованість на освітній результат – вихователь планує власну діяльність орієнтуючись на очікуваний результат («Що я хочу, щоб засвоїли діти?», «Яким має бути кінцевий результат?»).
« Технології завтрашнього дня потребують не мільйонів поверхово начитаних людей, готових працювати в унісон на безкінечних монотонних роботах, не людей, котрі виконують накази, не зморгнувши оком, усвідомлюючи, «що ціна хліба – це механічне підкорення владі», а людей, котрі можуть приймати критичні рішення, котрі можуть знаходити свій шлях у новому оточенні, котрі достатньо швидко встановлюють нові стосунки у реальності, що швидко змінюється ». Е.Тоффлер