Презентація досвіду роботи вихователя з теми:«Формування основ компетентності дошкільників щодо безпечної життєдіяльності»

Про матеріал
Мета досвіду: Поліпшити якість навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя; вдосконалювати теоретичні знання та практичні навички педагогів з формування у дошкільнят ціннісного ставлення до власного здоров'я та життя; пропагувати здоровий спосіб життя серед дітей та батьків; інтегрувати суспільне та родинне виховання з проблем безпеки життєдіяльності дитини.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Формування основ компетентності дошкільників щодо безпечної життєдіяльності» Презентація досвіду роботи вихователя дошкільного навчального закладу Очеретинського НВК Толстої Олесі Юріївни

Номер слайду 2

Загальні відомості Толстая Олеся Юріївна Рік народження 1989 Освіта повна вища Закінчила Донецький інститут соціальної освіти у 2013 р. Спеціальність за дипломом Організатор дошкільної освіти, вихователь дітей дошкільного віку Місце роботи Дошкільний навчальний заклад Очеретинського НВК Посада вихователь Розряд 11 Нагороджена “Золотою Грамотою” від проекту “Всеосвіта” 14.04.2018р.;Грамотою від ЯРДА 28.08.17р.;Грамотою від ЯРДА 05.10.18р.; Моє кредо Хтось обирає сіяти поле, Хтось – шукати скарби, А я вибрала педагогічну долю, Долю, найважливішу з усіх.

Номер слайду 3

Нормативно- правове забезпечення Базовий компонент дошкільної освіти (освітня лінія “Особистість дитини”); Закон України “Про охорону дитинства” У  статті 11 Закону України «Про дошкільну освіту» зазначено так: «Дошкільний навчальний заклад:

Номер слайду 4

Актуальність досвіду Формування у кожного вихованця активної життєвої позиції щодо власного життя та власної безпеки, озброєння його знаннями та навичками безпечної поведінки вдома, на вулиці, у дитячому садку тощо, збереження та зміцнення здоров’я, формування здорового способу життя дошкільнят – одне із найактуальніших завдань роботи педагогічного колективу нашого дошкільного закладу. Але найголовніше завдання як для працівників дитячого садка, так і для батьків: дорослі мають зробити все для того, щоб кожна дитина була здоровою та постійно перебувала у безпечних умовах.

Номер слайду 5

Мета досвіду: Поліпшити якість навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя; вдосконалювати теоретичні знання та практичні навички педагогів з формування у дошкільнят ціннісного ставлення до власного здоров'я та життя; пропагувати здоровий спосіб життя серед дітей та батьків; інтегрувати суспільне та родинне виховання з проблем безпеки життєдіяльності дитини.

Номер слайду 6

Основні завдання Виховання гуманного ставлення до людини, яка потрапила в біду Формування у дітей уявлення про можливі небезпечні ситуації природно - медичного характеру Відпрацювання стереотипів поведінки дитини в умовах загрози та виникнення надзвичайних ситуацій

Номер слайду 7

Форми роботи з дітьми Форми роботи з дітьми Різні види ігор Пішоходні переходи Екскурсії Виставки, презентації (продуктивна діяльність) Організована навчальна діяльність з використанням ІКТ Різноманітні зустрічі

Номер слайду 8

Основні напрямки роботи Формування знань про правила дорожнього руху Формування здорового способу життя Формування знань про правила безпечної поведінки в довкіллі Формування знань про правила пожежної безпеки

Номер слайду 9

Методи ознайомлення дітей з основами безпеки Метод порівняння Експериментування і досліди Метод моделювання ситуацій Ігрові прийоми Метод повторення

Номер слайду 10

Принципи організації освітньої роботи Принцип систематичності. Робота з безпеки життєдіяльності повинна проводитись систематично протягом навчального року за гнучкого розподілу змісту відповідно до віку і можливостей дітей. Принцип інтеграції. Тему безпеки варто інтегрувати з іншими, пропонувати дітям застосовувати свої знання правил безпеки у різних видах діяльності: образотворчій, театралізованій, ігровій, фізичній, трудовій. Принцип урахування умов проживання. Педагоги повинні будувати освітній процес так, аби компенсувати дитяче незнання правил поведінки в незвичних умовах і збагатити їхній досвід. Принцип взаємодії дитсадка і сім’ї. Варто приділити особливу увагу роботі з батьками, переконати їх, що не можна вимагати від дитини виконання будь-якого правила, якщо близькі їй дорослі самі не завжди ними керуються.

Номер слайду 11

Довкілля та його різновиди

Номер слайду 12

Здоров’я – це повнота духовного життя, радість, ясний ум. В.Сухомлинський Пригоди Буратино Розгляд проблемних ситуацій Дид/гра “Скільки за порядком?” - Клуб Знавців Спортивні змагання “Золотий ключик” «ПРО ЗДОРОВ’Я ТРЕБА ЗНАТИ, ПРО ЗДОРОВ’Я ТРЕБА ДБАТИ» Щоб не йти до Айболитя, треба добре руки мити Проблемні ситуації Сюжетно-рольова гра “І в кота в пошані чистота” Валеохвилинка “Як треба мити руки” Ігри-естафети “Збери сніда- нок”; “Допоможи бабці” Вітаміни, вітаміни для дорослих і дитини Бесіда “Познайомимося з продуктами” Дид/гра “Їстівне-Неїстівне” - Сюжетно-рольова гра “Лікарня” - Ліплення “Фрукти та овочі” Спортивне змагання “Веселі старти” Подорож країною здоров’я - Дид/гра “Квітка здоров’я» Подорож Хворійки до Здоровійки Досліди - Сюжетно-рольова гра “Сім’я” Театралізована вистава “Здоровим будь” Режим дня Бесіда “Як проходить день дитини” Читання оповідання В.Сухо- млинського “Ледача подушка” - Дид/гра “Встанови зв’язок” - Малювання “Я роблю ранкову зарядку” - М’ячик – наш веселий друг Дид/гра “Добери одяг для спортсмена” Школа м’яча Конструювання “Стадіон” - Спортивне змагання «Мама, тато і я – спортивна сім'я»

Номер слайду 13

Ми подорожуємо Розгляд серій-ілюстрацій “Транспорт” Сюжетно-рольова гра “” Проблемні ситуації на дорозі Дид/гра “Назви знак” Спостереження за транспортом, за дорожнім рухом -Психогімнастика “Звуки дороги” Машини на нашій вулиці -Вивчення вірша Б.Списаренка «Водії» -Вправи на емпатію «Я-вантажна машина» -Настільно-друкована гра “Побудуй автомо- біль” (з геометричних фігур) -Дид/гра «Автомобілі й гараж» -Театр картинок на фланелеграфі «Машини на нашій вулиці» Є.Сегал -Сюжетно-рольова гра «Водії» -Констуювання «Вулиці нашого міста» «МИ ПІШОХОДИ І ПАСАЖИРИ, А В ДОПОМОЗІ НАМ МАШИНИ» Іноді гра не доводить до добра -Бесіда “Дитячі забави” -Дид/ра “Добре-погано” -Читання вірша-застереження П.Короля “Малече, стій, ёне вибігай!” -Дид/гра “Виклик швидкої допомоги” -Дид/гра “Місця для розваг” -Створення макету вулиці Ми – пасажири -Творча гра “Вирушаємо в подорож” -Дид/гра “Що треба для поїздки” -Розгляд люстрацій “Оціни вчинок” -Читання твору К.Чуковського “Тарканище” -Малювання “Автобус” Міська вулиця -Читання вірша С.Міхалкова «Моя вулиця» -Розгляд макету вулиці” -Настільно-друкована/гра “Будь уважним” -Дид/гра “Правила Світлофорчика Моргайчика” -Дид/гра “Хто перший помітить помилку” -Аплікація “Веселий світофорчик” -Тематична розвага “Світлофор у дитсадку” «Те, чому навчиш Петрика, ніколи не навчиш Петра» Народна мудрість

Номер слайду 14

Твоя безпека вдома Перегляд відіосюжету «Нові пригоди Стобіда» Ігри-ситуації «Запам’ятовуй та виконуй”, “Хто уважний” Сюжетно-рольові ігри “Сім’я”, «Диспетчер служби порятунку». Щоб вогонь не завдав біди Ігри-тренінги «Алло, пожежна служба!», «Увага, евакуація через виникнення пожежі!» Читання та обговорення вірша В.Загороднюка «Його величність – сірничок» Дид/гра “Повідом про пожежу” Естафета “Вправні пожежники” Сюжетно-рольова гра “Школа ексремальних ситуацій” Щоб щасливими зростати – про здоров’я треба дбати” Бесіда за ілюстраціями Дид/гра «Відбери безпечні предмети»,«Відгадай за описом” Сюжетно-рольова гра «Лікарня» Перегляд мультфільму ”Фиксики” ддл Повчальна казка для Стобіда Складання казки за картинкам Дид/гра «Зашифроване слово” «Пожежа як стихійне лихо» - Рухливі ігри «Пожежна служба поспішає на допомогу», «Хто швидше?» - Складання порад для Стобіда Небезпечні предмети та іграшки в руках дітей Розв’язування проблемних ситуацій Гра-тренінг «Я голки не боюся» Дид/гра “Що можна, а що ні” …Дитина повинна самостійно вирізняти основні небезпечні чинники довкілля, знати правила безпечного перебування вдома, у дитячому садку, на вулиці, на воді, на льоду, на спортивному майданчику. (Базовий компонент дошкільної освіти)

Номер слайду 15

Тематичні заняття

Номер слайду 16

Тематичні свята та розваги Тематична розвага “Школа юнного пілоту” Свято “Козацькі розваги” конкурс “Загаси пожежу” Тематична розвага “На лісовій галявині” Лялькова вистава “Пожежа у лісі” Тематична розвага “Веснянка” Тематична розвага “Обережно, міни!”

Номер слайду 17

Взаємодія з батьками РОДИННЕ КОЛО Усні журнали: «!Увага! Перехрестя!», «Обережно! Гриби їстівні та отруйні», «"Брати" наші менші», «Правила поведінки з домашніми тваринами», «Батьки, діти та надзвичайні ситуації».  Дид.вправи: «Можна - не можна», «Вибери “небезпечне” слово і поясни його лексичне значення».   Бесіди: «Основи формування життєво безпечної поведінки в дітей дошкільного віку», «Вогонь у звичаях і традиціях українців», «Електричний струм і здоров'я дитини», «Природне середовище і здоров'я дитини».  Лекції - консультації: «Ознайомлення дітей з гострими предметами та правилами поведінки з ними», «Дотримання правил вуличного руху дорослими і дітьми», «Безпека катання на лижах, санчатах, ковзанах, велосипеді», «Профілактика отруєнь солодощами».  Сім’я – це те первинне середовище, де дитина повинна вчитися творити добро. В. Сухомлинський Круглі столи для роботи з батьками: «Безпека дошкільників» Дискусії: «Електрика і діти», «Здоров'я і настрій», «Емоції та здоров'я», «Іграшки: небезпека чи забавка?». 

Номер слайду 18

Система роботи ЗДО Навчально-виховна робота Заняття Читання художньої літератури Розгляд ілюстрацій, плакатів Цільові прогулянки Корекційні заняття Запобігання страхів Безпечна поведінка Конфліктні ситуації Ігри, ігрові ситуації, практичні вправи Зображувальне мистецтво Виставка наочного матеріалу Стенди (виносна агітація) Тематичні розваги Свята Тиждень безпеки Робота з педагогами Консультування педагогів Інструктаж Узагальнення досвіду роботи Знайомство з методичною літературою Взаємодія з батьками Консультативні заняття Тренінгові заняття Санбюлетні Оформлення куточків безпеки Виставка наочного матеріалу Спільні заходи Збори Диспути Семінари-практикуми Лекторії Творчі звіти Знайомство з досвідом роботи Робота з дітьми Вихователі Адміністрація Медпрацівник … Діти – головне багатство будь-якого суспільства. Збереження життя і здоров’я підростаючого покоління повинно стати основною метою держави.

Номер слайду 19

Моніторинг динаміки щодо безпечної життєдіяльності дітей молодшого дошкільного віку

Номер слайду 20

Моніторинг динаміки щодо безпечної життєдіяльності дітей старшого дошкільного віку

Номер слайду 21

Діагностика знань дітей 3 – Проект для дітей старшої групи « Дитяча безпека» 1 – Проект для дітей середньої групи «Ми пішоходи і пасажири, а в допомозі нам машини» Початок проекту Заключний етап 2 – Проект для дітей старшої групи «Твоє здоров’я знати, про здоров’я треба дбати»

Номер слайду 22

Результати освітньої роботи з дошкільниками з безпеки життєдіяльності Диференціюють поняттям “безпечне” і “небезпечне” , усвідомлюють важливість безпеки життєдіяльності (власної та інших людей) Знають правила безпечного перебування вдома, у дошкільному закладі, на вулиці, на воді, льоду, ігровому, спортивному майданчиках; дотримуються правил безпеки життєдіяльності Орієнтуються у правилах поводження з незнайомими предметами та речовинами; пожежної та електробезпеки; користуванні транспортом; в основних знаках дорожнього руху Знають та можуть користуватися номером телефону основної служби допомоги; усвідомлюють, до кого можна звернутись у критичній ситуації Володіють навичками безпечної поведінки при агресивному поводженні однолітків та дорослих; вміють застосовувати здобуті знання, вміння і навички щодо збереження здоров’я, не зашкоджуючи , як власному, так і здоров’ю інших людей

Номер слайду 23

Участь у заходах …Без мети немає діяльності, без інтересів немає мети, а без діяльності немає життя. Віссаріон Бєлінський Школа саморозвитку “Психосоціональна підтримка особистості у складних життє- вих ситуаціях” unicef, м.Святогірськ 14.09.17р.-17.09.17р. Тренінг “Мінімальні стандарти захисту дитини при гуманітарних діях” 01.0317р.-02.03.17р., м.Святогірськ Навчально-практичний семінар “Садочок-простір дружній до дитини” unicef, 14.09.17р.-17.09.17р., м.Святогірськ Проходження курсу № 222 “Інформування про мінну небезпеку”21.09.17р.-25.09.17р. м.Покровськ

Номер слайду 24

Участь у районних семінарах Семінар-практикум «Толерантно-правове виховання дошкільників – обов’язкова умова формування життєвої компетентності особистості” 11.04.18р. Семінар-практикум«Розвиток емоційного інтелекту як передумова розвитку інноваційної особистості» 14.02.18р. Семінар «Впровадження в роботу ДНЗ освітньої програми «Впевнений старт» для дітей старшого дошкільного віку» 10.01.18р. Серпнева конференція педпрацівників 28.08.18р.

Номер слайду 25

Мої досягнення

Номер слайду 26

Мої нагороди

Номер слайду 27

Турбота про здоров’я та безпеку дитини – це найважливіша праця вихователя. Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їх духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра у власні сили. В.Сухомлинський

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Шевчук Лілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кузьмина Ольга
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Kopylova Yuliya
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
19 травня 2020
Переглядів
12673
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку