МЕТА: ознайомитись з хімією, як наукою та її історичним розвитком, розглянути поняття речовин та їх властивостей, осмислити їх перетворення, розширити погляд на взаємопов'язаність наук з хімією; розвити навички наводити приклади, використовувати отримані знання на практиці, працювати в парі та робити висновки; виховати ініціативу, відповідальність за доручену справу, науковий інтерес, національний патріотизм, розуміння ролі хімії у житті.
Правила поведінки в кабінеті хімії:1. Входити до кабінету хімії і лаборантської тільки з дозволу вчителя;2. Входити в кабінет і виходити з кабінету спокійно, щоб не нароком не перекинути хімічний посуд, приладдя чи склянки з реактивами, що стоять на столах;3. Займати в кабінеті завжди одне й те саме робоче місце й не переходити на інше місце без дозволу вчителя;4. Підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому місці, мити за собою хімічний посуд;5. Під час роботи не тримати на лабораторному столі нічого зайвого. На ньому можуть бути підручник, збірник задач, довідник, зошит і письмове приладдя;6. Усі досліди виконувати самостійно, крім тих, які за вказівкою вчителя виконуються парами або групами з 3—4 учнів;7. Не починати роботу, доки не перевірено, чи є все необхід не для дослідів, і не продумано послідовність виконання кожного з них;8. Працювати сидячи, швидко, але без зайвої квапливості, під час роботи дотримуватися тиші;
Правила поведінки в кабінеті хімії:9. Записувати в зошиті хід виконання роботи, спостереження, рівняння виконаних реакцій, робити висновки відразу ж після виконання досліду;10. Дбайливо ставитися до обладнання кабінету;11. Дотримуватися правил користування водопроводом, газом, електричним струмом, не відкривати крани й не вмикати електричні прилади без потреби;12. Дотримуватися правил нагрівання, поводження з реактивами, хімічним посудом, лабораторним обладнанням. Знати запобіжні заходи під час роботи в кабінеті хімії;13. Знати місцезнаходження в кабінеті аптечки, протипожежних засобів і вміти ними користуватися в разі потреби;14. Не користуватись на уроці телефоном без дозволу вчителя15. Не вживати їжу та напої в кабінеті16. У разі нещасного випадку одразу звернутись до вчителя
ТЕМА УРОКУ: ВСТУП. Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії. МЕТА: ознайомитись з хімією, як наукою та її історичним розвитком, розглянути поняття речовин та їх властивостей, осмислити їх перетворення, розширити погляд на взаємопов’язаність наук з хімією; розвити навички наводити приклади, використовувати отримані знання на практиці, працювати в парі та робити висновки; виховати ініціативу, відповідальність за доручену справу, науковий інтерес, національний патріотизм, розуміння ролі хімії у житті.
дав початок хімії як науціРоберт Бойль (1627 – 1692)Микола Миколайович Бекетов (1826—1911)заснував відомий ряд активності металів. Дмитро Іванович Менделєєв (1834—1907) відкрив періодичний закон та на його основі створив періодичну систему хімічних елементів. Олександр Михайлович Бутлеров (1828—1886) засновник теорії хімічної будови органічних речовин