" Презентація.Вступ. Художня література як одна з форм духовної діяльності людини".

Про матеріал
Представлений матеріал презентації до теми ("Вступ. Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів (образ-персонаж, образ-символ, словесні, зорові, слухові тощо". ) таким чином, аби вчитель міг так спланувати роботу на уроці, щоб вона була не тільки пізнавальною і корисною, а й цікавою. Матеріали нададуть значну кількість інформації до уроку, передбачену вимогами програми, навчають отримувати естетичне задоволення від побаченого, а також сприяють національному самоусвідомленню і стійкому відчуттю приналежності до культурної світової спільноти.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вступ. Художня літератураяк одна з формдуховної діяльностілюдини. Презентацію виконала: Ратушна Наталія Миколаївна , учитель української мови та літератури Лукашівського навчально-виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів» Чорнобаївської районної ради Черкаської області

Номер слайду 2

Епіграф : Життя коротке — література вічна Гіппократ. Урок засвоєння нових знань

Номер слайду 3

«Позитив»Вправа Світ дивовижний вас вітає! Всіх тих, хто вдумливо читає, І тих, хто любить мандрувати. Та прагне більше пізнавати, Долати знань високі мури. Вас кличе світ літератури! Е. Межелайтіс

Номер слайду 4

Література - це образна історія народного життя... Знання літератури потрібне людям для того, щоб глибше «читати» книгу життя, багатогранно розуміти соціальний і духовний зміст самої людини. Сучасний український літературознавець Михайло Наєнко Література є душею народного життя, є самосвідомістю народності. Без літератури народність є тільки пасивною появою, і для того чим багатша, чим достатніше у народа література, тим тривкіше стоїть його народність. Микола Костомаров

Номер слайду 5

Мета красного мистецтва - викликати в душі читача живі образи тих людей чи речей , котрі нам малює поет , і ними будити ті самі чуття, які проймали душу самого поета в хвилі, коли творив ті образи.Іван Франко Справжні письменники... Без них нам було б сумно жити, нецікаво, світ знебарвів би, втратив би для нас сенс свого існування, ми, напевно, не вміли б любити, якби не письменники... Михайло Осадчий

Номер слайду 6

Воскресну нині! Ради їх, Людей закованих моїх, Убогих, вищих... Возвеличу Малих отих рабів німих! Я на сторожі коло їх Поставлю слово. Т. Г. Шевченко

Номер слайду 7

На нашій землі письменник був завжди найбіднішим сином її, і йому відкривались важкі болі та високі заповіти.Євген Сверстюк

Номер слайду 8

Інтерактивна вправа «Гронування»Літературав системі мистецтвтеатрживопискінобалетхореографіяскульптурамузикаграфікаархітектурадикоративно - прикладне мистецтво

Номер слайду 9

Функції художньої літератури. По-перше, прочитавши художній твір, а зокрема поезію, ти отримуєш емоційне задоволення. По-друге, твори із цікавим сюжетом учать нас, як повестися в тій чи іншій ситуації, тобто навчають жити. По-третє, художні твори мають виховне значення. Однією з важливих функцій художнього твору, зокрема літературного, є розширення кругозору читача: з книжок ми дізнаємося багато нового про людину й світ, про історію й культуру тощо.

Номер слайду 10

Образ калини – один з найулюбленіших серед українських письменників, піснярів та художників Калина – найчарівніша рослина, кущ. Про неї складено найбільше художніх творів: казок, дум, переказів, повір'їв, порівнянь, приспівок, пісень, легенд, прислів’їв, загадок. Вона вже давно стала символом України.

Номер слайду 11

Наталя Забіла «Калинчине віконце»Євген Гуцало «Осінь» Борис Харчук «Калина» Іван Драч «Калинова балада»

Номер слайду 12

Дмитро Білоус «Диво калинове» Платон Воронько «Жаром калини зігріюсь»Володимир Вихрущ «Полум’я калини» Марія Познанська «Ось калина над водою»

Номер слайду 13

Її зображення можна зустріти серед робіт таких художників: Н. Білокінь,Т. Бойко, Т. Пата, М. Примаченко, М. Тимченко та ін.

Номер слайду 14

Зозуля на калині. Т. Пата

Номер слайду 15

Осені рубіни... - Скрипченко Людмила Андріївна

Номер слайду 16

Алещенко Валерій. Калина біля вікна

Номер слайду 17

Натюрморт. Спасенов В. О. Калина. Сидоренко Ж. С.

Номер слайду 18

Калина . Віктор Асанов

Номер слайду 19

Калина. Олена Базанова

Номер слайду 20

Калина. Корнєєв Є. О.

Номер слайду 21

Калина – це оберіг. ЇЇ вишивали на рушниках, щоб берегла хату від усього лихого, сорочках, скатертинах.

Номер слайду 22

Нею прикрашали коровай

Номер слайду 23

Особливо часто зустрічається калина в орнаменті петриківського розпису«Птах на калині» декоративна таріль. дер. петриківський розпис. Колядко Н. В.

Номер слайду 24

Стоїть над водою червона калина... Віками про неї складають пісні,- Це образ твій світлий, моя Україно,Він чистий і ніжний, як цвіт навесні. Микола Верещака. Якби все, що відбувається в душі людини, можна було б передати словами, музики не існувало б на світі. О. Сєров. Українська народна пісня«При долині кущ калини»

Номер слайду 25

Калина. Рослина. Художній образ«зацвітає рудими сльозами»Щоб передати тугу за Батьківщиною, Василь Стус в поезії «На колимськім морозі калина» переосмислює образ калини — вона «зацвітає рудими сльозами», тобто має тьмяний, невиразний відтінок. Цей образ олюднюється, ягоди нагадують сльози, отже, йдеться про страждання, про затамований душевний біль ліричного героя, спричинений відірваністю від Вітчизни. Василь Стус

Номер слайду 26

Художні образи мають такі властивості:- створюють яскраву образну картину, викликають у читачів певні уявлення, асоціації;- збуджують емоції, естетичні переживання, відтворюють настрої митця;- містять у собі авторську оцінку дійсності, певну думку, ідею;- бувають статичними (нерухомими) або динамічними (рухомими, змінними);- виступають як одноразові або наскрізні (повторювані);- є зорові, слухові дотикові, смакові або нюхові;- мають здатність взаємопроникати один в одного.

Номер слайду 27

Художній твір( система засобів і прийомів , через які втілюється зміст)Художня форма. Зміст. Тема. Проблема. Художня ідея. Конфлікт. Пафос. Сюжет. Композиція. Головні і другорядні персонажіХарактеристика. Прийоми створення образів персонажів:- зображення героя в дії, його вчинків, поведінки;пряма авторська характеристика;портрет;опис середовища(оточення);мовна характеристика;ставлення до різних явищ, інших персонажів;пейзаж, інтер’єр;художні деталі;художня мова. Зовнішня і внутрішня організація твору, яка окреслюється в процесі аналізу - абстрактні поняття; реально форма і зміст - нероздільні, становлять органічну єдність.

Номер слайду 28

За способом творення (типом асоціювання) образи поділяються на :нюховíзоровíОбразислуховíдотиковíсмаковí

Номер слайду 29

Садок вишневий коло хати, Хрущі над вишнями гудуть, Плугатарі з плугами йдуть, Співають ідучи дівчата, А матері вечерять ждуть. В обід пили заморські вина,Не можна всіх їх розказать,Бо потече із рота слина. У декого, як описать: Пили синизку, деренівку,І кримську вкусную дулівку. Що то айвовкою зовуть.смаковий

Номер слайду 30

Твої листи завжди пахнуть зов’ялими трояндами, ти, мій бідний, зів’ялий квіте! Леся Українканюховий

Номер слайду 31

Що нового дізналися на уроці? Що сподобалося (не сподобалося) ? Чи задоволені своєю роботою (класу, вчителя)? Бесіда «Мікрофон»

Номер слайду 32

І знову в мандри запрошують книги. В далекі часи, в дивовижні країни. Відкриються вам таємниці великі, Знайдете ви справжні безцінні перлини. Нехай не минає вас байка чи казка,Хай міфи і вірші у душу вам линуть,Та тільки, прошу вас, читайте, будь ласка,Тоді ви почуєте слово нетлінне,І мудрі поради, і жарти дотепні, Й думки, що летять за кордони і мури, Усе, чим приваблює світ цей безмежний,Усе, що дарує нам література!Жанна Клименко

Номер слайду 33

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ: Література:- Косогова О. О. Усі уроки української літератури в 10 класі. І семестр. Профіль – українська філологія/ О. О. Косогова, Л. Г. Муковоз.-Харків : Вид.група « Основа», 2011.- 431[2] c.- Мещерякова М.І. Українська література у схемах і таблицях / О. Г. Противенська, М.І. Мещерякова , Я. В. Теміз. – Харків: Вид. група «Академія», 2000. – 45 с.Інтернет-ресурси:- http://pidruchniki.com- https://uk.wikipedia.org- http://studopedia.org- http://www.panoramio.com- https://fotki.yandex.ru/next/users/sve-andreyanova/album

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 18
Оцінки та відгуки
  1. Бабашкіна Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Чорняк Зоряна Михайлівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Юнашева Вікторія Анатоліївна
    Дякую! Змістовно, яскраво, цікаво!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Меринец Катя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Висторобець Ольга
    Дякую, чудова робота
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Синяк Людмила
    Цікава та змістовна презентація. Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Бринько Світлана Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Нетіменко Тетяна
    Дякую. Чудова робота.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Грицан Ганна Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Космикіна Валентина Миколаївна
    Щиро дякую, пані Наталіє, за прекрасну презентацію.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Левченко Світлана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Панюшина Світлана Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Матрос Марина Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Голобок Юлія Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Бачурська Наталія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. загоруйко оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Гончарова Ніна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  18. Бельмега Богдан Богданович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 15 відгуків
pptx
Додано
29 вересня 2019
Переглядів
30839
Оцінка розробки
5.0 (18 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку