Слово технологія походить від грецьких слів techne — мистецтво, уміння, майстерність і logos — навчання, наука. Тобто, технологія — це наука про майстерність, способи взаємодії людини, знарядь і предметів праці. Головною метою технології як науки є вдосконалення виробничих процесів, тобто зменшення часу на виготовлення виробів, поліпшення їх якості, здешевлення виробів, економія матеріалів, полегшення праці людей……
Робота в групах (інтерактивна частина заняття) Назвіть прилади або пристосування, що застосовуються в побуті, та охарактеризуйте їх призначення. • Група 1. Техніка для приготування їжі. • Група 2. Техніка для прибирання квартири, прання. • Група 3. Техніка для ремонту квартири, електричних робіт.
Правила внутрішнього розпорядку в шкільних майстернях 1. Приходити на заняття за кілька хвилин до дзвінка. 2. Заходити в майстерні організовано з дозволу вчителя. 3. Перед початком заняття надіти робочий одяг (халат або фартух із нарукавниками, берет чи косинку). 4. Правильно одягати робочий одяг (підбирати під косинку волосся, заправляти рукава та кінці косинки). 5. Працювати на своєму робочому місці, не залишати його без дозволу вчителя.
Правила внутрішнього розпорядку в шкільних майстернях 6. Не відволікатися від роботи розмовами, не заважати працювати іншим. 7. Не залишати робоче місце без дозволу вчителя. 8. Перевіряти стан робочого місця, наявність і справність інструментів. 9. Обережно і дбайливо поводитися з інструментами й матеріалами, використовувати їх тільки за призначенням. Не вмикати електричні прилади й обладнання без дозволу вчителя, не крутити ручки й важелі верстатів і верстаків, не торкатися електричних проводів та рухомих частин механізмів. 10. Після закінчення роботи прибрати своє робоче місце.
Основи проєктної діяльності Проектування — це процес створення передбачуваного або можливого об’єкта. Така робота проходить поетапно, за певним планом. Проект(Цілеспрямований процес виготовлення виробу) Навчальний проект(Самостійна творча робота щодо створення виробу під керівництвом вчителя)
Основи проєктної діяльності Проведіть мінімаркетингове дослідження. Запитайте одне одного щодо виробу, який ви хотіли б виготовляти на уроках технологій . Запишіть запитання для анкети, щоб визначити найкращу форму, колір, матеріал, оздоблення. Проаналізуйте відповіді та визначте, чи було корисним це дослідження, чи скористаєтеся ви наданою інформацією.