ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА ІННОВАЦІЙНОГО УРОКУ
«Сервірування святкового столу» 5 клас
Тема уроку |
Проект «Сервірування святкового столу». Основи сервірування столу. Етикет за столом |
||
Клас |
5 |
||
Мета та завдання уроку |
Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами: навчити - усно та письмово оперувати технологічними поняттями, фактами; формувати - усвідомлення важливості розвитку української технічної і технологічної термінології та номенклатури; Основні компетентності у природничих науках і технологіях: навчити - аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати та узагальнювати результати; формувати- усвідомлення любовi до праці та кyльтypи пpaцi, відповідальність за результат pоботи, готовність cтaти конкypeнтоздaтним працівником на сучасному ринку праці; Соціальна та громадянська компетентності: навчити - працювати самостійно та в команді з іншими на результат, попереджувати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісу, безпечно поводитися з інструментами та обладнанням; формувати- знання правил етикету, пpaгнeння до pозвиткy творчих здiбноcтeй, логічного миcлeння, ecтeтичного cмaкy, yяви, пізнавальних інтересів
|
||
Етапи уроку |
Інтерактивні методи та прийоми (додатки або посилання на електронні освітні ресурси ) |
Форма зворотного зв’язку |
Способи оцінювання діяльності учнів |
Організаційний момент. Створення емоційного настрою |
Прийом «Від щирого серця» Додаток 1 |
Учні, передаючи сердечко, бажають один одному всього найкращого |
Створення емоційного настрою |
Актуалізація опорних знань |
Прийом «Вірю – не вірю» Додаток 2 |
Дає змогу активізувати навчальну,творчу діяльність на початку уроку.
|
Актуалізація опорних знань |
Мотивація навчально-пізнавальної діяльності |
Прийом «Кросворд» Додаток 3
Прийом «Асоціативний ряд» Додаток 4
|
Можна запропонувати такі варіанти роботи з кросвордом: 1. Розгадати кросворд, заповнивши порожні клітинки. 2. Запропонувавши кросворд, визначити, яке ключове слово виділено, і пояснити його значення. 3. Створити кросворд самостійно, використовуючи терміни, які були вивчені раніше.
Можна запропонувати такі варіанти роботи 1. Запропонувати ключові слова з теми і до них треба називати слова, які приходять на розум, перші-ліпші, нехай навіть найнеймовірніші. 2. Або навпаки, дати ряд слів, а здобовучам освіти треба назвати ключову асоціацію |
2б
1б |
Вивчення нового матеріалу
|
Прийом «Питання до тексту» Додаток 5
Прийом «Ажурна пилка» Додаток 6
Прийом «Чарівна скринька» Додаток 7 |
Можна запропонувати такі варіанти роботи 1. Розпочинаючи роботу, ставлю перед учнями питання, на які вони повинні відповісти, прочитавши відповідний текст параграфу. 2. Скласти 2-3 проблемних питання прочитавши текст по темі , обґрунтувати його. Варіант роботи (самостійна робота учнів) Декілька учнів удома добирають інформацію. Завдання полягає в тому, що представнику «домашньої» групи, що розробляв певну тему, треба з членами «класної» групи обговорити матеріал, узагальнити його, зробити висновок
Варіант роботи Знайти серед запропонованих інструментів та пристосувань (малюнків) необхiднi та пояснити ix призначення. |
2б
2б
1б
|
Рухівка |
Вправа «Рухівка» |
|
|
Закріплення та узагальнення |
Прийом «Жокей і кінь» Додаток 8
|
Варіант роботи 1.Першим роздати картки з питаннями, другим - з правильними відповідями. Кожен «жокей» повинен знайти свого «коня».
|
2б |
Рефлексія |
Прийом «Психологічний тест» Додаток 9
|
Варіант роботи Учням пропонується вибрати, з яким кольором у них асоціюється перебування на уроці
|
|
Домашнє завдання |
Диференційоване домашнє завдання |
1.Опрацювати параграфи з теми в підручнику(обов’язково ) Творчі завдання(на вибір) 1. Знайти приказки та прислів’я про їжу 2. Знайти цікаві факти з історії виникнення посуду та приборів
|
|
Додаток 1
Прийом «Від щирого серця»
Словесна розминка: активізує мислення, формує позитивні емоції.
Додаток 2
Прийом «Вірю – не вірю»
Мета в активізації розумової діяльності, аналізу запитань. Якщо погоджуються з твердженням, кажуть – вірю, якщо твердження хибне, то кажуть – не вірю.
Додаток 3
Прийом «Кросворд»
Мета прийому: формування, уточнення і систематизація визначеного кола понять і знань, розвиток, інтелекту і фізичного мислення здобувачів освіти, виховання в них визначених якостей особистості.
1С |
|
|
|
|
|||||||||
|
2 |
Е |
|
|
|
||||||||
3 |
|
|
|
|
|
Р |
|
|
|||||
4 |
|
|
|
|
В |
|
|
||||||
5 |
|
|
І |
|
|
|
|
||||||
6 |
|
Р |
|
|
|
|
|
||||||
7 |
У |
|
|
|
|
||||||||
8 |
В |
|
|
|
|||||||||
9 |
|
|
А |
|
|
||||||||
|
10 |
|
|
|
|
Н |
|
|
|
||||
|
11 |
|
|
|
|
|
|
Н |
|
|
|||
12 |
|
|
|
|
|
|
|
Я |
|||||
Додаток 4 Прийом «Асоціативний ряд»
Мета та прийому полягає в активізації розумової діяльності здобувачів освіти на уроці
Короткий опис. Запропонувати ключові слова з теми і до них треба називати слова, які приходять на розум, здобовучам освіти, перші-ліпші, нехай навіть найнеймовірніші – в загальному, все, що виражає їх відношення до поставленого ключового слова.
Наприклад :
Коровай – хліб, пампушка, паланиця ….
Напій – чай, узвар, компот…
Посуд – тарілка, чашка, склянка…
Додаток 5
Прийом «Питання до тексту»
Мета та прийому: діяльнісна інтеграція - формування вмінь працювати з текстом.
Опрацювати &, за допомогою опрацьованого матеріалу знайти відповіді на такі питання:
Наприклад:
1. Які є види столових приборів?
2. Як правильно ставити тарілки під час сервірування столу ?
3. В якій послідовності треба сервірувати стіл?
4. Назвіть основні правила етикета за столом.
Додаток 6
Прийом «Ажурна пилка»
Метою прийому є заохочення до навчання один одного. Прийом дає змогу засвоїти значну кількість інформації за обмежений час. Учні повинні підготуватися до роботи в різних групах: домашній, члені якої отримують завдання, удома добирають інформацію, засвоюють та обговорюють її у групі; експертній, утвореній у класі вчителем із учнів – представників із кожної домашньої групи, що розробляла певну тему. Завдання полягає в тому, що кожному представнику «домашньої групи» треба повідомити присутнім про свою тему, з членом групи обговорити всі доповіді, узагальнити їх і зробити висновок.
Наприклад:
(робота з підручником)
Група «Кухарі» готує та презентує повідомлення про кухонний посуд.
Група «Офіціанти» готує та презентує повідомлення про столовий посуд.
Група «Бармени» готує та презентує повідомлення про кухонний інвентар.
Група «Відвідувачи» готує та презентує повідомлення про столові (основні та допоміжні) прибори.
Додаток 7
Прийом «Чарівна скринька»
Мета прийому: аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати та узагальнювати результати
Короткий опис. Потрiбно Знайти серед запропонованих інструментів та пристосувань (малюнків) необхiднi та пояснити ix призначення.
Додаток 8
Прийом «Жокей і кінь»
Мета прийому: вміння працювати в колективі, формування культури поведінки.
Короткий опис. Прийом інтерактивного навчання. Форма колективного навчання.
Клас об’єднується у дві групи: «жокеїв» і «коней».
Жокей (питання) |
Кінь (відповіді) |
1 |
Підібрати необхідні прибори, посуд, , відповідно до меню |
2 |
Сервірувати стіл |
3 |
Розглянути набір столового посуду та приборів |
4 |
Вивчити меню |
Додаток 9
Прийом «Психологічний»
Мета прийому: аналізувати, які емоції залишились від перебування на уроці та наскільки впевнено учень почуває себе на уроці
Наприклад:
Червоний – настрій, захоплення
Помаранчевий - радісний
Жовтий – приємний
Зелений – спокійний
Фіолетовий – стурбований, збентежений
Чорний – тужливий, зневірений у силах
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1.Трудове навчання. 5-9 класи: практичний посібник для вчителів/ С.М.Дятленко, Р.М.Лещук, О.Ю.Медвідь; упоряд. С.М.Дятленко; зазаг.ред. А.І.Терещука. – Харків:Вид-во «Ранок»,2017. – 128с.
2.Трудове навчання (для дівчат) : підруч. для 6 кл. загальноосвіт. Навч. закладів/В.К.Сидоренко,Т.С.Мачача,С.П.Павх. – Харків: СИЦИЯ, 2014. – 272 с.
4.https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas
5.https://sites.google.com/a/lyceum2.cv.ua/metodicnij-navigator/konstruktor-uroku
6.https://vseosvita.ua/library/metodi-ta-prijomi-navcanna-45272.html
7.https://www.youtube.com/watch?v=5W84VBXBJJw
8.https://www.youtube.com/watch?v=Mzhjp_Phf_g